Schellinkhout Problemen / Oplossingen ????

Door: richardkiter Reacties: 23 Hits: 3733
richardkiter 27 June / 2012 / 13:32
Gelezen op Kite High: forum tref punt Noord Holland:,

Wat is jullie mening ??

Want als het zo door gaat kunnen er weer veel problemen komen (bijv ongevallen met of zonder dodelijke afloop)

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.30475

heeeeej kite fellows

afgelopen zaterdag weer lekker druk op schelllll
opbrengst:

1 aanvaring met een jong kereltje die springt/stuurt zonder te kijken
1 gebroken hand door eigen stommiteit
1 (bijna)hersenletsel door neerstortende kite
1 aanslag met kite lijnen tijdens plaspauze

vinden jullie het ook tijd voor strenger beleid of gewoon door blijven kloten en niet zeuren?
volgens mij moet het toch enigzins te regelenzijn?

bijv.
landing/launch zone vrijhouden
niet op gras starten?
elkaar aanspreken op gevaarlijke situaties?
parkeerplaats vol dan geen nieuwekiters erbij vol isvol
klasjes in eigen zone

of lul ik nou een beetje stom uit mn nek???

lang leve onze mooie kitespot
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 27 June / 2012 / 13:43
landing/launch zone vrijhouden : gaat niet want die is er niet !!

niet op gras starten? : Waar dan ????? Strandje is met 2 kites op te laten helemaal vol

elkaar aanspreken op gevaarlijke situaties? : Goeie zaak en dan vooral tegen beginners en gasten die er voor
het eerst komen

parkeerplaats vol dan geen nieuwekiters erbij vol isvol : Goeie zaak maar er is ook nog een dijk om je auto te parkeren en wie gaat daar staan controleren ????

Klasjes in eigen zone : Goeie zaak

of lul ik nou een beetje stom uit mn nek??? : Nee hoor je heb helemaal gelijk, Het voorkomen dat er weer een dooie of gewonden gaan
vallen is een zeer goed punt om over te praten

lang leve onze mooie kitespot: En Zo is Dat, !!!!!!! ik kom er al sinds 1979

Eigenlijk niet echt een oplossing maar kijk uit en spreek elkaar aan en het belangrijkste hou rekening met elkaar
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

sjoerdsantema 27 June / 2012 / 13:44
Oh gaan we weer. Lang leve de vrijheid. Spreek stuntelaars gewoon aan op hun gedrag. Moet voldoende zijn.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Bwhana 27 June / 2012 / 14:37
nou aanspreken alleen vind ikonvoldoende want dan is het leed bijna al geschied.

Zoals heel veel in dit kikkerlandje kunnen we niet goed zaken zelf regelen dus voordat de instanties gaan ingrijpen moeten we zelf met betere oplossingen komen?

aantal kiters beperken

betalen voor de spot...........?

minder klasjes toelaten........?

kite ekwaamheid bewijs invoeren

gekleurde hesjes voor beginners zodat jee.e.a. eerder kan inschatten

verplichte veiligheids eisen invoeren body impact vest,helm etc

land leve onze mooie spottttttt
GR/BWNA

Bwhana had een 3 sterren sessie in Andijk met maar liefst 13 - 20 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

sjoerdsantema 27 June / 2012 / 14:55
Quote: Bwhana - 27 juni, 2012 (15:37)
nou aanspreken alleen vind ikonvoldoende want dan is het leed bijna al geschied.Zoals heel veel in dit kikkerlandje kunnen we niet goed zaken zelf regelen dus voordat de instanties gaan ingrijpen moeten we zelf met betere oplossingen komen?aantal kiters beperkenbetalen voor de spot...........?minder klasjes toelaten........?kite ekwaamheid bewijs invoerengekleurde hesjes voor beginners zodat jee.e.a. eerder kan inschattenverplichte veiligheids eisen invoeren body impact vest,helm etc land leve onze mooie spottttttt
Ga alsjeblieft je GVB halen of handballen. Kitesurfen is een sport die draait om vrijheid en sociaal zijn. Zie je iets wat niet kan....spreek een ander erop aan. Dan is er nog geen leed geschiedt.

