Portugal(peniche) in augustus

Door: kiteboardertje Reacties: 12 Hits: 3943
kiteboardertje 21 December / 2011 / 19:54
Ik ben aan het kijken om in augustus een weekje naar Peniche te gaan of daar in de buurt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ga met vrouw en 2 kinderen. Ik zoek een huisje wat je kan huren of iets anders wat betaalbaar is.

Alles tips zijn welkom.

PS Ik heb al gegoogled maar wil meer info. van mensen die daar gekite of gesurft hebben.

http://www.KbWorks.nl

Djee 21 December / 2011 / 20:24
Hmmm ook al op hanglos gekeken? Neem aan dat je Peniche bedoelt: http://www.hanglos.nl/forum/269991/kiteforum-iemand-ervaring-in-peniche-portugal-.html
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

JWGroen 22 December / 2011 / 14:06
Peniche is SICK, in ieder geval om te (golfsurfen)

Ligt op een schiereiland dus de Swell kan vanuit verschillende richtingen binnenkomen. Liggen verschillende surfspots voor verschillende niveaus van easy going tot Super tubos voor de experts (als het losgaat).
Allemaal op klein eindje rijden. (http://www.wannasurf.com/spot/Europe/Portugal/Central_Peniche/index.html)

-Let op laat niets in de auto liggen, wordt veel ingebroken (helaas uit zelf ervaren)
-Wij zaten destijds in Hotel Praia Norte (http://www.hotelpraianorte.com/). Groot en onpersoonlijk maar wel met een killer onbijt en grote koffiekoppen. Perfect om na de ochtend sessie het energiepeil weer op te krikken.

Helaas was dit voor mijn Kitedagen dus ben niet zeker over de wind.

Aanrader voor een golfsurftrip.

JWGroen had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 23 knots op zijn North Rebel (2009)

luukie 22 December / 2011 / 16:59
sjek de site homeaway eens. Kun je huisjes huren van particuliere aanbieders.
Heb ik van de zomer ook gedaan, is ons goed bevallen

jurputje 22 December / 2011 / 17:41
ga alsjeblieft niet op peniche kiten? op peniche zijn de surfers nogal... egoistisch.. je komt maar in hun gebied en ze snijen je kite kapot of jou.
ik ben daar de hele zomer geweest, en heb ook geoverweegt daar naartoe te gaan, totdat ik daar was en mij werd toen geadviseerd niet het water op gegaan. voor meer info, mail me:)
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

Djee 22 December / 2011 / 17:51
Plaats je ervaringen gewoon hier, waarom pb??! Toen ik er was zie eerste link, geen problemen gehad, strand/baai groot zat voor iedereen, tja je zal niet door/over de golfsurfers heen moeten gaan, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Ff stukje doorlopen en je hebt geen surfers meer.

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

jurputje 22 December / 2011 / 19:23
oke:P

Ik ben de hele zomer naar Guincho/Costa da carparica geweest, daar heb ik trouwens enorm genoten, en je kan er alles. Supen huren, bodyboards huren, gewoon surf en kitegear huren. het strand is super kindvriendelijk en verder kan je in het stadtje lekker eten.

maar terzijde, een paar dagen achterelkaar zou er geen wind zijn, en we hadden het plan om naar peniche te rijden, mooie golven en een lekker windje.... daar is een cabrihna center, dus daarom verbaasde mij dit.

in het plaatsje, kwam ik aan met een lekker briesje, het was nog niet hard genoeg, dus we gingen even een broodje eten, toen praate we met de locals daar die er altijd surfde en van wie de kitecenter was. De macht daar licht eigenlijk helemaal bij de surfers, die alles tot zich toe eigenen, ze zijn heel erg aggresief en echt Tegen het kitesurfen, dit terzijde gaan zo dus ook aan je gear zitten. door die man die daar het restaurantje, kitecenter en surfschool was,zij dat het gewoon onverantwoord was daar te kiten, je kon eigenlijk Zo klapjes krijgen als je iets verkeerd deed.
daarom zijn we niet gegaan, en weer terug gereden naar guincho en een heerlijke sessie gehad uitijndelijk met geluk:)

