lowbudget naar Tarifa

Door: pieter-jan Reacties: 17 Hits: 1893
johndoe 05 June / 2012 / 08:17
Ik wil graag met mijn zoon low-budget naar Tarifa. Wie weet waar wij deze reis ( ticket verblijf auto ) het beste kunnen boeken?
We nemen onze eigen kitespullen mee.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

sjoerdsantema 05 June / 2012 / 10:37
Het beste kan je dan buiten het seizoen gaan. Het hoogseizoen is erg duur terwijl het laagseizoen echt extreem goedkoop is. Je hebt in het laagseizoen bijvoorbeeld al een huurauto vanaf 8 euro per dag en een appartement voor 400 euro per maand!

Ik zou dan in oktober of november gaan. Het is er dan nog steeds lekker te doen qua temperatuur en de grote drukte is voorbij. Ook is kitesurfen na 1 oktober toegestaan op het gehele strand ipv alleen de aangewezen spots in het hoogseizoen.

Tickets kan je het beste boeken via transavia. Ryanair kan ook maar houd dan rekening met alle beperkingen qua bagage. Voor elke wissewasje moet je dan diep in de buidel tasten! Alles is dan twee keer zo duur aan de balie dus regel alles van a tot z via internet. Transavia is iets makkelijker.

De auto huur ik altijd via rhinocarhire.com maar er zijn tal van andere sites. Afkoop van eigen risico is over het algemeen niet erg duur en zeker de moeite waard. De wegen in Spanje zijn doorgaans van goede kwaliteit maar je hebt zo parkeerschade.

Het verblijf kan je via internet regelen maar kan je ook ter plaatse doen. Er zit tegenover het tankstation een bedrijfje wat huisjes verhuurt en daar kan je vaak goede deals krijgen. Maar ook hier geldt....via internet zoeken loont!

Succes en veel plezier in dit mooie stadje!
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

richardkiter 05 June / 2012 / 10:55
http://www.hanglos.nl/forum/285636/kiteforum-tarifa-2012-26-september-badgaste-on-tour--.html

Hier een hoop info voor je, wij gaan eind september voor een week

Er zit tegenover het tankstation een bedrijfje wat huisjes verhuurt en daar kan je vaak goede deals krijgen. Maar ook hier geldt....via internet zoeken loont!
Heb je hier een internetadres van Sjoerd ???
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Quazie 05 June / 2012 / 10:55
Ik ben het met Sjoerd eens, buiten het seizoen is het een stuk goedkoper!

Ik ben anderhalf jaar geleden met Ryanair heengevlogen en moest meer betalen voor de bagage dan voor de tickets zelf. Maar toch was het goedkoper dan transavia. Goed uitzoeken wat alle bagage extra kost op voorhand is aan te raden.
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

richardkiter 05 June / 2012 / 14:32
Quote: Quazie - 5 juni, 2012 (12:55)
Ik ben het met Sjoerd eens, buiten het seizoen is het een stuk goedkoper!Ik ben anderhalf jaar geleden met Ryanair heengevlogen en moest meer betalen voor de bagage dan voor de tickets zelf. Maar toch was het goedkoper dan transavia. Goed uitzoeken wat alle bagage extra kost op voorhand is aan te raden.

Wij gaan met Transavia en hebben vooraf onze extra kilo,s (23 kilo) bijgeboekt. Prijs was goedkoper dan met Ryanair. En volgens mij vliegt Rynair niet vanaf Schiphol maar dat weet ik niet zeker
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Mediator 05 June / 2012 / 18:16
ryan air (charleroi) en verblijf zoeken in een Hostel, er zijn er verschillende... camping en tentje is ook een optie maar je verliest veel van je profeit die je doet met je verblijf in de extra kosten die je hebt om je tentje mee te vliegen...

leukste reis om te doen met je zoon: rijden met de auto in 2 dagen, eerst 10 uur rijden richting Lacanau (frankrijk). daar kun je goed golfsurfen en aan lacanau is er een heel goeie cabrinha school (eigenaar eric, als je die ziet groetjes doen van Steven & Arnaud uit marocco).
Of je kan in die regio verblijven in Labenne Ocean in de O'neill board and breakfast, ook ideaal vader-zoon verblijf !

van daaruit is het nog eens 10 a 11 uur rijden naar tariffa...

avontuurtje die ik zeker zou wagen moest ik zelf een zoon hebben!
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

richardkiter 05 June / 2012 / 18:21
Quote: Mediator - 5 juni, 2012 (20:16)
ryan air (charleroi) en verblijf zoeken in een Hostel, er zijn er verschillende... camping en tentje is ook een optie maar je verliest veel van je profeit die je doet met je verblijf in de extra kosten die je hebt om je tentje mee te vliegen...leukste reis om te doen met je zoon: rijden met de auto in 2 dagen, eerst 10 uur rijden richting Lacanau (frankrijk). daar kun je goed golfsurfen en aan lacanau is er een heel goeie cabrinha school (eigenaar eric, als je die ziet groetjes doen van Steven & Arnaud uit marocco).Of je kan in die regio verblijven in Labenne Ocean in de O'neill board and breakfast, ook ideaal vader-zoon verblijf !van daaruit is het nog eens 10 a 11 uur rijden naar tariffa...avontuurtje die ik zeker zou wagen moest ik zelf een zoon hebben!