Overheidsregulering gaat alleen maar ten koste van de sport, kost een hoop geld en er zullen een stuk minder plekken zijn om te kiten. De overheid heeft echt wel wat anders te doen dan een paar surfers controleren. Moet je ook helemaal niet willen.

Ze zouden dat strand gewoon wat groter moeten maken of die achterlijke bankjes en rotsblokken weg moeten halen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Nature 27 June / 2012 / 14:56
Ik Ben er de heeeeeeeeeeeeeele dag geweest en nergens last van gehad.
JA er komen een hoop prutsers op schellinkhout (aanzienlijk meer dan op Muiderberg) danwel ander soort...

Waar ik mij mateloos aan heb lopen irriteren is de kiters die ONDER de kite van een kiteschool gaan staan om het daar ook even te gaan oefenen.
Iedereen heeft ruimte nodig maar ga altijd rechts of links maar nooit downwind van een onervaren kiter staan.
De kitescholen stonden echt perfect gepositioneerd om zonder problemen te passeren danwel heerlijk vrij uit te kiten (verbaasde mij heb het ook wel eens anders gezien)

De rest van het geklungel achja daas schellinkhout.

Na 18.00 met 10 man op het water :) dusja waar hebben wij het over.
Loop niet zo te piepen en laat iedereen plezier hebben.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

bart13 27 June / 2012 / 16:30
Moet nature gelijk geven ookal ken ik de spot niet. Afgelopen maandag vond een lesser het nodig een moordaanslag op mij te plegen door haar kite een meter voor mijn neus netjes om mij heen neer te knallen en ik vaar dus door die lijnen heen. Ben natuurlijk niet boos geworden want ik wou graag over dat gladde stukje heen scheuren. Iedereen is er goed van af gekomen

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Woodmaster 27 June / 2012 / 23:13
Hmmm, volgende keer ook maar weer es die kanten op gaan.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

callantseye 28 June / 2012 / 09:17
Ik zou de drukte gewoon niet opzoeken.
Met het windspectrum van Schellinkhout kun je ook op veel rustigere plaatsen aan de gang.
Denk aan Bergen, Egmond etc.

callantseye had een 4 sterren sessie in Groote Keeten met maar liefst 18 - 21 knots op zijn North Vegas (2008)

wazzaah 29 June / 2012 / 00:19
Mijn mening is dat je niet zo moet zeuren en een rustige spot op moet zoeken
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

-DAVE- 29 June / 2012 / 05:23
Sorry, in mijn opinie is Schellinkhout nooit een spot geweest. Het is gewoon de meest gevaarlijke rotspot ever. (op nog wat uitzonderingen dan)

Gewoon NIET kiten daar, heel simpel is dat. Scheelt een hoop zorgen.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

dr511 29 June / 2012 / 05:23
Klinkt als een rustig dagje op schellinkhout.

Iedereen weet dat alle halvegaren met een kite op schellinkhout varen dus wil je geen kite in je nek of je opwinden over alle langstuiterende ongeleide projectielen, kun je beter ergens anders gaan varen.

Of je moet jezelf kunnen vinden in bovenstaande, dan kun je beter daar blijven kiten
Ziki Ondergoed, schultenbrau

loekflexifoil 29 June / 2012 / 06:03
@sjoerdsantema: ik ben het in principe helemaal met je eens. Maar als je op de drukke spots vaart, zoals de Brouwersdam bv, kun je aan het aanspreken blijven. Van vrijheid en sociaal gedrag is echt amper sprake. Dat je dat wilt veranderen is niet zo onbegrijpelijk. Rustige spots zijn vaak niet voor niets rustig: verboden of gevaarlijk/ moeilijk.

feddomw 29 June / 2012 / 06:42
Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.

