FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)
Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Registreerde: 28 August 2011
Tot hoeveel knopen is North 9m geschikt op zee? Wind in knopen en de maat kite snap ik niet zo heel erg goed.
Waarom vraag ik dit?
Inmiddels ben ik het zat om 1.1/2 uur in mijn oncomfortabele autootje te rijden naar het IJsselmeer Hoorn en omgeving, daarentegen de zee op nog geen 500m van mijn voordeur is, en vervolgens zonder te kunnen kiten weer naar huis kan. VET BALEN!
De reden die dan gegeven wordt is dat ik onervaren ben.
Ja dat is zo en daarom wil ik oefenen in een redelijk veilige omgeving, als de zee zo gevaarlijk blijkt?
De andere reden dat er al snel teveel wind is voor mijn kite, Evo North 9m, en mijn gewicht is /- 65kg.
Ondertussen baal ik heel erg heb heel weinig kunnen oefenen en wil heel graag toch gaan kiten waarbij ik nu denk om gewoon aan vlakbij huis op zee wil gaan.
Nu mijn vraag; met hoeveel wind is het redelijk veilig om toch op zee te kunnen oefenen met wat ik heb.
Alvast dank voor je positieve advies