Kitespullen in het vliegtuig!

Door: RYKite Reacties: 24 Hits: 6232
RYKite 28 November / 2011 / 19:54
hoi!
Aankomende kerstvakantie ga ik met mijn kitespullen richting Lanzarote! Ik heb een kitebag van nash met een golf-club afgebeeld erop. De verkoper vertelde mij dat ik hierdoor niks extra geld hoef te betalen omdat ik dan geen ''extreme board spullen'' mee neem. Is dit waar? Wat kost het ongeveer om je kitespullen mee te nemen? zijn er nog andere ''trucjes'' om hier onder uit te komen?

Tot slot: zijn er nog mensen die ervaringen hebben met kiten in Lanzarote tijdens de kerstperiode? Hoeveel knopen waait t er gemiddeld?

Ruben

Herrie 28 November / 2011 / 20:19
Hi Ruben,

Check de kleine lettertjes van de vliegmaatschappij waar je mee vliegt. Als je met een chartervlucht gaat is het bijna gegarandeerd dat je moet afrekenen voor je tas. Met een lijndienst is het wat makkelijker om er onderuit te komen. Golftassen werken soms nog wel maar doe dan weel een polo shirtje aan en een Fitleist petje zodat je er ook uitziet als een surfer. Verder gewoon duimen dat de incheck dame die ochtend een goede beurt heeft gehad en altijd vriendelijk blijven lachen. Het omzeilen van bagage kosten is een leuk deel van onze sport maar het vereist een beetje oefening en ervaring.
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Kamo 28 November / 2011 / 20:27
Herrie boekt geen vliegtickets.. Herrie geeft de stewardess gewoon een beurt.
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Barrybadpak 28 November / 2011 / 21:20
Ik heb bij de blokker vacuum zakken voor 5 euro en stop daar mijn kite's in.. vervolgens kunnen ze gewoon in een gewone koffer..... Reis zonder board!!! vaak kost dit 150 enkele reis! dat keer 2

Kun je boardje voor kopen of huren

yetiracer 28 November / 2011 / 22:50
als je met klm vliegt hoef j niet extra voor j kite spullen te betalen mits j gewone bagage in de zelfde tas zit en het geheelniet meer weegt dan 23 kg en niet langer hoger of breeder is dan 158 cm

yetiracer had een 3 sterren sessie in Vuurtoren met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

crazyfly127 29 November / 2011 / 09:03
ben in september naar de canaries geweest, we vlogen met ryanair..dus behoorlijke prijsstunter, en dat betekend betalen voor alles wat extra is...heb zelf een mystic golfbag met board, kites etc als "sporttas"in gecheckt...40€ heen en 40€ terug...max 20kg....had in de tas ook nog wat extra dingen gestopt zodat we verder alleen met handbaggage reisden....ik vond het wel ok...geen problemen verder ondervonden..

Mediator 29 November / 2011 / 15:22
de golfbag legende bestaat.... maar NIET op lowcost maatschappijen en alleen als je business class vliegt... denk eerder dat 99% hier economy vliegt dus als er golf of levend wild op je zak staat maakt geen fluit uit.

als je lanzarotte op ryanair vliegt zul je 80 euro betalen voor je zak (duurste voor extra bagage - en 80 euro is hun standaard bedrag, gelijk wat je mee hebt of het nu een kitebag of klein olifantje is)

andere maatschappijen ergens rond de 30 euro naar gelang de maatschappij

ah nog een gouden tip: als je niet op vooraf betaald hebt en er zijn meerdere check-in balies, wacht een tijdje en probeer in te schaten waar de medewerker(ster) er het meest tevreden uit ziet, heb zo al een paar keer men kitebag gewoon als normale bagage op de band mogen zetten raar maar waar
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

RYKite 04 December / 2011 / 12:42
Ontzettend bedankt voor jullie reacties, mijn ouders vonden dat ik het nu al moest opgeven aan de vliegmaatschappij maar dat doe ik dus niet! hopende dat de gouden tips van jullie gaan werken en anders dokken en hopen op goede wind voor paar mooie kite sessies!

BeervanhetMeer 04 December / 2011 / 17:57
Ik ken iemand die net 100kg aan Sup en kite spullen heeft ingechecked

ostendlocal 04 December / 2011 / 20:14
klm kan je een extra bag (23kg) gewoon meenemen voor 55 euro (of 40 als je'm online aangeeft)
ze hebben bij mij nog nooit lastig gedaan met kitegear..

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Lars91 05 December / 2011 / 01:14
bij arke golf bag onder 15kg voor 30, mijne 31kg golf bag voor 30 euries.

maar normaal bagage 25 kg 15 golf bag = 40kg voor 30 extra

bas had zelfs 3 * 32 kg voor 300 euries

maar bij arke normale koffer 20-25kg 32 kg boardbag is 100 extra
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

RogierM 05 December / 2011 / 09:43
Griekenland een paar maanden geleden gewoon zonder bijbetalen. Omdat de tas korter was dan de maximale lengte en onder het maximale gewicht bleef. Ook netjes "surfspullen" geantwoord toen men vroeg wat er in de tas zat. Niets bijbetaald. Tas moest wel bij de odd size. Had verder alleen handbagage.

joeydebruijn 05 December / 2011 / 10:00
ben vorig jaar ook naar lanzarote geweest, we vlogen met transavia en daarmee konden we de golfbag grais meenemen als ik me niet vergis, deze ging gewoon bij de speciale bagage en verder geen verdere kosten aan gehad dacht ik.