6 dagen in de auto voor de heen en terugreis is zonde van je tijd terwijl je er in 2uurtjes met het vliegtuig ben.

Lacaneau is niet echte een makkelijk spot met die golven en het meer mag je in de zomer allleen ,savonds varen als er geen wind is.

Ik ben zelf in lacanau geweest en vond het nou niet echt de ideale kite spot , maar dit is mijn mening en misschien vind kersjes dit de ideale vacantie

Mediator 05 June / 2012 / 22:57
Quote: richardkiter - 5 juni, 2012 (19:21)
Quote: Mediator - 5 juni, 2012 (20:16)ryan air (charleroi) en verblijf zoeken in een Hostel, er zijn er verschillende... camping en tentje is ook een optie maar je verliest veel van je profeit die je doet met je verblijf in de extra kosten die je hebt om je tentje mee te vliegen...leukste reis om te doen met je zoon: rijden met de auto in 2 dagen, eerst 10 uur rijden richting Lacanau (frankrijk). daar kun je goed golfsurfen en aan lacanau is er een heel goeie cabrinha school (eigenaar eric, als je die ziet groetjes doen van Steven & Arnaud uit marocco).Of je kan in die regio verblijven in Labenne Ocean in de O'neill board and breakfast, ook ideaal vader-zoon verblijf !van daaruit is het nog eens 10 a 11 uur rijden naar tariffa...avontuurtje die ik zeker zou wagen moest ik zelf een zoon hebben!6 dagen in de auto voor de heen en terugreis is zonde van je tijd terwijl je er in 2uurtjes met het vliegtuig ben. Lacaneau is niet echte een makkelijk spot met die golven en het meer mag je in de zomer allleen ,savonds varen als er geen wind is.Ik ben zelf in lacanau geweest en vond het nou niet echt de ideale kite spot , maar dit mijn mening en misschien vind kersjes dit de ideale vacantie

dude wie heeft het over kitesurfen... als je vaak an de zee komt kun je toch golfsurfen ook of zit iedereen hier te masturberen op het strand als er geen wind is... BORING !!!

en 6 dagen rijden... kerel rekenen kan je ook al niet... 1x 10 uur rijden: eerste stop lacanau regio (da wil zeggen vertrekken 5 uur en 16uur arriveren, kan je dezelfde dag nog een golfje pikken, daar blijf je dagje of zo, en dan nog eens even lang door rijden naar tariffa...

Er is meer te doen in een surfvakantie dan alleen kiten en belachelijke filmpjes maken richard... jammer dat kiten nu wel zo'n camping publiek en binnenlandratten trekt ook door zen toegangkelijkheid...

trouwens nog iets richard het gaat duidelijk over een VADER ZOON vakantie... kun je niet vergelijken met een elgouna senioren trip
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

richardkiter 05 June / 2012 / 23:24

dude wie heeft het over kitesurfen... als je vaak an de zee komt kun je toch golfsurfen ook of zit iedereen hier te masturberen op het strand als er geen wind is... BORING !!!

Hij vraagt toch om kite surfen en niet om te gaan golfsurfen,

en 6 dagen rijden... kerel rekenen kan je ook al niet... 1x 10 uur rijden: eerste stop lacanau regio (da wil zeggen vertrekken 5 uur en 16uur arriveren, kan je dezelfde dag nog een golfje pikken, daar blijf je dagje of zo, en dan nog eens even lang door rijden naar tariffa...

okee, je heb gelijk 4 dagen na de kl..ten (rijden) terwijl malaga 3 uurtjes vliegen is

Er is meer te doen in een surfvakantie dan alleen kiten en belachelijke filmpjes maken richard... jammer dat kiten nu wel zo'n camping publiek en binnenlandratten trekt ook door zen toegangkelijkheid...

Wat hebben die filmpies met Tarifa te maken, gaat toch over Tarifa en niet over die filmpies, welke belachelijke filmpies bedoel je eigenlijk, deze ???
En wat jij leuk vind vind ik belachelijk, zal ik maar zegge

trouwens nog iets richard het gaat duidelijk over een VADER ZOON vakantie... kun je niet vergelijken met een elgouna senioren trip

Het principe maakt niet uit het gaat over een kite vacantie maar dan in Tarifa.

Maakt voor de rest allemaal niks uit, ieder zijn mening zou ik zo zeggen !!! en I See You on the water !!
Waar vaar je eigenlijk ??

