Heeey! Ik wil graag een impactvest gaan dragen als ik op zee aan het varen ben. Nu is er ontzettend veel keuze wat betreft merk, soort, draagcomfort, veiligheid etc.
Ik heb laatst een mystic force aangetrokken, deze zat heel lekker en strak om je lichaam heen alleen hij had maar 4 kussens op de voorkant en ik had niet echt het idee alsof dat ding mij zou beschermen. Ook heb ik de review van de Dakine Matrix van Magic_Ed gelezen en dat vest voldoet eigenlijk aan al mijn verwachtingen.(behalve dat hij niet echt veel drijfvermogen heeft, maar daar kan ik mee leven)
Het enige probleem is, dat de Dakine Matrix nergens in Nederland tekoop is, en anders niet in mijn maat (waar ik hem zou kunnen passen e.d.).
Dus ben ik opzoek naar een alternatief impactvest, met veel bescherming, drijfvermogen, en draagcomfort. De prijs maakt niet zo heel veel uit.. als het maar een goed vest is.
Wie heeft ervaring met impact vesten en kan mij helpen!? Of kan iemand mij nog aan een Dakine Matrix helpen? (maat M/L)
Thnx! Gr. Dennis
Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
Heb zelf ook die mystic, zit indd super lekker en beschermt ook super goed, je wordt totaal beschermd door deze vier aan de voorkant en aan de zijkant heb je ook nog gelkussens. kan hem echt aanraden.
Heb zelf ook die mystic, zit indd super lekker en beschermt ook super goed, je wordt totaal beschermd door deze vier aan de voorkant en aan de zijkant heb je ook nog gelkussens. kan hem echt aanraden.
Ik heb 2 weken geleden een Mystic Impact vest gekocht, volgens mij van het type Force(zal het vanavond even checken).
Ik vaar zelf altijd met een waist-trapese, hierdoor zit er in het impact vest vanaf je ribbenkast drijfvermogen(die dikke stukken waar je het over hebt). Dit zodat je trapese nog goed past en als bijkomend voor deel dat je trapese nog beter op zijn plek blijft.
Ik ben zelf zeer over het vest te spreken. Het geeft extra drijf vermogen maar je bent ook geen dobber die op het water drijft(dat wil je ook voorkomen, omdat dit je bewegingsvrijheid in de weg zit tijdens starten enzo).
Goed dat je voor zo'n vest gaat en succes met je keuze!
Een paar weken geleden heb ik een Matrix vest aangeschaft. Ik had hetzelfde probleem als jij met de maatbepaling. Na wat mailen met Magic_Ed en de importeur was de conclusie dat ik het beste voor de XL kon gaan. Dat was mede gebaseerd op de maatvoering van de Dakine site. Met broekmaat 36 zat ik precies op de grens van L en XL. De keuze voor de XL is de juiste geweest, want hij gaat met moeite dicht. Hij zit dan net als je heuptrapeze lekker strak. Het is even een minuutje wennen en dan merk je er niets meer van.
Via Slis kun je er eentje bij de NL importeur bestellen. XL hebben ze alleen niet meer op voorraad. De rest wel. Mijne heb ik gekocht bij www.dakine-shop.de. Ze hebben daar twee types op voorraad. Het 2008 en 2009 model. Navraag leerde dat Dakine het vest in 2009 met een andere kleur print op de achterkant verder onveranderd in de markt heeft gezet. Hij kost alleen nu twee tientjes meer. Prijs bij de shop was 149 voor het 2009 model en de 2008 in de aanbieding voor 109. De verkoper adviseerde zelf om dan dus zeker de 2008 versie te nemen.
Volgens mij is vanaf 75 euro bezorging in NL gratis. Betaal je per overmaking dan krijg je nog eens 3% korting.
DAKINE MATRIX ,en ik heb geen belangen. Waarom ???,deze blijft goed zitten en kruipt niet omhoog ,zoal bv mystic wel graag doet Waar,Intofun in Edam ,verder moeilijk te krijgen in NL,ennuh kwaliteit mag wat kosten......
Mystic Force is een prima vest, vangt klappen op het water behoorlijk goed op, goed drijfvermogen mocht het een keer nodig zijn, zit prima. Prijs is ook redelijk.
Registreerde: 22 April 2009
Ik wil graag een impactvest gaan dragen als ik op zee aan het varen ben. Nu is er ontzettend veel keuze wat betreft merk, soort, draagcomfort, veiligheid etc.
Ik heb laatst een mystic force aangetrokken, deze zat heel lekker en strak om je lichaam heen alleen hij had maar 4 kussens op de voorkant en ik had niet echt het idee alsof dat ding mij zou beschermen.
Ook heb ik de review van de Dakine Matrix van Magic_Ed gelezen en dat vest voldoet eigenlijk aan al mijn verwachtingen.(behalve dat hij niet echt veel drijfvermogen heeft, maar daar kan ik mee leven)
Het enige probleem is, dat de Dakine Matrix nergens in Nederland tekoop is, en anders niet in mijn maat (waar ik hem zou kunnen passen e.d.).
Dus ben ik opzoek naar een alternatief impactvest, met veel bescherming, drijfvermogen, en draagcomfort.
De prijs maakt niet zo heel veel uit.. als het maar een goed vest is.
Wie heeft ervaring met impact vesten en kan mij helpen!?
Of kan iemand mij nog aan een Dakine Matrix helpen?
Thnx!
Gr. Dennis
Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)