RYKite 05 December / 2011 / 15:16
Chill, ik heb even gecheckt, ik vlieg ook met transavia! Met een beetje mazzel gaat het mij ook niks kosten. Bij de vliegmaatschappij las ik dat ik het nu kon opgeven en daarvoor 40 euro heen en 40 euro terug moet dokken, daar hoop ik dus onderuit te komen! Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, ik zal na de kerst vakantie laten weten hoe het is afgelopen!

Herrie 05 December / 2011 / 18:26
Transavia moet je voor alle bagage betalen. Doe dat wel online op de Transavia site vooraf omdat de prijzen bij de incheckbalie meer dan dubbel zijn
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Flinty 05 December / 2011 / 20:51
Iemand ervaring met emirates, ik ga de 23e dec naar nieuw zeeland en wil 2 kites meenemen en 2 boardjes in mijn golfbag van 1.58.
Volgens mij moet intercontinentaal niet zo'n probleem zijn?

En what about de vacuum tassen van de blokker is dat wat? Anders doe ik mijn kites daar ook in, scheelt weer ruimtje!

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

markmfk 06 December / 2011 / 14:59
Emirates is top!
Vriend van me ging naar Zuid Afrika had echt beroerd veel bij zich, van een wakeboard, 2 surfboards, 2 kites? een kiteboard.. mja, allemaal gratisch!
Misschien heeft ie 't vrouwtje achter de balie een beurt gegeven, want zo is hij dan ook wel weer.
Carpe Diem

markmfk had een 0 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 22 knots op zijn Naish Torch (2009)

jurputje 06 December / 2011 / 15:21
ik zou het wel van te voren aangeven... anders kunnen ze hem nog wel eens weigeren:)
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

Flinty 06 December / 2011 / 19:24
Thanks voor de tip heren, dan ga ik die kitebag netjes aangeven van tevoren!!

Gratisssschhhh is altijd he mooiste

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

Langbeest 06 December / 2011 / 20:50
Laatst met arke naar brazilie geweestHeenweg niets betaald al zizei ik gewoon dat e kitesurfen inzaten.Dan heel onnozel reageren o dat er betaald moet worden."meen je dat nou, wist ik niet en nu?"Werkte prima .Terug wel moeten betalen.Maar ja alles nog goedkoper dan huren.
Geen wind....neem een thermoskan mee

Rufus 08 December / 2011 / 11:27
Quote: RYKite - 5 december, 2011 (16:16)
Chill, ik heb even gecheckt, ik vlieg ook met transavia! Met een beetje mazzel gaat het mij ook niks kosten. Bij de vliegmaatschappij las ik dat ik het nu kon opgeven en daarvoor 40 euro heen en 40 euro terug moet dokken, daar hoop ik dus onderuit te komen! Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, ik zal na de kerst vakantie laten weten hoe het is afgelopen!

Hee Ruben,
Ik ga ook met mijn familie tijdens kerst naar Lanzarote, met Transavia. Het was idd 40 euro voor surfspullen e.d. voor enkele reis.
Ik mocht alleen niet mijn set meenemen, omdat ik dan alleen maar op het water sta :P En niet van de vakantie zou genieten (die laatste logica snap ik niet :P)
Veel plezier iig en misschien komen we elkaar wel tegen ;) Zou grappig zijn!
Slingshot & Tona - Kinesitherapeut

Rufus had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

HRob 08 December / 2011 / 12:00
Inderdaad altijd de golftas methode gebruiken of een andere smoes verzinnen. In Brazilie zijn we er met 6 vluchten onderuit gekomen onder het mom van: 'Neehoor, dit is geen kiteboard, er zitten toch geen vinnen onder? Dit is een testplank waar we niet op kunnen varen.' Dus vinnen eraf en zoveel mogelijk in je eigen koffer. Komt vast goed.
Wind!

HRob had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 14 - 26 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

Magic_Ed 08 December / 2011 / 13:18
Quote: Rufus - 8 december, 2011 (12:27)
Ik mocht alleen niet mijn set meenemen, omdat ik dan alleen maar op het water sta :P En niet van de vakantie zou genieten (die laatste logica snap ik niet :P)
Mijn moeder dacht ooit, 24 jaar geleden, dat ik meer had aan een racefiets dan aan een windsurfzeil (eindexamen kado) en als fanatieke windsurfer wilde ik het zeil natuurlijk. Paar jaar geleden vertelde ze dat dat een grote blunder was geweest, ze had geen idee hoe leuk met water en wind spelen is.

Verder over bagage: als ik op vakantie ga betaal ik graag een redelijke vergoeding voor mijn extra bagage. Geen gezeik bij vertrek, heerlijk, mijn vakantie begint als de deur achter me dicht valt!
w w w . v e r s u s s h o p . n l

johndoe 20 December / 2011 / 17:22
Transavia rekent 20 euro als je het tijdig aangeeft! Dan mag je naast 10 kg handbagage nog eens 20kg incheckbagage meenemen. Kitetas onder de 160cm!

Ik heb het afgelopen zomer geredt om al mijn kleren (en let wel, ben een vrouw, dus ging redelijk wat mee) een tent (met stokken en haringen), matjes, slaapzak, 2 kites, 2 bars, harnass, shorty, schoentjes, Golf kite tas met wielen en board mee te nemen. In totaal 29,5 kg!!!!

Niets aan het handje!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 20 December / 2011 / 17:24
Je mag mijn kitebag overnemen? 75 euro is hij voor jou. BEST Golf bag!
Alles kon er in!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)