Djee 06 June / 2012 / 07:57
Quote: Mediator - 6 juni, 2012 (00:57)
Quote: richardkiter - 5 juni, 2012 (19:21)Quote: Mediator - 5 juni, 2012 (20:16)ryan air (charleroi) en verblijf zoeken in een Hostel, er zijn er verschillende... camping en tentje is ook een optie maar je verliest veel van je profeit die je doet met je verblijf in de extra kosten die je hebt om je tentje mee te vliegen...leukste reis om te doen met je zoon: rijden met de auto in 2 dagen, eerst 10 uur rijden richting Lacanau (frankrijk). daar kun je goed golfsurfen en aan lacanau is er een heel goeie cabrinha school (eigenaar eric, als je die ziet groetjes doen van Steven & Arnaud uit marocco).Of je kan in die regio verblijven in Labenne Ocean in de O'neill board and breakfast, ook ideaal vader-zoon verblijf !van daaruit is het nog eens 10 a 11 uur rijden naar tariffa...avontuurtje die ik zeker zou wagen moest ik zelf een zoon hebben!6 dagen in de auto voor de heen en terugreis is zonde van je tijd terwijl je er in 2uurtjes met het vliegtuig ben. Lacaneau is niet echte een makkelijk spot met die golven en het meer mag je in de zomer allleen ,savonds varen als er geen wind is.Ik ben zelf in lacanau geweest en vond het nou niet echt de ideale kite spot , maar dit mijn mening en misschien vind kersjes dit de ideale vacantiedude wie heeft het over kitesurfen... als je vaak an de zee komt kun je toch golfsurfen ook of zit iedereen hier te masturberen op het strand als er geen wind is... BORING !!!en 6 dagen rijden... kerel rekenen kan je ook al niet... 1x 10 uur rijden: eerste stop lacanau regio (da wil zeggen vertrekken 5 uur en 16uur arriveren, kan je dezelfde dag nog een golfje pikken, daar blijf je dagje of zo, en dan nog eens even lang door rijden naar tariffa...Er is meer te doen in een surfvakantie dan alleen kiten en belachelijke filmpjes maken richard... jammer dat kiten nu wel zo'n camping publiek en binnenlandratten trekt ook door zen toegangkelijkheid... trouwens nog iets richard het gaat duidelijk over een VADER ZOON vakantie... kun je niet vergelijken met een elgouna senioren trip

Damn mediator tampon in het verkeerd gat gestoken ofzo? Doe ff relax of reageer niet.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

richardkiter 06 June / 2012 / 09:15
Damn mediator tampon in het verkeerd gat gestoken ofzo? Doe ff relax of reageer niet.

En Zo Is Dat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kayen 06 June / 2012 / 22:50
Misschien de special deal nu via www.highflyerstarifa.com!
Since 2010. Ginger kitesurfschool en more.... http://www.gingerboardsports.nl

Quazie 07 June / 2012 / 09:41
Quote: richardkiter - 5 juni, 2012 (16:32)
Wij gaan met Transavia en hebben vooraf onze extra kilo,s (23 kilo) bijgeboekt. Prijs was goedkoper dan met Ryanair. En volgens mij vliegt Rynair niet vanaf Schiphol maar dat weet ik niet zeker

Klopt, Ryanair vliegt vanaf Eindhoven. Je bevestigd dat het loont om van te voren uit te zoeken wat je extra moet betalen voor je bagage. Die keer dat ik met Ryan air vloog waren de kosten voor de bagage bijna 3x zo hoog als de tickets zelf, maar door de extreem lage ticket prijs al met al alsnog goedkoper dan met Transavia.
Je zou je bijna afvragen of je niet gewoon een extra stoel voor je bagage kunt bijboeken ;)
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

richardkiter 07 June / 2012 / 21:27
Voor ons komt dan de reis naar eindhoven erbij en dat was dan uitgerekend met Transavia goedkoper om vanaf schiphol te vertrekken omdat iedereen daar in de omgeving woont.

Kortom van te voren alles goed uit zoeken is beter dan op het vliegveld voor verrassingen komen te staan

FeRNandeZ 12 June / 2012 / 18:50
Fueling is ook cheap en vliegt schiphol- malaga 23kg en 10kg hand, kite tassen geen probleem, mits <1.60 en niet te zwaar, aanrader!
Transavia voor mij alleen als het echt niet anders kan, wat een paupers, anti kiters, slechte service lange rijeen, voor alles betalen etc.
kantje board !

dani-el 12 June / 2012 / 20:11
Dat filmpje.. briljant! kan niet wachten tot ik 60 ben en mee mag met het clubje ;-)

richardkiter 14 June / 2012 / 09:40
Quote: dani-el - 12 juni, 2012 (22:11)
Dat filmpje.. briljant! kan niet wachten tot ik 60 ben en mee mag met het clubje ;-)

Maar dan moet je nog door de balotage commissie en die is behoorlijk streng

Hier zijn de (geheime) vragen alvast kan je je voorbereiden

Leeftijd ???
Waar kite je normaal gesproken ??
Kibbeling of zoute haring ??
Onbeperkt Spare ribs of zuurkool ??
Bier iof limonade ??
Kite loop of de soeper hoooper trooper ??
Verkering singlet, gescheiden, hokken, Wappen Woppen
Woonplaats ??
Faforiete kite spot ??

dani-el 14 June / 2012 / 12:59
Heb nog ruim 40 jaar om er ff goed over na te denken

edit: 35. rekenen kan ik niet zo goed.