Aruba in mei

Door: RickyK Reacties: 11 Hits: 2338
RickyK 05 January / 2012 / 10:48
Ik hoop niet dat ik een vraag stel die al 100x gevraagd is. Ik heb even gezocht en kon geen antwoorden op mijn vragen vinden.

De tweede week van mei ga ik met mijn vriendin een weekje naar Aruba, omdat vrienden van ons daar gaan trouwen, geen verkeerde plek uitgekozen!
Zij gaan in het Riu hotel zitten bij Palm Beach, dus wij moeten daar in ieder geval in de buurt zitten.
Nu heb ik begrepen dat Aruba vrij duur is qua eten en drinken. Is het beter om een paar 100 euro meer uit te geven en in een all inclusive resort te zitten of een los ticket te boeken en in een (goedkoper) pousada of appartement te zitten? (maar dan moet je zelf weer voor je eten en drinken zorgen...)
Wij zitten daar natuurlijk primair voor de bruiloft, maar ik wil ook wel kiten!

Heeft hier iemand tips en/of ervaring mee?
Ik zag op dit forum nog aruba studios voorbij komen, maar die zitten volgeboekt tot 2014... geen optie dus, haha.

En kan ik voor de windvoorspelling uitgaan van windfinder om te bepalen welke kites ik mee moet nemen?
Ik heb een 9 en een 12 (70 kilo), redelijke beginnner, kan heen en weer en redelijk hoogte lopen als er niet te veel golven en stromingen zijn.

Alvast bedankt!

RickyK had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Park (2012)

johndoe 05 January / 2012 / 10:59
He Ricky,
Heb er twee jaar gewoond en ook fanatiek kitesurfer dus hoop dat ik je vragen kan beantwoorden.
Het (uit)eten op Aruba is zeker niet duurder als in Nederland. Ik zou zelf niet all-inclusive gaan wat Arubaa heeft heel wat leuke eettentjes en deze zal je niet bezoeken als je all inclusive gaat.
Vaak zijn de losse vluchten niet voordeliger, zeker niet als je los een hotel moet boeken etc.
Weet niet voor hoelang je gaat en wat je budget is maar ik zou proberen een auto te regelen. Als je bij je vrienden wilt zitten "high rise hotels" kun je lopend naar fisherman hut, dit is de nummer een kitespot van Aruba. Wel aflandige wind en als je niet echt goed hoogte kunt lopen moet je toch een rescue regelen. Echter boca grandi, andere kant van het eiland (30 min rijden), is beter en geen aflandige wind.
De maten 9 en 12 zullen voldoende zijn voor 85% van de tijd te kunnen varen. Trouwens het hele jaar is de wind goed met als uitzondering December/Januari.
Kijk nog ff op http://www.arubamatch.com/ wellicht kun je hier een goedkoop onderkomen vinden.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.

Veel plezier

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Nils_80 06 January / 2012 / 10:40
Ik heb vorig jaar in april 10 dangen op Aruba gezeten, vlakbij de Fisherman huts, maar ik heb 3x met een 14mtr kunnen aankloten(=geen hoogte kunnen houden) en verder zo goed als windstil. Ik begreep van de locals dat dat wel uitzonderlijk was...

Nils_80 had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 27 - 37 knots op zijn North Rebel (2011)

Woodmaster 06 January / 2012 / 12:26
Vergeet die vissershutten en ga naar Boca Grandi voor hardere stabielere wind, alle ruimte en een mooie snorkel rif!
Eten is inderdaad zeker niet diuurder dan in Nederland en ze hebben zelfs een supermarkt waar je alles kan krijgen wat je hier aantreft in een supermarkt!
De strip is erg commercieel en amerikaans. Ga een autootje huren en je komt op veel leukere plekjes en betere prijzen!
Je gaat zeker genieten.
Wij gaan spoedig weer ff buurten!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

dennisrond 06 January / 2012 / 13:00
Definitely Boca Grandi! Leuke spot met heerlijk warm, helder blauw water en leuke golven.
Verder niks te koop daar, dus neem een koelbox mee ofzo als je de hele dag gaat.
Fishermens hut vond ik niet zo top: nog vlageriger dan horst, aflandig en geen golven.
Tip om te slapen is Arubiana Inn: leuke appertementjes rondom een zwembad. Auto huren is eigenlijk wel een must.
Wordt top voor je!

Woodmaster 06 January / 2012 / 19:12
Logeertip http://www.lagunabeach-apartments.com/NL/beach_blue_appartment.htm
Super chil, lekker rustig relatief dicht bij Boca en lekkere lagune net buiten appartement complex.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

alain_ 06 January / 2012 / 19:34
Heb in 2011 een half jaar les gegeven op de huts, het verschilt echt heeeeel erg per week wat voor wind je gaat. maar all inclusive in een hotel is WAAAAAY duurder dan zelf alles regelen iig! Neem eens contact op met Wim van www.aruba-active-vakations.com hij weet vast nog wat leuke adresjes voor je!
Zie je daar in mei man, want dan geef ik daar als het goed is weer les!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

RickyK 09 January / 2012 / 09:18
Bedankt voor de reacties!

Hoe moet ik me zo'n rescue voorstellen? Schakel ik vooraf iemand in, of moet ik hopen dat ze me zien als ik in de problemen kom..?
En hoe duur is zo iets? Want ik neem aan dat elke niet-gevorderde kiter dat nodig heeft... of niet?

RickyK had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Park (2012)

frank82 09 January / 2012 / 10:50
Quote: RickyK - 9 januari, 2012 (10:18)
Bedankt voor de reacties!Hoe moet ik me zo'n rescue voorstellen? Schakel ik vooraf iemand in, of moet ik hopen dat ze me zien als ik in de problemen kom..?En hoe duur is zo iets? Want ik neem aan dat elke niet-gevorderde kiter dat nodig heeft... of niet?
Iedereen heeft rescue nodig bij aflandige wind, bij materiaalpech of wegvallen van de wind wil je echt wel opgehaald worden. Je skills maken dan niet uit. Ik zou echter niet ergens gaan varen waar je er van afhankelijk van bent als je nog niet goed kan hoogte lopen, dan wordt 't duur kiten :)

T_im 09 January / 2012 / 12:19
Rescue is geen punt. Vraag de instructeurs die de hele dag daar rond hangen onder de tentjes dat ze je in de gaten houden. En dan komen ze je halen als je te ver bent. vermaak ze met een goed verhaall en neem wat biertjes mee zodat ze einde van de dag wat zuipen hebben en zullen blij zijn!

PieterS 09 January / 2012 / 19:15
Rescue kost daar 20 dollar per keer, niet te vaak doen dus...;)
Ocean Rodeo Kiteboarding / www.stormchaser.nl

PieterS had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2013)

alain_ 09 January / 2012 / 22:00
Quote: T_im - 9 januari, 2012 (13:19)
Rescue is geen punt. Vraag de instructeurs die de hele dag daar rond hangen onder de tentjes dat ze je in de gaten houden. En dan komen ze je halen als je te ver bent. vermaak ze met een goed verhaall en neem wat biertjes mee zodat ze einde van de dag wat zuipen hebben en zullen blij zijn!

Idd de 20 dollar gaat namenlijk naar de baas, de krat bier niet.
Hier scoor je dikke punten mee bij aav
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)