School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.

Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.

Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?

Stuiver 29 June / 2012 / 12:51
Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (07:42)
Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?

Ik vind het vaak wel amusant om een beginner bezig te zien. Als ze onverantwoordelijk bezig zijn gewoon op aanspreken. meer kan je niet doen.
Laatst waren ze met een 14 aan het kutviolen op het strand bij ons in de buurt. maar als ik er niet ben staan ze daar net zo goed. Verantwoordelijkheid lekker bij de kiter laten liggen en niet bij de community.
Ik ben juist gestopt met teamsporten e.d. om onafhankelijk te zijn en dan kom jij met je abonnementjes aanzetten. Ga ff gauw een ander advies bedenken.

flyingtrunkie 29 June / 2012 / 13:52
Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (08:42)
Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?
Als jij nou ff een kassa neerzet voor de kaartverkoop, een hek eromheen zet en er 24/7 gaat zitten om te controleren dan heb je de oplossing!

feddomw 29 June / 2012 / 14:09
Quote: Stuiver - 29 juni, 2012 (13:51)
Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (07:42)Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?Ik vind het vaak wel amusant om een beginner bezig te zien. Als ze onverantwoordelijk bezig zijn gewoon op aanspreken. meer kan je niet doen.Laatst waren ze met een 14 aan het kutviolen op het strand bij ons in de buurt. maar als ik er niet ben staan ze daar net zo goed. Verantwoordelijkheid lekker bij de kiter laten liggen en niet bij de community.Ik ben juist gestopt met teamsporten e.d. om onafhankelijk te zijn en dan kom jij met je abonnementjes aanzetten. Ga ff gauw een ander advies bedenken.
Ach, het is maar een idee. Er is geen Ei van Columbus of andere "quick fix" die het probleem op drukke spots zal oplossen. Mijn homespot is verboden voor niet-leden, ik weet dat Katwijk dat ook heeft en Noordwijk ook dacht ik? Bij mij en bij Katwijk zijn er bij mijn weten in ieder geval nooit problemen. De sociale controle werkt gewoon. En je hoeft niet 24/7 te controleren of aan kaartverkoop te doen. Op goede vaarbare dagen zijn de leden er uiteraard zelf ook. Niet leden die goed varen en sociaal zijn leg je geen stobreed in de weg. Beginners help je op gang en houd je in de gaten, en als mensen dom doen spreek je ze er op aan.... common sense.

Het is ook een beetje "put up or shut up". Zeiken erover heeft geen zin, het is zoals het is en als het probleem groot genoeg wordt (lees: als genoeg mensen het ook echt een probleem vinden) zal men wel op een of andere manier organiserend optreden.

Nature 29 June / 2012 / 18:47
Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (16:09)
Quote: Stuiver - 29 juni, 2012 (13:51)Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (07:42)Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?Ik vind het vaak wel amusant om een beginner bezig te zien. Als ze onverantwoordelijk bezig zijn gewoon op aanspreken. meer kan je niet doen.Laatst waren ze met een 14 aan het kutviolen op het strand bij ons in de buurt. maar als ik er niet ben staan ze daar net zo goed. Verantwoordelijkheid lekker bij de kiter laten liggen en niet bij de community.Ik ben juist gestopt met teamsporten e.d. om onafhankelijk te zijn en dan kom jij met je abonnementjes aanzetten. Ga ff gauw een ander advies bedenken.Ach, het is maar een idee. Er is geen Ei van Columbus of andere "quick fix" die het probleem op drukke spots zal oplossen. Mijn homespot is verboden voor niet-leden, ik weet dat Katwijk dat ook heeft en Noordwijk ook dacht ik? Bij mij en bij Katwijk zijn er bij mijn weten in ieder geval nooit problemen. De sociale controle werkt gewoon. En je hoeft niet 24/7 te controleren of aan kaartverkoop te doen. Op goede vaarbare dagen zijn de leden er uiteraard zelf ook. Niet leden die goed varen en sociaal zijn leg je geen stobreed in de weg. Beginners help je op gang en houd je in de gaten, en als mensen dom doen spreek je ze er op aan.... common sense.Het is ook een beetje "put up or shut up". Zeiken erover heeft geen zin, het is zoals het is en als het probleem groot genoeg wordt (lees: als genoeg mensen het ook echt een probleem vinden) zal men wel op een of andere manier organiserend optreden.

