Strand Horst surfen met aflandige wind?

Door: KiterShorty Reacties: 5 Hits: 1740
KiterShorty 02 April / 2010 / 17:55

Ik reed vandaag langs strand Horst en tot mijn verbazing zag ik allerlei mensen kitesurfen.
Ik denk wel een stuk of 15.
Maar de wind was pal aflandig, dat is toch hartstikke link of niet soms.
Ik had mijn stuff expres niet meegenomen, maar kan dat normaal gesproken wel dan?
Ik hoor het wel, anders kan ik voortaan altijd gaan als het waait
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

C0G 02 April / 2010 / 18:26
Ik kom daar nooit, maar dat klinkt inderdaad als 15 domme mensen.
Hoe meer mensen je bijelkaar zet, hoe sneller je als groep dom wordt. Misschien was dat 't
Of misschien heb je op Horst een landingsplaats ergens downwind?

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

KiterShorty 02 April / 2010 / 18:29
Quote: C0G - 2 april, 2010 (19:26)
Ik kom daar nooit, maar dat klinkt inderdaad als 15 domme mensen.Hoe meer mensen je bijelkaar zet, hoe sneller je als groep dom wordt. Misschien was dat 't Of misschien heb je op Horst een landingsplaats ergens downwind?

Hey COG,

Je kunt wel bijna overal staan, maar downwind kun je niet landen want dan moet je eerst door de vaargeul en dat is verboden.
Bovendien lagen alle kites upwind op het strand
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Cripsel 02 April / 2010 / 18:31
Je kunt daar dik 300 tot 500 meter lopen...dus geen probleem als je weet wat je doet natuurlijk.

alain_ 02 April / 2010 / 18:58
in princiepe kan je maar op 40M van het wolderwijd niet lopen. en dat is in de vaargeul..
je kan idd wel varen met aflandige wind.. leuk varen kan je echter NIET met wind uit het zuiden...

veel te vlagerig. dan pas ik mooi!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

bernard 02 April / 2010 / 20:13
strand horst sowieso ontwijken; vlagerige wind, druk en vol met *****. Ik kwam er zondag langs en dacht stop ff om te kijken. Zie je weer dingen waarvan je denkt dit is vragen om ongelukken... Terwijl er een side-shore wind stond en wind super vlagerig is aan de kant, staat er een beginner met een slecht afgestelde rood/zwarte fuel, begeleid door zijn vader, vriend of oom zonder verstand van kiten zijn kite op te laten richting de bomen om het daarna met veel paniek 100m downwind weer neer te laten... Daarnaarst veel mensen die nog niet eens hoogte kunnen lopen die en een beetje aan het aanklooien zijn in het water. Ik weet het is er ondiep, en ja het is een leuke sport die je graag snel wilt leren, maar spaar je zelf en anderen en wacht ff tot het water etc weer wat warmer is. Ik kan nog wel ff doorgaan, ik ben geen local daar, maar misschien is het tijd dat mensen elkaar daar gaan aanspreken en waarschuwen, dit voordat de spot gesloten wordt...

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)