Waar Snowkiten bij les Trois Vallees in Frankrijk?

Door: Anniek74 Reacties: 4 Hits: 1598
Anniek74 15 December / 2012 / 21:47
Aloha! Over twee weken gaan wij op wintersport in Orelle bij Val Thorens in hyet gebied Les trois Vallees.

We willen echt heel graag gaan snowkiten ook. We kunnen goed kiten, maar willen voor deze eerste keer wel een les nemen eerst. Daarna lekker zelf snowkiten :-D

Wie weet een snowkiteschool in de buurt in Frankrijk? Graag tips! Mooiste zou zijn als we daar in de buurt terecht kunnen.

Anders moeten we onderweg naar huis langs Feldberg rijden in Oostenrijk, die spot hebben we al eens als tip gekregen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Anniek

joystick 16 December / 2012 / 12:00
Je zit daar wel echt precies tussen de hoge bergtoppen. turbulente wind en niet heel vlak. Niet echt ideaal dus, en helemaal niet op te beginnen. Je kan ergens een bevroren meer opzoeken, Daar is de wind stabieler en heb je meer ruimte. Waar dat in de Franse alpen kan? geen idee. Beetje in de omgeving van lyon misschien. Staat vaak wel wind en ligt buiten de bergen.

oh ja, Feldberg ligt in Duitsland.

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

joystick 16 December / 2012 / 23:26
En voor wat betreft les? Als je al goed kan kiten is dat niet nodig. Of kan je nog niet boarden of skiën? Pak een kleine maat Kite en gaan met die banaan!

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

geloof 20 December / 2012 / 20:29
Ik heb er verschillende keren geboard en ik zou niet weten waar je geschikt kunt snowkiten. Genoeg off piste mogelijkheden, maar te steil / te klein / teveel rotsen om te snowkiten. In Frankrijk is Col de Lautarette de juiste plek hiervoor.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

martinAIR 28 December / 2012 / 08:22
ik heb er een skieleraal leren kennen die dat ook doet.
op de piste is het geen optie, k heb er door en jandarm weg gestuurd en als ik niet ging op ruimen reed hij er met zijn sneeuwscoot er over heen.
als je bij de pste "le col" naar de top loopt en aan de achterkant is een vakte (gletsjer) waar niemand kan komen, daar kan/mag het.

het was wer cool toen ik t ging proberen op de piste dat die leraar met heel zn klas mij op kwam zoeken, maar later kwam dus ook das polizei ff langs...
die leraar was er wel mee bezig om het op e zetten daar, want ze doen daar aan meerdere extreem sporten, met een klein vliegertje downhil doen ze ok en dat gaat maar ets van 100km/u..!!
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)