Mot je hier nou mee ???? 10 meter in 40 knopen plus

Door: richardkiter Reacties: 22 Hits: 3849
richardkiter 10 March / 2011 / 18:39
Was vandaag op schellinkhout en heb heerlijk gevaren in een dikke 40 knopen wind met een 7 meter

Er was een knuppel aanwezig die aan 5 mensen vroeg of iemand zijn kite 10 meter Naish Kite wou opgooien.
Alle 5 weigerden ze gelukkig

Ga ik vervolgens weer ff lekker kiten en besluit dan te stoppen na een topsessie , met een 7 meter bularoo

Zie ik die knuppel weer iemand vragen en die laat zijn kite op. Knuppel werd natuurlijk gigantisch gelift en zat aan de kant bijna 1.5 meter boven de grond. Dat ging niet goed en ze riepen om hulp.

Ik er naar toe om die kite op te vangen. Ik ben niet gauw kwaad maar nu wel. Ik begon die knuppel uit te schelden of tie wel wist waar ie mee bezig was, en dat we genoeg ongelukken en doden hier gehad hebben en of ie levens moe was, kortom alles wat je moet zeggen in zo,n geval
.
Zegt de knuppel: Ik vaar al 5 jaar en ben genoeg ervaren en wou even weten hoe dat voelde die kneterharde wind
Wat mot je daar nou mee, wat een eikel

Ook die vent nog aangesproken die zijn kite opliet. OOOO was het een 10 meter dat wist ik niet.

Wat moet je nou met zulke gasten ??

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

karel80 10 March / 2011 / 18:43
Ja die lui heb je dr tussen zitten ...klap met de hamer gehad denk ik.
Volgende keer zn board in 2en breken en zijn lijnen doorknippen.

Tot laterzz in Schellinkhout......als het water wat warmer is en de buitentemp ook btw

Sitting on the dock of the bay ...... after a wicked session!!

rolandpeelen 10 March / 2011 / 18:44
Quote: richardkiter - 10 maart, 2011 (19:39)
Was vandaag op schellinkhout en heb heerlijk gevaren in een dikke 40 knopen wind met een 7 meter Er was een knuppel aanwezig die aan 5 mensen vroeg of iemand zijn kite 10 meter Naish Kite wou opgooien. Alle 5 weigerden ze gelukkig Ga ik vervolgens weer ff lekker kiten en besluit dan te stoppen na een topsessie , met een 7 meter bularoo Zie ik die knuppel weer iemand vragen en die laat zijn kite op. Knuppel werd natuurlijk gigantisch gelift en zat aan de kant bijna 1.5 meter boven de grond. Dat ging niet goed en ze riepen om hulp. Ik er naar toe om die kite op te vangen. Ik ben niet gauw kwaad maar nu wel. Ik begon die knuppel uit te schelden of tie wel wist waar ie mee bezig was, en dat we genoeg ongelukken en doden hier gehad hebben en of ie levens moe was, kortom alles wat je moet zeggen in zo,n geval.Zegt de knuppel: Ik vaar al 5 jaar en ben genoeg ervaren en wou even weten hoe dat voelde die kneterharde wind Wat mot je daar nou mee, wat een eikel Ook die vent nog aangesproken die zijn kite opliet. OOOO was het een 10 meter dat wist ik niet. Wat moet je nou met zulke gasten ??

Hem van te voren even aanspreken? Jij had net zo goed hem even vriendelijk kunnen waarschuwen dat z'n 10m te groot was. Je zag ten slotte al dat 5 mensen hem niet op wilde gooien.
Als dat niet werkt, gewoon deflaten.

