Even een vraag. Ik ga naar Cumbuco op 6 juli 2010. Het is daar dan winter, ik heb op een site gezien dat ik daar dan kan varen met een 12 meter in de ochtend en in de middag met een 16m.
Ik weeg 60 kg en vaar normaal gesproken met een 8meter kite. Dit gaat goed vanaf windkracht 5, nu is de vraag hoe hard het daar gemiddeld waait en welke kitematen jullie mij aanbevelen om mee te nemen.
Iemand ervaring met de wind en kite maten die ik daar kan gebruiken om te kitesurfen.
vorig jaar was ik in dezelfde periode in Cumbuco, ik kon toen eigenlijk altijd prima varen met mijn 9 (de gehele dag). 's Ochtends waait het juist iets minder hard dan 's middags ('s middags komt de thermische wind verder opzetten). Een enkele dag vloog ik met mijn 12, ik weeg 68 kilo. Have fun iig!
Als je hoger naar het noorden gaat, tenminste, daar zat ik in november, heb je meer wind!
Heb met mijn 85 kilo 5 dagen aan een 7m kunnen hangen, en 1 dag aan een 11 :)
Ik sprak gasten die uit combuco kwamen, en dus soms tot de middag op de wind moesten wachten! :(
Registreerde: 20 February 2010
Even een vraag. Ik ga naar Cumbuco op 6 juli 2010. Het is daar dan winter, ik heb op een site gezien dat ik daar dan kan varen met een 12 meter in de ochtend en in de middag met een 16m.
Ik weeg 60 kg en vaar normaal gesproken met een 8meter kite. Dit gaat goed vanaf windkracht 5, nu is de vraag hoe hard het daar gemiddeld waait en welke kitematen jullie mij aanbevelen om mee te nemen.
Iemand ervaring met de wind en kite maten die ik daar kan gebruiken om te kitesurfen.
Groet,
Bruce