Kijk, peniche is echt wel een mooie spot, maar je kan er gewoon beter gaan surfen denk ik. De mensen daar zijn heel erg anders dan wij gewend zijn... nog een beetje conservatief denk ik.

voor meer vragen kan je altijd mailen, 1 tip, als je naar portugal gaat is carparica echt top.

jurputje 22 December / 2011 / 22:18
dit was alleen wel midden in de zomer, met echt niet normaal veel surfers:P

MarkVP 23 December / 2011 / 09:15
Hmmz.... Ik zat er aan te denken om een weekje naar Peniche of tarifa te gaan in februari, moet nog ff het één en ander uitzoeken maar prijzen van appartementen en vluchten zijn goed te doen.
Zoals Djee aangeeft lijkt mij dat er plek zat is in de baai, misschien dat dit op supertubo's anders is en kiten inderdaad niet getolereerd wordt? En buitenom het seizoen lijkt me dit helemaal geen probleem. Of denk ik daar te makkelijk over, gewoon een beetje afstand bewaren en geen gekke/gevaarlijke dingen doen

Iemand toevallig ervaringen in februari?

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Djee 23 December / 2011 / 12:46
Ik voor zie daar geen problemen als je gewoon de surfers de ruimte geeft cq zelf de ruimte opzoek (is er zat, met mooie golven).
Maar waait het dan daar?

MarkVP 23 December / 2011 / 14:08
Ja, wind, windfinder is niet echt goed gevuld en niet realistisch lijkt het, anders zou maart top zijn :-P Volgens Splocs.com is het alleen in december en januari niet goed....

Best Months: February, March, April, May, June, July, August, September, October, November
Wind Type: Frontal Winds
Best Direction: N, NE, W, NW
Main Direction: N, NNE, NE, SW, WSW, W

Wind is good from West to Northeast. Best with NW and in the winter. Can be very strong from SW and W during winter and from North during the summer. Normally from 12-25 knots in the good season. It is a bay so it covers almost all winds. Not as windy as the Lisbon area beaches.

http://locations.splocs.com/kitesurf/loc/baleal_bay.html

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Silly 23 December / 2011 / 18:59
Peniche is top!!

Prima plek. Ik ben er begin mei 2010 geweest.
Genoeg kiters gezien en genoeg plek. Lekker gekite met een paar oudere italiaanse broers.

Alleen voor vrouw en kinderen staat er veel wind op het strand.

Hier heb ik gezeten: http://www.quintarola.com

Silly had een 0 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Takoon Furia (2008)

wesley007 23 December / 2011 / 20:04
Ik ben in nu in september 1 dag in peniche geweest, toen ook gekite, aan de linkerkant (tegen de ommuring van peniche)... Er zaten een 10tal kiters en heb me voor anderhalf uur heel goed geamuseerd. Toen gingen er 2 locals op het water, ze konden alletwee wel heel goed kiten, achteraf hoorde ik dat dit de eigenaars van het stukje strand waren... deze waren wel heel erg arrogant. Ze vaarden in iedereen zen weg en maakten sprongen vlak voor je neus en gingen nooit uitwijken zodat je niks meer kon doen... bijna iedereen ging van het water, ik bleef gewoon doorvaren. Toen ging ik even rusten in ondiep water (kite laaghouden zodat ze achter me konden passeren) en sprong er achter mij één van die kerels en landde op een meter van mijn hoofd en zat in portugees te roepen dat ik in zijn weg zat... daarna bleef hij nog meer in men wegvaren en ben ik uiteindelijk ervan gegaan... enkel die 2 kerels zaten er dan ook nog op.
Deze 2 hadden wel mooi mijn sessie verpest!
Peniche is een prachtige spot, maar de locals zijn verschrikkelijk!