reparatie bridles?

Door: strekke Reacties: 6 Hits: 1199
strekke 31 October / 2013 / 15:30
Vorige week is 1 van de 2 bridles van mijn Bandit Dos 12m gesnapt, nl. het stuk touw waar de pulleys/katrolletjes over lopen . Iemand enig idee waar ik er nieuwe kan bestellen? Of eventueel kan laten maken (liefst in België)? Is gewoon een nieuw stukje bridle-touw voor nodig van dezelfde lengte, maar ik moet ze dan wel op het uiteinde in zo een lusje laten stikken, en geen idee hoe dat moet... Als ik het touw meeneem, kan ik dan gewoon in om het even welke zeilshop ofzo binnenwandelen zodat ze het kunnen namaken

pimpoldi 31 October / 2013 / 15:35
de lengte van een gebroken stuk lijn is lastig te bepalen! Het is noodzakelijk om ergens op te zoeken hoe lang deze bridle lijn precies moet zijn. Dit kan misschien via Fone, of zelf opmeten. Daarna is het een kwestie van juiste lijn vinden en laten sleeven. Misschien heeft F-one zelf nog tips, dus misschien kun je de importeur even mailen
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

kanniezingennie 31 October / 2013 / 17:13
Andere even lengte opmeten dikte is 4mm dacht ik..(heb geen dos meer) deed ze elk jaar vervangen aangezien ze zo hard slijten...die andere oude kun je omdraaien aangezien hij op 1/3 van de lijn slijt...op de site wel eens wat gepost....ff zoeken op bandit dos lijnen. Staat het hoe en wat bij....

OlivierO 31 October / 2013 / 18:04
ik heb er anders nog liggen?
maar aangezien het zo moeilijk te bepalen is hoe lang en dik het moet zijn ga je beter naar een shop

OlivierO had een 2 sterren sessie in Heist VVW met maar liefst 27 - 32 knots op zijn Liquid-Force Hifi (2009)

extremekiter 31 October / 2013 / 22:03
We kunnen de lijn wel voor je namaken bij www.kitecare.nl
Als je de andere kant die nog wel goed is opstuurt, dan checken we van welk materiaal hij is gemaakt en kopieren we hem 2x.

Bridle lijnen kun je het beste per paar altijd vervangen.
W W W . V E R S U S S H O P . N L

bertvh 01 November / 2013 / 07:40
sailing vosselaar

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

strekke 01 November / 2013 / 17:43
Allright, bedankt voor de tips!