Roel272 10 March / 2011 / 18:45
Terecht dat je zo tekker bent gegaan!!!!
Ik had zelf ook niet opgegooid hoor... Dan ben je straks nog medeplichtig aan zelfdoding.
Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

wazzaah 10 March / 2011 / 18:46
Sorry hoor wist niet dat je boos werd
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

wazzaah 10 March / 2011 / 18:47

maar eigenlijk kan je naast deflaten weinig doen
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

l-kleuver 10 March / 2011 / 22:39
ik kijk meestal als beginnende kiter eerst goed waar de rest mee vaart. als ik zie dat ze allemaal met de zelfde maat als ik varen weet ik dat het wel goed gaat komen. en natuurlijk ga ik nog niet bij extreem harde wind het water op. lekker rustig an beginnen.

l-kleuver had een 3 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

Woodmaster 11 March / 2011 / 00:06
Ik als beginner begin me bijna schuldig te voelen met men Rhino 07 10m aanvlardengetrokken lijnen en kite bij 40 knopen!
Stomme actie!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

solkite 11 March / 2011 / 08:08
Ik heb dat ook al meegemaakt ! Alleen was het 30 knopen en had ik m'n Nemesis 10M klaargemaakt omdat ik m'n 7 was vergeten.
Wou der me niemand oplaten !! Heb ik me kwaad gemaakt en wel duidelijk gezegd dat ik al 7 jaar kite en dus weet wat ik doe.
Ne veel gezever liet er me toch iemand op.

Met een 10 Nemesis, 30 knopen, 82 kilo is dat dus geen probleem !
Maar idd er zijn er veel die niet stilstaan bij de risico's. Dus informeer steeds of de persoon in kwestie de gevaren kent.

Stuiver 11 March / 2011 / 08:27
je mag er vanuit gaan dat als 5 mensen weigeren dat er ook wel minimaal één motiveert waarom niet.

als je dan toch zo eigenwijs bent en later aan een ander vraagt die er misschien minder verstand van hebt is dat toch echt de verantwoordelijkheid van de kiter en niet van de hulpvaardige spectator...

die gast is gewoon maf, in mijn beleving had je niet veel meer kunnen doen.

volkomen terecht afgeblaft, volgende keer de-flaten als ie weer zo'n geintje probeert.

jatochofniet 11 March / 2011 / 08:28
Quote: solkite - 11 maart, 2011 (09:08)
Ik heb dat ook al meegemaakt ! Alleen was het 30 knopen en had ik m'n Nemesis 10M klaargemaakt omdat ik m'n 7 was vergeten.Wou der me niemand oplaten !! Heb ik me kwaad gemaakt en wel duidelijk gezegd dat ik al 7 jaar kite en dus weet wat ik doe.Ne veel gezever liet er me toch iemand op.Met een 10 Nemesis, 30 knopen, 82 kilo is dat dus geen probleem !Maar idd er zijn er veel die niet stilstaan bij de risico's. Dus informeer steeds of de persoon in kwestie de gevaren kent.

Je spreekt jezelf een beetje tegen, eerst zeg ze dat een 10 Nemesis in 30 knopen met 82 kilo geen probleem is en in de zin daarna zeg je dat veel mensen niet stil staan mij de risico's en de gevaren niet kennen... Die zijn er dus wel degelijk! Met 30 knopen zijn er meestel vlagen van 35/40 knopen. Hoe ervaren je ook bent het blijft dan link om met een 10m het water op te gaan.

jatochofniet had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 30 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

dr511 11 March / 2011 / 09:08
als je zo goed bent als je denkt dat je bent dan ben je toch ook niemand nodig om je kite op te laten.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

-DAVE- 11 March / 2011 / 10:29
Dit soort gasten, worden nooit zelf de dupe, die nemen anderen mee en beschadigen omstanders.

Preventief ruimen is een optie, maar we leven in een beschaving, dus je kan alleen maar hopen dat zijn kite een paar keer stuk klapt op de rotsen en dat hij er uiteindelijk de brui aangeeft voor ieders veiligheid.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Fatiemof 11 March / 2011 / 11:34
Quote: dr511 - 11 maart, 2011 (10:08)
als je zo goed bent als je denkt dat je bent dan ben je toch ook niemand nodig om je kite op te laten.
Idd, gewoon zelf oplaten.

Jurrien 11 March / 2011 / 15:01
Als niemand mijn 12 wil oplaten in 40 knopen, dan gooi ik lekker een hoopje zand op de tip
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Dender 11 March / 2011 / 15:25
Hahaha deflaten! Das wel lullig;p

Pak je z'n kite, doe je alsof je hem opgooit, en als hij zn duim opsteekt. deflate je hem haha

(Moet je ook zn pomp afpakken!)