Heeft er niks mee te maken kerel. Binnenwater = Beginners Daarom gebeurd er aanzienlijk meer op schellinkhout.
Een hoop beginners bij elkaar.
En dat niet Leden ergens niet mogen kiten is echt de grootste bullshit.
Lekker laten gaan iedereen moet het leren

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Hagar 29 June / 2012 / 19:43
Quote: flyingtrunkie - 29 juni, 2012 (15:52)
Quote: feddomw - 29 juni, 2012 (08:42)Ik blijf bij een eerder genoemd voorstel: maak de spots gesloten voor niet-leden. Op voorwaarde dat lid worden simpel is en niet duur. Daglidmaatschap moet ook mogelijk zijn. Je creeert zo sociale cohesie en je vergroot de sociale controle. Zo houd je spots beheersbaar, maar houd je de regulering uit de handen van de (lokale) overhied, want die begrijpen er natuurlijk geen reet van.School geeft niet goed of verkeerd les? School er op aan spreken en als dat niet werkt als club/spotbeheerder naar de gemeente om de vergunning in te trekken.Beginner aan het stuntelen of zelfs gevaarlijk aan het doen? Als mede-clublid aanspreken op zijn gedrag en tips geven.Bepaalde spots moeten natuurlijk buiten deze regels blijven, zoals Brouwersdam, de "grote" spots zeg maar.... Katwijk is volgens mij ook gesloten voor niet-leden toch?Als jij nou ff een kassa neerzet voor de kaartverkoop, een hek eromheen zet en er 24/7 gaat zitten om te controleren dan heb je de oplossing!
Jaahhh, we zetten hem achter de kassa.....dan betaal je wel....

Nature 29 June / 2012 / 20:24
Ik sta er elke zondag zo bij op schellinkhout maar niemand betaald

richardkiter 01 July / 2012 / 02:21
Quote: Nature - 29 juni, 2012 (22:24)
Ik sta er elke zondag zo bij op schellinkhout maar niemand betaald

Djee 03 July / 2012 / 08:49
Elk seizoen/jaar weer een nieuw Schellinkhout problemen topic?
Oplossing = er niet meer komen als je je er aan stoort of last van hebt.
Ben er 1x geweest, maar niet weer.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

herfst 15 July / 2012 / 17:19
In schellinkhout kun je op 2 plekken het water in. Er is 1 kiteschool die zijn bus helemaal achterin (dus niet de parkeerplaats) parkeert. Achterin is het net zo ondiep maar veel veel rustiger. De studenten hebben alle ruimte om fouten te maken, ze worden NIET opgejaagd. Ik kom er al 4 jaar en deze kiteschool doet t netjes. In de tuinen vd locals belandt regelmatig een of meerdere kites. Zou wel handig zijn als iemand nar hen toe een positief gebaar maakt. Schellinkhout is een top spot met fijne locals. Ze zijn lekker direkt en nooit schreeuwerig.

richardkiter 15 July / 2012 / 19:30
Quote: herfst - 15 juli, 2012 (19:19)
. Schellinkhout is een top spot met fijne locals. Ze zijn lekker direkt en nooit schreeuwerig.

En Zo Is Dat !!!!!!!!!!!!!!!!!! .

Ik kom er al sinds 1979