Golfsurfplank om ook mee te kiten

Door: wesley007 Reacties: 13 Hits: 2385
wesley007 17 April / 2011 / 17:53
Jips!

Ik ben op zoek naar een golfsurfplankje waarmee ik strapless kan kiten, vooral dan bij minder wind.
Ik zou deze ook willen gebruiken om te golfsurfen in frankrijk / spanje / portugal en misschien belgie (op een topdag)

Welke type en maat moet ik naar kijken? ik weeg 63 kg en ben 1m73.

Alvast bedankt!

Wesley

emielkruisdijk 17 April / 2011 / 18:18
Als je begint met golfsurfen heb je een heel ander board nodig dan wanneer je begint met golfrijden met vlieger! Ik zou voor het golfsurfen naar een 7"9 Bic/NSP kijken. En voor het kiten naar een 6"0 afragboardje voor te weinig geld! Begin niet met golfsurfen op een te klein board, gaat je alleen maar irritaties opleveren!

wesley007 17 April / 2011 / 18:24
O ja, ik ben vergeten te vermelden dat ik wel al een 5tal weken (elk jaar een week) ervaring heb met golfsurfen...
Ik heb het geleerd met een longboard, en ben altijd maar kleiner gegaan van maat. De laatste keer was met een 6.3!
Ik kan een golf al goed rechtdoor nemen, en de laatste keer kon ik hem al enkele keren zijwaarts afvaren! Dit was in frankrijk met golven van 1,5-2m.

Magic_Ed 17 April / 2011 / 18:40
ik heb een 6.0 x 21.25 retro fish voor je. Met reparatie, maar daardoor wel erg sterk :-)
w w w . v e r s u s s h o p . n l

spoetnik 17 April / 2011 / 18:51
Of andersom, een kitesurf waar je ook mee kan golfsurfen? Check dan bijv de firewire zou dan een 6.2" doen ofzo.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

emielkruisdijk 17 April / 2011 / 19:28
Na 5 weken surfen kunnen de meesten nog niet echt surfen. Met golfsurfen is het belangrijk dat je niet te snel een te klein board neemt, omdat je jezelf dan verkeerde technieken gaat aan leren en gewoon veel minder golven pakt en dus veel minder snel vooruit gaat! Gewoon 2 boardjes kopen, ga je echt veel meer lol aan beleven en hoeft echt niet duur te zijn!

stompie 17 April / 2011 / 20:58
ligt heel erg aan je niveau van golfsurfen...
Heb zelf een 6'1" S-core van Eric Arakawa voor de mooie dagen in NL en het kiten,
daarnaast een 7'2" Tony Eltherington voor de mindere dagen in nederland. Het is echt frustrerend om te klein te gaan met golfsurfen, dat ga je echt niet leuk vinden

Th0mas 17 April / 2011 / 21:23
ik had een 5.8 wainman boardje vorig jaar. 18 breed.
heb nu de 5.7 gambler van wainman, beetje breder. prima board om mee te golfsurfen als het 1m is.
kan iemand me ook vertellen waarom mijn schuine letters plots tevoorschijn komen en niet meer wegwillen?
BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

thomasr 18 April / 2011 / 08:25
Ik heb 6''7 bic boardje, zowel voor golfsurfen als kitesurfen.. maar ik weeg 78 kg en ga daardoor bijna nooit golfsurfen zonder kite, tenzij er echt dikke swell is.
Ocean Rodeo // Stormchaser.nl

tim0404 18 April / 2011 / 08:31
je kan ook voor een sup gaan
kan je altijd kiten en surfen
kun je nog eens de 11 steden suppen

tim0404 had een 0 sterren sessie in Schiermonnikoog met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2011)

Djee 18 April / 2011 / 09:26
Quote: thomasr - 18 april, 2011 (10:25)
Ik heb 6''7 bic boardje, zowel voor golfsurfen als kitesurfen.. maar ik weeg 78 kg en ga daardoor bijna nooit golfsurfen zonder kite, tenzij er echt dikke swell is.

TJA en dikke swell is in NL 9 van de 10 keer ook dikke wind, dus....
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

wesley007 19 April / 2011 / 18:36
merci voor de tips!
Ik opteer toch voor 1 boardje, aangezien ik nu ook niet zo veel ga golfsurfen (meestal maar 1 keer in een jaar in het buitenland).

Het wordt dus een moeilijke keuze!

Magic_Ed, ik heb gehoord dat die retro fish wel niet zó goed is om mee te kitesurfen!?

Magic_Ed 20 April / 2011 / 05:41
Want?
w w w . v e r s u s s h o p . n l

nando-j 20 April / 2011 / 20:39
als golfsurf boardje voor NL zou ik gaan voor een mini malibu 7.0 / 8.0

als boardje voor het kitesurfen zou ik als ik jou was gaan kijken naar iets tussen 5.7 en 6.2
(ik denk persoonlijk dat een 6.0 het meest in de richting is )
die kan je dan altijd nog in echt goede golf omstandigheden gebruiken om mee te golfsurfen zonder kite

je moet opletten dat je straks niet een boardje hebt die eigelijk net wat te groot is om echt lekker mee te kunnen waveriden met kiten
maar weer net te klein is om goed in NL mee te golfsufen

dus als je een boardje wilt kopen zou ik eerst je wave board kopen voor het kiten
en daarna eens kijken of je nog specifiek een ander board wil voor het golfsurfen in NL
It's time to free yourself so remove your straps !!!