Wetsuit in de winter in Egypte

Door: Berghugo Reacties: 14 Hits: 2229
Berghugo 28 December / 2011 / 10:54
Beste allemaal,Zaterdag vliegen we voor een week richting Hurghada om te kiten. Ik zie al genoeg discussies staan over wat nu de beste plekken zijn ed. daar heb ik dan ook geen vraag over. Waar ik wel benieuwd naar ben nu ik de spullen aan t pakken ben. Welk wetsuit neem ik mee? Een shorty of lange benen en mouwen (3-4-5mm)? Wie heeft er ervaring?Dank!

Rightwing24 28 December / 2011 / 11:15
Speedo is zat! ben zelf 2 keer in hurghada geweest, en toen was een shorty genoeg.

johndoe 28 December / 2011 / 12:42
Hoi
Ben net 4 dgn terug uit El Gouna.
Ik had allebei bij me; shorty and full en was blij dat ik ze allebei bij me had.
Als er veel wind stond (9 v/d 12 kunnen kiten met 13 knp of meer ) had ik liver een full aan omdat het toch fris is.
Als je moet kiezen zou ik de full wetsuit meeneme of full met short sleeves.
Veel plezier en als je nog iets moet weten hoor ik het wel

Patrick

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Berghugo 28 December / 2011 / 12:56
Patrick, dank voor je reactie. Ik probeer nu voor 2 man de kitespullen in de tas te stoppen, wat een ellende. Het wordt dan ook maar alleen een full als dat nog past. Beter dat je 75% vd dagen heb kunnen varen, daar teken ik voor!Hugo

Mediator 28 December / 2011 / 13:43
ik kite bij die temps meestal met een gewoon pak waarvan ik de schaar in de beentjes gezet heb, heb je nog een beetje het gevoel dat je gewoon in je short kite
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

JaapS 28 December / 2011 / 17:27
Quote: wokkie001 - 28 december, 2011 (13:42)
HoiBen net 4 dgn terug uit El Gouna.Ik had allebei bij me; shorty and full en was blij dat ik ze allebei bij me had.Als er veel wind stond (9 v/d 12 kunnen kiten met 13 knp of meer ) had ik liver een full aan omdat het toch fris is.Als je moet kiezen zou ik de full wetsuit meeneme of full met short sleeves.Veel plezier en als je nog iets moet weten hoor ik het welPatrick

Hier sluit ik mij bij aan, sinds 14dec terug uit Hurghada maar toen was ik blij met m,n Mystic Crossfire 4/3 ! shortsleves/longarms.
Het water is nog warm /- 20-24gr. op zee, en als het waait is de gevoels temp. een stuk lager.
Veel plezier daar, nog een tip: neem een paar euros mee, en kom je niet hoog terug maak dan een downwinder en laat je terug brengen door een(gelegenheids) taxi.
www.mysticboarding.com

Berghugo 28 December / 2011 / 18:07
Quote: JaapS - 28 december, 2011 (18:27)Quote: wokkie001 - 28 december, 2011 (13:42)HoiBen net 4 dgn terug uit El Gouna.Ik had allebei bij me; shorty and full en was blij dat ik ze allebei bij me had.Als er veel wind stond (9 v/d 12 kunnen kiten met 13 knp of meer ) had ik liver een full aan omdat het toch fris is.Als je moet kiezen zou ik de full wetsuit meeneme of full met short sleeves.Veel plezier en als je nog iets moet weten hoor ik het welPatrickHier sluit ik mij bij aan, sinds 14dec terug uit Hurghada maar toen was ik blij met m,n Mystic Crossfire 4/3 ! shortsleves/longarms.Het water is nog warm /- 20-24gr. op zee, en als het waait is de gevoels temp. een stuk lager.Veel plezier daar, nog een tip: neem een paar euros mee, en kom je niet hoog terug maak dan een downwinder en laat je terug brengen door een(gelegenheids) taxi. Super tip!

richardkiter 28 December / 2011 / 19:42
Filmpie nog uit Egypte ??? of genoeg van die bagger gezien ?
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Berghugo 28 December / 2011 / 21:07
Uiteraard, altijd leuk richardkiter, Wij zitten in het bekende Jasmine Village in Hurghada. Kijken er ontzettend naar uit, dus zijn benieuwd naar de (in dit geval film) ervaringen

Lars91 28 December / 2011 / 21:16
baalde destijds dat ik mn 5-3 niet mee had in dik 7m weer had ik het vrij fris in jan (nja ook een shorty die 20 jaar oud is xD)
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

bertvh 29 December / 2011 / 08:30
heb er vorig jaar ook die periode gezeten , had de 4/3 bij met korte mouw was ideaal !! alleen wind viel toch wat tegen bijna altijd aflandige wind en heel vlagerig! zou daar normaal zijn die periode.

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

richardkiter 29 December / 2011 / 09:33
Quote: Berghugo - 28 december, 2011 (22:07)
Uiteraard, altijd leuk richardkiter, Wij zitten in het bekende Jasmine Village in Hurghada. Kijken er ontzettend naar uit, dus zijn benieuwd naar de (in dit geval film) ervaringen

Het is alleen El Gouna maar in principe komt het op het zelfde neer, toch

Het is het zelfde water maar dan alleen een 3 kwartier verder.

In september vaarde wij met lycra, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk

Veel plezier in ieder geval en veel windt toegewenst

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Berghugo 29 December / 2011 / 17:26
Dank voor alle reacties! Tas is inmiddels gepakt en weegt ruim 28 kg met alle kitespullen voor 2 personen. Nu maar een beetje rustig aan met inpakken van de normale kleding. Proberen onder die 40kg te blijven. Richard, je hebt lekker veel eind gehad;-). Verder dank aan alle die tips hebben gegeven!Nog een vraag aan de ervaringsdeskundige. Is het echt heel erg de moeite waard om bij wind de taxi te nemen naar Colona Watersports of voldoet Tommy Friedl voor de deur van Jasmin ook? Mijn niveau is startend, varen en hoogtelopen, eerste sprongetjes. Mijn vriendin is nog aan het waterstarten en eerste baantjes varen.Dank weer!

johndoe 30 December / 2011 / 10:28
Hi,
Ben in 2007 bij Jasmin geweest, was toen ook startend kitester:)
Dus enkel daar gebeleven, ging prima.
Enige nadeel is het rif wat ervoor ligt (oppassen), daar moet je omheen of overheen als het hoog water is.
Verder heerlijk vlak daar.
Wij zater er in april, toen kon shorty prima.
Veel plezier!
Gr,
Brechje

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Berghugo 30 December / 2011 / 20:59
Brechtje bedankt! We zullen proberen voorzichtig te zijn met het koraalrif (en ons lichaam)!Over twee dagen rond dit tijdstip hoop ik iets te kunnen posten over onze ervaring van die kitesurf;-)