Kite Redingsvesten!

Door: PaulTorensma Reacties: 21 Hits: 2398
johndoe 29 September / 2009 / 22:20
Ik ga in de herfst vakantie in scheveningen kiten.
En ben opzoek naar een kite redingsvest die geschikt is met een heuptrapeze van mystic.
Kan iemand mij helpen. Ik kan nergens de goede info vinden.
Alvast bedankt.

Gr. Paul

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Vinni 30 September / 2009 / 05:44
Ik zou gewoon gaan kijken voor een impact vest. Die heeft Mystic ook wel. Een reddingsvest is naar mijn mening alleen maar gevaarlijker. Door het drijfvermogen komen crashes veel harder aan. Je stuitert echt op het water door het drijfvermogen zeg maar.

De meeste impactvesten hebben zelf ook wel een klein beetje drijfvermogen. Weliswaar niet zoveel als een reddingsvest, maar dat is juist goed. Ook heb je net iets meer last van stromingen met een reddingsvest.
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

Rhino_83 30 September / 2009 / 06:59
Hoi Paul,

een reddingsvest is zo'n oranje geval met een grote kraag, lijkt me geen gezicht om daar mee te varen....

Wat je waarschijnlijk bedoelt is een zwemvest... die zijn wel ideaal namelijk... je ligt altijd perfect in het water.. en heeft voldoende drijfvermogen mocht er wat fout gaan (een inpactvest niet!!). Mystic (kitesurfen), Magic Marine (zeilen) en Maui Magic (windsurfen) hebben alledrie een goedzittend zwemvest wat iets hoger is uitgesneden. deze vesten zijn daarom goed te combineren met een zit- of heuptrapeze.

Vaar zelf met een Maui Magic zwemvest en ben daar erg tevreden over...

succes..

Kitehert 30 September / 2009 / 07:29
Ik heb een drijfvest bij www.decathlon.nl ebsteld voor 15 euri. Past net boven mijn heuptrap.

mkite 30 September / 2009 / 09:13
Ik heb een impact vest met drijfvermogen. werkt goed.

ostendlocal 30 September / 2009 / 10:17
even in 'Kite discussie' gezet. Kan nog handig zijn voor andere mensen.

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

johndoe 30 September / 2009 / 13:50
Ik heb een beetje onderzocht naar vesten, Wat vinden jullie van deze?
Ze zeggen dat ze geschikt zijn met heuptrapeze.
Graag jullie mening.
Bedankt!
Jobe Freestyle Vest
http://www.reddingsvesten.com/product.php/Jobe_Freestyle_Vest-1

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Vloeistof 30 September / 2009 / 14:02
Nee, is voor wakeboarden gemaakt. Kijk voor mystic impac vestjes ;-)
Put on your wakeboots!

johndoe 30 September / 2009 / 14:09
Ik ga even kijken, Alvast bedankt!!

JT_MEEL 30 September / 2009 / 14:18
@Paullus92: Check anders ff Magic Ed's review over het Dakine impact vest, goede review met een hoop info: http://www.hanglos.nl/news/183846/kitesurfnews-review-dakine-matrix-impact-vest.html

Yoram 30 September / 2009 / 14:24
http://www.mysticboarding.com/ kijk daar even onder kopje floatation. Ik heb zelf de Razor versie, maar kite wel met een zit trapeze. Al zou deze ook perfect passen boven een heup trapeze. Zou eigenlijk gewoon even passen in de winkel dan weet je gelijk of die lekker zit, daarnaast moet je ook even kijken welke maat je nodig hebt ivm met je gewicht en lengte. (De Razor versie zit bij mij super, nooit in de weg, heb eigenlijk niet door dat ik hem aan heb).

Nu duimen dat er in de herfstvakantie genoeg wind is op Scheveningen. Smiley Misschien dat ik er ook nog wel te vinden ben dan.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

lucc 30 September / 2009 / 14:28
Quote: Paullus92 - 30 september, 2009 (14:50)
Ik heb een beetje onderzocht naar vesten, Wat vinden jullie van deze?Ze zeggen dat ze geschikt zijn met heuptrapeze.Graag jullie mening.Bedankt! Jobe Freestyle Vesthttp://www.reddingsvesten.com/product.php/Jobe_Freestyle_Vest-1

deze gebruik ik ook en het gaat top met me huep trapeze en crashes zijn gewoon normaalSmiley

