Meeste geld uit je Euro op Aruba......

Door: Woodmaster Reacties: 10 Hits: 6454
Woodmaster 05 May / 2010 / 15:48
Mensen en medekiters!

Over 2 weken is het zover en ziijn jullie verlost van tha Master!
Maar wees niet getreurd.... ben maar 15 dagen weg.
Nu ben ik al een poosje aan het uitzoeken wat nou wijsheid is wat betreft geld.
1. Waarmee betaald men daar US Dollar of Arubaans geld?
2. Wat is goedkoper:
Hier wisselen?
Daar Wisslen?
Daar pinnen?

Alvast bedankt voor jullie tips enzo!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Benedict 05 May / 2010 / 15:56
kan beiden toch, arubaans en dollar.

weet echter niet wat goedkoper is. daarin tegen weet ik wel dat je het naar je zin gaat hebben.
f

Benedict had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 24 knots op zijn Naish Torch (2010)

dr511 05 May / 2010 / 17:12

ff de koersen in de gaten houden
als je bv bij de rabo zit kun je vreemde valuta aankopen bij je internet bankieren.
de euro dollar koers schommeld een beetje dus kun je een paar centjes mee verdienen
als je daar pint tja dan betaal je de dan geldende bank koers en die loopt wat trager.
dus wil je echt het laatste druppeltje er uit halen moet je ff gaan shoppen op de valuta markt

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Dylan 05 May / 2010 / 17:23
Wat betreft Guldens of Dollars, maakt niets uit. (edit: ze hebben daar dus USA dollars, maar ook arubaanse guldens.) Het enige is dat je hier en daar misschien locale prijs weet af te dwingen als je met guldens betaald. Verder staat de koers tussen guldens en dollars vast, bij verschillende plekken scheelt het net iets; tussen de 1,75 en 1,80.

Qua omwisselen, dat zou ik niet weten, ik denk dat het echt geen zak uitmaakt. Weet wel dat zodra ik pinde daar, ik een inimini bedrag betaalde aan wisselkosten oid. Maar dan heb je het over 3 euro op 500 euro pinnen.

wazzaah 05 May / 2010 / 19:19
Is toch een Nederlandse gemeente? Euro's dus
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

sjoerdsantema 05 May / 2010 / 19:50

Ah wordt het eindelijk weer eens wat rustiger op Ijmuiden
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Woodmaster 05 May / 2010 / 20:12
Quote: wazzaah - 5 mei, 2010 (21:19)
Is toch een Nederlandse gemeente? Euro's dus
Ik had dus ook helemaal geen zin om naar het buitenland te gaan voor onze voorjaars vakantie.
Crisis weetjewel!!!! Ook ik moet bezuinigen.
Daarom maar één keer naar het buitenland eind van het jaar. Zuid Afrika of Brasil!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

HJ11 05 May / 2010 / 20:21
Euro's worden op Aruba bijna niet geaccepteerd.
Aruba is erg gefocused op de US dollar dus je kunt bijna overal met de dollar betalen.
Als je met een andere munt eenheid betaald dan krijg je 9 van de 10 keer weer dollars terug betaald.
De meeste producten, bijna alles, worden in dollars geprijst.
Maar als je in dollars gaat betalen dan hanteren ze natuurlijk een voor hun zo gustig mogelijke wisselkoers

Ik betaalde alles in guldens en vroeg ook altijd guldens weer terug als wisselgeld.
De winkels zijn namelijk verplicht om in dezelfde valuta terug te betalen en ik had geen zin om met 3 portomonee's op zak te lopen.

Have fun en veel plezier.

Ps Wazzaah Aruba is geen Nederlandse gemeente.... Bonaire wordt binnenkort wel een extra NL provincie

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

wazzaah 05 May / 2010 / 20:43
Hoe doen ze dat? wil van Terschelling ook wel aparte provincie maken
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 05 May / 2010 / 21:41
Quote: wazzaah - 5 mei, 2010 (22:43)
Hoe doen ze dat? wil van Terschelling ook wel aparte provincie maken

Gewoon 3 dikke scheten laten richting vaste land en je hebt zo je status appart!!!!!!

Woodmaster 05 May / 2010 / 21:42
Ik heb nog een zooi oude guldens...kunnen die ook?