ik wil niemand aan de schandpaal spijkeren, maar vandaag op de terugweg na een heerlijke sessie @ Enkhuizen zie ik tot mijn verbazing 2 kites in het midden van de Houtribdijk (Enkhuizen - Lelystad). Nu is het daar natuurlijk verboden, en vraag ik mij nogal af waarom deze mensen (waren volgens mij 2 of 3 kites..) niet gewoon de moeite namen om even door te rijden naar Enkhuizen? was ruimte zat vandaag..
Ook was er bij lelystad (heet daar volgens mij het bovenwater) een kiter bezig.. ik snap dit soort dingen niet helemaal..
Wil niet zeggen dat ik niet heel af en toe eens ergens vaar waar het niet 100% mag.. maar zie wel vaker kites op de Houtribdijk, en dit is gewoon keihard natuurgebied...
Maargoed naast dit gezeik toch heerlijk kunnen varen vandaag met een redelijke NNO 5 BFT!
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Quote: idefixe - 25 juni, 2009 (09:17) bovenwater Lelystad mag je gewoon varen hoor ( geen BPR en geen Natura 2000 toestanden) wel een beetje veel plantenzooi nu
oke maar volgends mij is het op de houtribdijk gewoon verboden ?
Quote: henkert - 27 juni, 2009 (19:27) Ik zag ook een keer een auto 130 rijden over de snelweg, dat mag toch ook niet?
Stakker..
Er zijn meer auto's die dat doen, maar de aotomobilisten worden hierdoor niet in een negatieg daglicht gezet(als 't binnen de perken blijft).
Een kiter is een stukje gezicht van een hele grote groep kiters hier in nederland.
Doordat er gasten zijn die in natuurgebieden gaan kiten komen wij weer in een negatief beeld te staan en dat is al teveel gebeurd de laatste tijd.
Gewoon lekker op je spot blijven.
FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)
Registreerde: 10 September 2007
ik wil niemand aan de schandpaal spijkeren, maar vandaag op de terugweg na een heerlijke sessie @ Enkhuizen zie ik tot mijn verbazing 2 kites in het midden van de Houtribdijk (Enkhuizen - Lelystad). Nu is het daar natuurlijk verboden, en vraag ik mij nogal af waarom deze mensen (waren volgens mij 2 of 3 kites..) niet gewoon de moeite namen om even door te rijden naar Enkhuizen? was ruimte zat vandaag..
Ook was er bij lelystad (heet daar volgens mij het bovenwater) een kiter bezig.. ik snap dit soort dingen niet helemaal..
Wil niet zeggen dat ik niet heel af en toe eens ergens vaar waar het niet 100% mag.. maar zie wel vaker kites op de Houtribdijk, en dit is gewoon keihard natuurgebied...
Maargoed naast dit gezeik toch heerlijk kunnen varen vandaag met een redelijke NNO 5 BFT!
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)