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

isomis 11 March / 2011 / 15:48
Quote: solkite - 11 maart, 2011 (09:08)
Ik heb dat ook al meegemaakt ! Alleen was het 30 knopen en had ik m'n Nemesis 10M klaargemaakt omdat ik m'n 7 was vergeten.Wou der me niemand oplaten !! Heb ik me kwaad gemaakt en wel duidelijk gezegd dat ik al 7 jaar kite en dus weet wat ik doe.Ne veel gezever liet er me toch iemand op.Met een 10 Nemesis, 30 knopen, 82 kilo is dat dus geen probleem !Maar idd er zijn er veel die niet stilstaan bij de risico's. Dus informeer steeds of de persoon in kwestie de gevaren kent.
Je behoort zeker tot de groep mensen die de kite vaart met gestrekte armpjes? 30 knopen is gestrekte armen met 82 kilo. Een SLE/Bow heeft een grote range voor de veiligheid, niet om ermee te varen.

Ik had zelf ook een Nemesis, maar wel 3 maten. Natuurlijk krijg ik met 65 kilo ook een Nemesis in de lucht met 30 knopen. Ik kan er ook meevaren, maar dan zijn mijn handen volledig gestrekt. Ik zeg altijd gebruik de regel "kan ik mijn bar dicht bij mijn chickenloop krijgen en lekker varen"

Heeft ook nog wat nadelen een bar zo ver van je afhebben:
- je duwt continu je depowerkoord omlaag, hierdoor krijg je een flapper kite
- verneukt je armen

p.s. het wordt tijd dat iedereen weer c-kite gaat varen. Ruimt lekker op.
zucht...

richardkiter 12 March / 2011 / 10:23
Hem van te voren even aanspreken? Jij had net zo goed hem even vriendelijk kunnen waarschuwen dat z'n 10m te groot was. Je zag ten slotte al dat 5 mensen hem niet op wilde gooien.

Ik stond bij die 5 mensen die hij vroeg om zijn kite op te laten. Wij namen even pauze en stonden aan de kant, en alle 5 vaardenmet een 7.meter kite.
We hebben hem duidelijk gemaakt op een normale manier dat het onverantwoord was om een 10 op te laten. Hij was daar boos over

Preventief ruimen is een optie, maar we leven in een beschaving, dus je kan alleen maar hopen dat zijn kite een paar keer stuk klapt op de rotsen en dat hij er uiteindelijk de brui aangeeft voor ieders veiligheid.

Probleem hiervan is dat hij wel aan de kite hangt als dit gebeurd en dan hebben we nog meer problemen natuurlijk mocht hij in het ziekenhuis belanden of het niet overleven.

Het was nu al tricky met die lift die hij had bij het oplaten. Gelukkig ging het allemaal weer net aan goed, maar als er een harde vlaag had tussen gezeten was er weer een ongeluk gebeurd.

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

ErwinF 13 March / 2011 / 07:59
tjah dan ligt een gewaarschuwd man toch echt op een brancard!!
Aldaar niet gekoeld in een zak......

En kunnen wij weer uitleggen aan onze

''oh moet je nou weer horen beschaving''

Dat kitesurfen niet gevaarlijk is als je weet wAAr je mee bezig bent!
En noem maar op waartegen we weer moeten verdedigen.....

Morres 17 March / 2011 / 16:32
zie het probleem niet ,als iemand dat wil doen, lost het probleem zich vanzelf op, als je het hem laat doen, moet je niet tegenwerken. Is een organisch proces enzo

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Djee 17 March / 2011 / 20:28
Darwin
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

akoeribai 17 March / 2011 / 21:46
ikzelf moet nog beginnen met de 1e kite lessen (die al wel geboekt zijn!!!!) maar snap al
wel dat dit een soort van suicide-mission is geweest!

richardkiter 18 March / 2011 / 02:00
Quote: akoeribai - 17 maart, 2011 (22:46)
ikzelf moet nog beginnen met de 1e kite lessen (die al wel geboekt zijn!!!!) maar snap alwel dat dit een soort van suicide-mission is geweest!

En Zo Is Dat !!!!!!!!!