Hoogte en Snelheid meten

Door: Cordemeyer Reacties: 8 Hits: 2122
Cordemeyer 29 December / 2012 / 20:07
Is er iemand die ervaring heeft met het meten van hoogte van sprongen en snelheid bij kiten? Ik wil graag weten wat ik moet hebben om dit zo nauwkeurig mogelijk te kunnen meten. Kwam op de Shadowbox maar die zijn volgens mij out of business.. (zou overigens erg jammer zijn want echt super gaaf!! http://www.youtube.com/watch?v=XjgPOflyH1Q )

Lars_023 30 December / 2012 / 06:12
Voor snelheid kun je ook kiezen om Endomondo te installeren op je smartphone. Die meet je snelheid prima op basis van gps en legt ook nog eens je route vast. Kost je 2 euro voor de app en 12 euro voor een waterdicht zakje (beversport).

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Tenerifa, El Medano (La Bahia) met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

CvdV 30 December / 2012 / 10:35
Hoogte is erg lastig maar voor snelheid wordt bij speedsurfen de GT31 veel gebruikt.

Kost rond de 150 euro en daar kan je alles uithalen wat je over je snelheid wilt weten zoals maximale snelheid over 2 sec, 10 sec, 100meter 500 meter nautical mile, gemiddelde van een aantal runs enz.Vanzelfspreken kan je ook zien waar je gevaren heb, bijvoorbeeld gewoon via google Earth.

Iets goedkoper ( 120 euro) is de Garmin Foretrex maar die is veel beperkter. Beide apparaten zijn waterdicht tot 2 meter ( 15min) maar als je valt is de waterdruk hoger dan die op 2m dus doe hem in een waterdichte hoes. De garantie van Garmin was overigens wel super altijd, als hij binnen twee jaar defect ging ( bij mij meestal na een crash) werd er niet moeilijk gedaan en kreeg je altijd een nieuwe en ging de garantietermijn gewoon weer opnieuw in. Hoe dat met de GT31 zit weet ik niet.

Pas wel op!!! het werkt verslavend en uiteindelijk wil je alleen maar op superondiep vlak water varen. Met windsurfen was ik uiteindelijk alleen maar met dat ding bezig en vergat te genieten van waar het echt om ging, lekker varen.

Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

CvdV 30 December / 2012 / 11:01
Even rondgesnuffeld, leuk ding die Shadowbox maar erg duur (499 dollar als hij te koop is).

Als je hem toch wilt hebben waag er even een mailtje aan.

http://kitemovement.com/contact-us/

Leuk voordeel is wel dat je je boardje ook altijd weer terug kan vinden.
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

idefixe 30 December / 2012 / 19:07
experia Go en dan de app van endomondo erop
Slingshot , Gibbon

CvdV 30 December / 2012 / 19:30
Leuk filmpje maar werkelijkheid is vaak anders. De specificatie is IP67 en dat is echt alleen maar stof en spatwaterdicht, moet dus ook gewoon in een hoesje.

Is de app net zo nauwkeurig als bijvoorbeeld de GT31? Wat kan je allemaal uitlezen?
Offline als het waait

idefixe 01 January / 2013 / 09:56
Is dit wat?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373686/GPS-datalogger-GT-730/SHOP_AREA_22085&promotionareaSearchDetail=005
Slingshot , Gibbon

rieeees 01 January / 2013 / 13:21
Ik doe dat met mijn Suunto Ambit

idefixe 01 January / 2013 / 14:18
Quote: CvdV - 30 december, 2012 (20:30)
Leuk filmpje maar werkelijkheid is vaak anders. De specificatie is IP67 en dat is echt alleen maar stof en spatwaterdicht, moet dus ook gewoon in een hoesje. Is de app net zo nauwkeurig als bijvoorbeeld de GT31? Wat kan je allemaal uitlezen?
Ik heb dat ding nu een paar maanden. Gaat gewoon mee het water op ( zonder hoesje). Ik lig er zelfs mee in bad ( beetje internetten / muziekje en filmpie )
Slingshot , Gibbon