Weervlekken in je kite (verwijderen?)

Door: merijnvld Reacties: 24 Hits: 4937
merijnvld 10 April / 2011 / 20:17
Kiters,

Tot mijn grote verdriet heb ik een aantal weer vlekken in mijn hagelnieuwe 2011 kite :(. Ik heb hem helaas met noodweer moeten inpakken, en heb hem open in mijn kast weg gelegd, wat ik overigens met mijn vorige kite ook altijd deed maar in mijn vorige huis kon ik hem goed openvouwen. Blijkbaar heb ik hem niet goed genoeg open gevouwen, en nu baal ik als een stekker. Domme fout I know....

Nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om deze te verminderen of weg te krijgen zonder dat dat heel je kite vern**kt.

Iemand ervaring of goede tips?

Tot kites
peace!!!!!!

jurputje 10 April / 2011 / 20:23
eigenlijk moet je je kite nooit nat opgerold in je tas doen, dan krijg je weervlekken.........

er is geloof ik geen oplossing voor, wat er wel is is een middel wat je op je kite kan doen, waardoor weervlekken er niet meer in kunnen komen, ben alleen de naam even kwijt
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

merijnvld 10 April / 2011 / 20:28
haha ja nee dat begrijp ik dat je dat niet moet doen, maar hij moet toch vervoerd worden zonder heel de wagen zeiknat en smerig te krijgen.

Alleen met mijn vorige kite haalde ik hem thuis altijd uit de tas, en vouwde ik hem open, en zo liet ik hem drogen en heb er nooit een vlek in gehad. Dus dacht dat het nu ook wel goed zou gaan, alleen was dit niet het geval helaas.

Volgende keer rol ik hem maar netjes in bad uit ofzo.

geloof 10 April / 2011 / 21:06
Balen zeg! Daar valt niets meer aan te doen, lijkt me. Ruimte is blijkbaar een probleem bij jou/jullie. Kan je ergens een (deel van een eindsurf)mast of pvc-buis ophangen?
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Highmen 10 April / 2011 / 22:02
Heb je nu voor het eerst vlekken of weervlekken?
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

sjoerdsantema 10 April / 2011 / 22:54
Zout water laat nooit weervlekken achter. Gewoon op zee kiten dus :-)
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

ostendlocal 10 April / 2011 / 23:23
eens met boter proberen, schijnt dat dat kan helpen

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Elon 11 April / 2011 / 05:40
je hebt wel een groot bad of een heele kleine kite
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

Magic_Ed 11 April / 2011 / 05:50
Boter helpt bij teer, niet bij weer....
w w w . v e r s u s s h o p . n l

eddyc 11 April / 2011 / 08:03
Steeds je kite in je garage te drogen hangen - na een uur is hij droog.
Als je daarvoor geen plaats hebt: met de struts opgepompd los opgerold droogt hij ook (duurt wel 24 uur in een verwarmde kamer of in de qarme auto bij het terug rijden)

eddyc

1wan 11 April / 2011 / 08:57
ik droog hem altijd in de kelder.. hang hem dan over surfmast heen..deze mastdeen liggen kort achterelkaar en lus daar de kite tussen..zo hoef je niet helemaal uit te hangen en kost hetveel minder ruimte.

Een maat van me legt ze gewoon in de kruipruimte.. rolt ze een beetje uit.. en zorgt dat het vocht gereguleerd wordt door een ventilator.. schijnt ook goed te werken

1wan had een 1 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 26 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2020)

jurputje 11 April / 2011 / 10:31
gewoon zorgen dat het lucht krijgt dus haha, maar een middel er tegen is er dus niet!
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

FFboarder 11 April / 2011 / 14:03
Appelmoes?

Edit: misschien op een kite niet zo handig... op een boardje kan het wel

joystick 11 April / 2011 / 14:36

Dit stond op vooroma.nl je kan dit wellicht proberen.... succes!

Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

jatochofniet 11 April / 2011 / 15:49
Misschien iets van groene zeep ofzo of een ander natuurproduct? Heb het zelf nog nooit geprobeerd hoor maar kan me voorstellen dat dit wel het doek reinigt zonder dat het agressief is. Misschien eerst een klein stukje proberen....

jatochofniet had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 30 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

1wan 11 April / 2011 / 17:25
Geen groene zeep dit maakt het alleen maar erger

1wan had een 1 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 26 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2020)

jatochofniet 11 April / 2011 / 17:55
robijn intensief?

jatochofniet had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 30 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Djee 11 April / 2011 / 18:22
Lekker zo laten vliegt er niet minder door die vlek
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Markussus 11 April / 2011 / 18:31
Op het weer piesen, een dag laten intrekken en dan afspoelen met lauw water.

Na een paar dagen is het weer zichtbaar minder prominent aanwezig...

FeRNandeZ 12 April / 2011 / 06:24
Het enige spul wat aardig werkte is zo'n spuitbus met schuim/bruis reiniger, dat spul dat opschuimt om autostoelen mee te reinigen, wel eerst ergens op testen, (bijvb op een oude kite) voordat je aan de slag gaat.

Heb jaren terug eens een oude wipika ermee schoongekregen, die hadden last dat er vocht tusen de laminatie op de tips ging zitten.

Beste tip is idd nooit zoetwater op je kite en nat oprollen, kite je op zee, je kite niet naspoelen.
kantje board !

Mediator 17 April / 2011 / 11:38
in de wasmachine op een kort programmatje
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Edgar 17 April / 2011 / 11:40
Heb je eigenlijk ondertussen al iets geprobeerd en heeft ook iets wel of niet gewerkt?

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Mediator 17 April / 2011 / 22:52
Quote: Edgar - 17 april, 2011 (12:40)
Heb je eigenlijk ondertussen al iets geprobeerd en heeft ook iets wel of niet gewerkt?
hij heeft naar mij geluisterd...

zen 12 is nu een 6
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Djee 18 April / 2011 / 06:18
Quote: Edgar - 17 april, 2011 (13:40)

De weervlekken zijn nogsteedsvlekken geworden.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

davidov 18 April / 2011 / 07:32
Warm water en een sopje? Moet toch iets helpen, wel jammer van een nagelnieuwe kite. Was een C4 toch?
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)