Leash bevestiging aan trapeze

Door: patrick13 Reacties: 4 Hits: 2405
patrick13 02 August / 2012 / 21:33
Beste medekiters,

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen;
waar bevestigen jullie je leash aan de trapeze?

Volgens mij zet iedereen zijn leash aan de handlepassleash ad achterzijde vd trapeze of aan een D-ring aan de zijkant...
Zelf heb ik hem altijd aan de voorkant zitten, voorheen aan trapezehaak, maar sinds ik ben gaan uithaken heb ik hem naast mijn haak zitten (zelf een lijntje om de spreader gemaakt).
dit vind ik het prettigst en werkt prima, mede door 1 ervaring waarbij ik (met sideshorewind) zo'n 200m achter een loopende kite aanging, waarbij ik op mijn buik erachteraan ging en ik kon zien wat er gebeurde etc. Hier zal ik nu niet verder op in gaan.

Ik heb nu een nieuwe trapeze nodig (weet nog niet welke heuptrapeze), maar zie wel dat er bijna geeneen meer is waarbij je een mogelijkheid hebt om iets aan de spreader te bevestigen. Sommige hebben ook geen D-ringen, maar een verborgen bevestiging van de handlepassleash..

tips?
bedankt alvast!
gr pat
patje

Mediator 04 August / 2012 / 18:56
leash achteraan is toch geen groot probleem?

het ow fuck rollercoaster gevoel wanneer je misgrijpt vind ik best een leuk effect......
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

sjoerdsantema 04 August / 2012 / 19:40
Achterop je harnas vastmaken is gewoon gevaarlijk. Gewoon aan de voorkant of aan de zijkant. Is ook makkelijker als je bij uitgehaakte tricks de bar laat schieten omdat je dan makkelijker de bar weer naar je toe kan halen zonder te vallen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Martijn767 04 August / 2012 / 20:03
gewoon aan de achterkant
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

rolandpeelen 04 August / 2012 / 20:12
Achterkant is tricky ivm
1) Je wordt achteruit getrokken als je je pass mist.
2) Je moet achter je rug om je release trekken

Voorkant is tricky ivm
1) Je lichaam wordt achterover gebogen als je achter je kite aan gaat ipv het veel makkelijkere voorover