martijn01 had een 4 sterren sessie in Wissant met maar liefst 8 - 11 knots op zijn SlingShot Turbine (2012)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Pj-Air had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 25 - 40 knots op zijn Cabrinha FX (2017)
bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
even een schoppie omhoog dit topic...
Ben afgelopen september geopereerd aan mijn knie: binnenmeniscus eruit gehaald en geconstateerd dat mijn VKB er niet meer is..
Heb de afgelopen maanden flink aan krachttraining gedaan, knietje doet het goed, maar wil eigenlijk toch voor de zekerheid een brace...
Nu blijkt bij navraag bij mijn verzekering dat braces op geen enkele manier meer vergoed worden door de verzekering. moet dan dus zelf voor de kosten opdraaien.
Anyway, het is nogal spoorzoeken wat betreft het zoeken van een geschikte brace. Kan iemand hier mij aan aan geschikt adres helpen voor een fatsoenlijke kniebrace, geschikt voor het kitesurfen?
Probeer via je orthopeet een brace te krijgen, mijn orthopeet heeft mij een brace voorgeschreven nadat ik mijn achterste kruisband had gescheurd. Dit was wel verzekerd.
Ik heb een CTI brace ( https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTskje1sgolfCQMvGAnclAX0HwH75pYH4KdI8uWDK8G--ima-eW )
Het zoute water kan die wel aan, meestal spoel ik hem na het kiten nog af omdat het zand tussen de scharnieren wel voor slijtage zorgt
Volgens mij krijg je hem wel vergoed als je aan kan geven dat je sport je broodwinning is. Snel een sponsor zoeken of je pappa vragen je sponsor te worden.
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Zou het een voordeel zijn om preventief aan de brace te gaan links en rechts tegelijk. Gewoon omdat je weet dat je toch nog 30 jaar wil kiten en sprongen landen?
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
@ maarten: hoe lang is dat geleden?
Ik heb het ook gevraagd aan mijn orthopeed, maar hij heeft wat 'last' van gewetensbezwaren: hij wil 'voor dagelijks gebruik' er niet bij zetten. Ik kan dat ook nog wel begrijpen. Bij navraag bij mijn verzekeraar (unive) wordt, zoals ik al eerder zei, een kniebrace voor geen enkele reden vergoed. Ik heb dan ook niets meer aan de verwijsbrief voor een brace van de orthopeed.
Maar waar heb je hem vandaan? Heb je hem via het ziekenhuis?
@ Woodmaster: misschien dat ik beter mijn zoon kan vragen...
www.donjoy.eu/nl_BE/detail_LigamentKneeBraces2_14174_16156.html
dit soort zie je nu ook wel eens voorbijkomen bij blessures aan voorste kruisband (Kelly Schouten?!)
Zijn niet costum-made dus wellicht goedkoper dan CTI. Even navragen of die voor jou geschikt is.
Ik heb CTI, maar ook met 'dagelijks gebruik' op verwijzing is het niet duidelijk of hij vergoedt wordt......
Dank je MIek(e?) ik heb ondertussen een adresje, en had mijn oog al laten vallen op Don Joy...
Of ie vergoedt wordt, zien we dan wel weer.... Hou toch graag nog een beetje intact...
Ik heb hier zelf nul ervaring mee (gelukkig), maar laatst via mijn werk bij deze mensen een rondleiding gehad ( http://www.stelorthopedie.nl/algemeen ).
Hebben veel ervaring met sporters op allerlei niveau's en met cti's, die liggen daar in de vitrine.
Wat ik zo heb begrepen zijn ze goed in "out of the box" denken.
Maar nogmaals ik weet niet of jullie hier iets aan kunnen hebben, maar toch ff delen, wie weet.
2cool had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 24 - 31 knots op zijn Naish Torch (2010)
Registreerde: 07 April 2008
En niet geheel onbelangrijk bestand is tegen zoutwater!
Nu weet ik dat de 2 hollandse super pro's braces hebben maar die krengen kosten nogal wat (1000-2500 eurie) als ik me goed heb laten informeren.
Zijn er hanglossers die bekend zijn met dit mankementje en mij advies kunnen/willen geven wat betreft soort/vorm/prijs van een kniebraces.
Uiteraard ga ik met dit advies naar men fysio om te overleggen welke het beste bij mij past.
Bij voorbijt mijn dank!