Cabrinha drifter. Welke bar?

Door: LangeM Reacties: 10 Hits: 1197
LangeM 20 March / 2013 / 13:12
Ik heb nu een 2012 9 meter drifter, deze heeft een 48 cm brede bar.
Nou wil ik er een 11 en een 7 bijkopen.
De 11 heeft een 55 cm brede bar, de 7 heeft ook een 48 cm brede bar.

Ik wil er maar 1 bar bij kopen, wil samen met mijn dochter kunnen varen, dus of een 48 of een 55 cm.

Kan ik beter de 11 met een 48 varen of de 9 met een 55?

Snap je het nog?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Marcel.

BT17 20 March / 2013 / 14:24
Wanneer je een kleinere bar dan aanbevolen gebruikt, moet je meer input geven voor dezelfde stuur uitslag. Het nadeel is dat het meer energie kost. Het voordeel is dat je meer bewust bent van de input die je moet geven om te sturen. Oftewel minder snel geneigd stuurfout te maken.

Kortere bar bevorderd daardoor ook het gevoel met je kite. Zegmaar hetzelfde effect als wanneer je de bar aan het uiteinde vasthoudt. Je zult merken minder goed te voelen wat je kite doet dan wanneer je je handen tegen de depowerlijn hebt.

Voor mij weegt het nadeel van een kortere bar niet op tegen de voordelen. En daarbij is de bardruk van de Drifter toch al vrij licht. Ik zou dan ook liever de 11 met een 48cm varen, dan de 9 met een 55.

LangeM 21 March / 2013 / 12:15
Quote: BT17 - 20 maart, 2013 (15:24)
Wanneer je een kleinere bar dan aanbevolen gebruikt, moet je meer input geven voor dezelfde stuur uitslag. Het nadeel is dat het meer energie kost. Het voordeel is dat je meer bewust bent van de input die je moet geven om te sturen. Oftewel minder snel geneigd stuurfout te maken.Kortere bar bevorderd daardoor ook het gevoel met je kite. Zegmaar hetzelfde effect als wanneer je de bar aan het uiteinde vasthoudt. Je zult merken minder goed te voelen wat je kite doet dan wanneer je je handen tegen de depowerlijn hebt.Voor mij weegt het nadeel van een kortere bar niet op tegen de voordelen. En daarbij is de bardruk van de Drifter toch al vrij licht. Ik zou dan ook liever de 11 met een 48cm varen, dan de 9 met een 55.
Thnx,

Dus als ik het goed begrijp zou de 9 m met een 55 cm wendbaarder/zenuwachtiger worden. Misschien teveel van het goede.



LangeM 22 March / 2013 / 10:41
Zijn er nog meer mensen die hier een mening over hebben?

Djee 22 March / 2013 / 12:36
Quote: LangeM - 22 maart, 2013 (11:41)
Zijn er nog meer mensen die hier een mening over hebben?


Ik deel de mening van BT17.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

CvdV 23 March / 2013 / 21:47
Waarom geen verstelbare bar? ( airush, north etc.)
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

CvdV 23 March / 2013 / 21:47
Dubbel
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

Jackee 24 March / 2013 / 04:04
Wat BT zegt.. korte bar erop en gaan!
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

Marc_87 24 March / 2013 / 07:43
Quote: CvdV - 23 maart, 2013 (22:47)
Waarom geen verstelbare bar? ( airush, north etc.)


Omdat je bij elke kite een eigen bar wilt hebben, ik wel tenminste. Beter voor de slijtage en beter voor de verkoop.

Maar wanneer ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de 48cm bar gaan in dit geval.
Powered by Flysurfer

BT17 24 March / 2013 / 14:36
Er zijn merken die ervoor kiezen een verstelbare bar te maken, en dat zou een voordeel kunnen zijn in deze.
Maar ik wil als rider zelf bepalen wat de lengte van mijn bar is. Graag zo compact mogelijk.
Gelukkig voldoet Cab aan mijn wensen, en dankzij invloedrijke teamriders als Dre brengt Cab een standaard bar van 40 of 42 cm op de markt. Dat is zowiezo al korter dan de verstelbare barren in de kortste stand en dan komt de lange stand er nog bij.

LangeM 26 March / 2013 / 23:19
Is het dan misschien nog beter om een 42 erbij te nemen zodat ik een 42 en een 48 cm heb?
42 op 7 en 48 op 9
42 op 9 en 48 op 11