Wakeboarden met Kiteboard

Door: Paragast Reacties: 21 Hits: 9169
Paragast 27 July / 2008 / 10:34

Hoi! Smiley

Aangezien er vandaag nul komma nul wind is en ga varen met wat vrienden dacht ik:" Is het mogelijk om te wakeboarden met je kiteboard achter een boot?" En is het aan te raden? Zo ja dan ben ik vanmiddag mooi achter die boot te vinden met mijn kiteboardje.

Thnx

Paragast had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Best Waroo (2008)

piraat 27 July / 2008 / 10:43

zolang je een plank hebt .............een trekschuit en een touw kan je .......bootkluifen !

gatverdamme zoetwatermokkels

Jolly Roger

daanbanaan 27 July / 2008 / 11:03
gaat parimaaSmiley tis overigens ook nog zeer leerzaam voor je board techniek
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

TORRO 27 July / 2008 / 11:06
toe side turns oefenen

duinkiter_olivier 27 July / 2008 / 11:37
doen wij al altijd Smiley
WWW.DUINKITERS.NET

rohank 27 July / 2008 / 12:01
ja kan prima ik heb het donderdag zelf ook gedaan Smiley
www.antixsports.com More than kiteboarding!

duinkiter_louis 27 July / 2008 / 12:04
gaat perfectSmiley

johndoe 27 July / 2008 / 13:04
op NoordWake heb ik ook met straps gevaren op enorm chop water, ging perfect, behalve bij overschakelen van gewoon naar toeside moetje wat opletten, kheb wel niet verder geschopt dan 1ste ronde maarja dat zijn detailsSmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Jobb 27 July / 2008 / 15:09
Ik heb ook nog een vraag. Hoeveel pk heb je minimaal nodig om een beetje te kunnen wakeboarden? Achter een simpele motorboot.

jeroen90 27 July / 2008 / 15:20

Denk niet dat je heel veel pk nodig hebt.

Een kabelbaan gaat 30km/h

dus als je boot 30km/h gaat zou je er achter kunnen wakeboarden.

Wel moet die genoeg kracht hebben om je uit het water te trekken.

extremekiter 27 July / 2008 / 15:30
Jeroen moet nog even zn natuurkundeboek doorlezen Smiley
W W W . V E R S U S S H O P . N L

michielvgeel 27 July / 2008 / 15:38

het kan heb het ook een tijd gedaan en voor die 1-2 keer per jaar zonder wind wake boarden is het wel te doen

wil je serieus gaan wakeboarden koop dan een wakeboard omdat dat gewoon veel beter vaart.

mijn LF board doet het ook nogsteeds top

Klik voor grote versie

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

johndoe 27 July / 2008 / 18:38
Gaat goed Smiley , als het nog langer zonder woei Smiley blijft, dan moet ik maar eens op zoek gaan naar of iemand met een bootje in de buurt van H'lem, of zelf maar een rubberpruttertje aanschaffen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

JoriZ 27 July / 2008 / 18:44
Michiel wat moet jij in F*%&#^naam met een wakeboardSmiley
Ride it like you stole it...

swiftenaar 27 July / 2008 / 22:03

gaat helemaal gaaf! heb het vorige week zondag nog gedaan! 1 ding neit doen: vinnetjes eraf halen, heb het eerst zonder vinenn geprobeert, maar da ging zwaar bagger..

gr

Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

nick-nick 28 July / 2008 / 01:07
volgens mij heb je nog wel aardig wat PK nodig om je voort te laten trekken! En een rubberbootje lijkt me niet relaxt, omdat waarschijnlijk de lijn dan heel laag hangt. Bij een echte wakeboard boot hangt die toch wel een stuk hoger dat je dan een mooie golf hebt!

JeroenW 28 July / 2008 / 12:44
  Of zo'n ding op je motor/boot monteren:

http://www.turboswing.nl/index.php?subject=18

Klik voor grote versie

Kun je met een relatief klein aantal pk's al achter je bootje varen !!!
Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

JeroenW 28 July / 2008 / 12:47
Of zelf aan de knutsel en iets maken wat op dit systeem lijkt, kan natuurlijk ook !!
Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

Stevie 28 July / 2008 / 13:21

Kiteboarden doe je met een kiteboard,

Wakeboarden met een wakeboard!

Logisch toch...

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

jordy_hero 28 July / 2008 / 14:41

Moet denk wel lukken hiermee Smiley

Klik voor grote versie

Bruut kite :)

Stevie 28 July / 2008 / 15:09

MasterCraft X-Series boeken ja! Niet die bovenstaande rommel

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

johndoe 28 July / 2008 / 15:56
Gisteren met mijn kiteboardje achter een rubberboot met 40pk gehangen van Texel naar Vlieland v.v. Helaas hadden we geen waterski lijn, dus een stuk touw en een bezemsteel in elkaar ge-MacGiver't ... en sleuren maar Smiley.