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

johndoe 30 September / 2009 / 14:31
Quote: lucc - 30 september, 2009 (15:28)
Quote: Paullus92 - 30 september, 2009 (14:50)Ik heb een beetje onderzocht naar vesten, Wat vinden jullie van deze?Ze zeggen dat ze geschikt zijn met heuptrapeze.Graag jullie mening.Bedankt! Jobe Freestyle Vesthttp://www.reddingsvesten.com/product.php/Jobe_Freestyle_Vest-1deze gebruik ik ook en het gaat top met me huep trapeze en crashes zijn gewoon normaal
Geeft hij ook een beetje impact weerstand?

naishkiterbelgium 30 September / 2009 / 15:07
Impact vest is zeker genoeg om veilig te beginnen kiten -> ga in het begin ook niet te diep varen (zorg dat je je voeten nog kan zetten)

Kite ze!Smiley

Jelte 30 September / 2009 / 16:48
Impact vests van Mystic gaan prima samen met de heuptrapezes! En je hebt extra drijfvermogen.
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

FerdiH 30 September / 2009 / 16:53
Quote: naishkiterbelgium - 30 september, 2009 (17:07)
Impact vest is zeker genoeg om veilig te beginnen kiten -> ga in het begin ook niet te diep varen (zorg dat je je voeten nog kan zetten) Kite ze!

Bij hoog water dus niet verder dan 10m uit de kant, lekker met onshore windSmiley

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

patrick020569 30 September / 2009 / 17:37
Impactvest is de beste oplossing van welk merk dan ook. Drijfvesten of reddingsvesten hebben te veel drijfvermogen. Bij een crash in het water blijf je op het water liggen zodat je moeilijk upwind kan draggen naar je board toe (de kite trekt je downwind) . Staat de stroming tegen de wind in kan je onmogelijk bij je board komen.
Een impact vest zorgt voor voldoende drijfvermogen maar je blijft wel diep genoeg in het water om upwind te draggen en is lekker warm bij koude dagen .
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

lucc 30 September / 2009 / 18:14
Quote: Paullus92 - 30 september, 2009 (15:31)
Quote: lucc - 30 september, 2009 (15:28)Quote: Paullus92 - 30 september, 2009 (14:50)Ik heb een beetje onderzocht naar vesten, Wat vinden jullie van deze?Ze zeggen dat ze geschikt zijn met heuptrapeze.Graag jullie mening.Bedankt! Jobe Freestyle Vesthttp://www.reddingsvesten.com/product.php/Jobe_Freestyle_Vest-1deze gebruik ik ook en het gaat top met me huep trapeze en crashes zijn gewoon normaalGeeft hij ook een beetje impact weerstand?

ja dude echt harde unhooked crashes doen niet zoe heel veel pijnSmiley

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

FFboarder 30 September / 2009 / 19:09
Hey,

Is de Mystic Virus Impact vest van LEN 10 ook om mee te kitesurfen???
Lijkt me wel een goede?

FerdiH 30 September / 2009 / 20:35
Quote: FFboarder - 30 september, 2009 (21:09)
Hey, Is de Mystic Virus Impact vest van LEN 10 ook om mee te kitesurfen???Lijkt me wel een goede?

Len10 is een wielrenner, dus ik denk het nietSmiley

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Fonetic 30 September / 2009 / 20:49
Kijk ook eens in dit topic op de concullega-site...
Soms waait het, soms waait het niet...

-DAVE- 01 October / 2009 / 06:06
Of...

Kijk gewoon eens in de topics van HANGLOS.nL

zwemvest 2120-7-2009 (14:15)
hallo allemaal, ik heb les gehad en wil nu graag het water op, maar als ik de noordzee op ga, moet ik van me ouders een zwemvest aan... maar vraag ...
document relevance: 97%
Zwemvest of niet 2023-6-2008 (18:12)
Wat vinden jullie van een zwemvest. ik heb alle zwemdiploma's (die te halen zijn bij mijn club) en mijn vader zegt dat ik een zwemvest moet drage...
document relevance: 83%
Zwemvest 2016-8-2007 (21:51)
Na vorig jaar een rib gekneusd te hebben en twee weken geleden een 720 loop klapper met m'n zij op het water (ik had net niet genoeg draai...) beda...
Trapeze Ruilen Zwemvest 166-6-2005 (00:38)
Heb een ProLimit M Kitewaist Pro. Nu voer ik vorige week met een S en die zat veel beter en bleef ook beter op dezelfde plaats zitten. Iemand die e...
impactvest 67-3-2007 (20:03)
Hallo luitjes, Ik heb een vraagje.ik heb zelf nu twee lessen gehad, en wil nog jaren gaan kiten. Nu is mijn vraag, is het verstandig om in j...
document relevance: 49%

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)