Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)
Registreerde: 06 October 2011
Ik heb nu inmiddels twee lessen gehad (een op hety droge met een powerkite en de andere in het water). Het waterstarten is tijdens de les is al een aantal keer goed gegaan
- 183cm
- 77kg
- In het verleden windsurfde ik
- Ga voornamelijk op vlak water kiten (horst voornamelijk).
- Wil naar het freestylen toewerken.
- Ik wil kunnen kiten met windkracht 3-4-5.
Ik heb bij telstar gelest en ga hier dan ook mijn setje aanschaffen (110 euro korting). Ik heb begrepen dat beginners het beste met een Delta en bow type kunnen beginnen. Maar welke type kan ik het beste nemen? Ik wil beginnen met twee kites en later kan er nog wel een derde bij. Welke kites kan ik bovenstaande gegevens het beste nemen? Zat zelf de denken aan 11 & 9, of kan ik beter wat anders nemen? Welke maat board past het beste bij mij en mijn wensen?
Verder las ik ook dat je het beste bij 1 merk kite kan blijven gezien lijnen en bar dan ook weer aangeschaft anders zou moeten worden. Is dat echt bij elk merk?
Alvast bedankt voor de moeite!