Als ze maar strak genoeg zitten. Veel pads hebben een griprandje voor je tenen.
Ik stel altijd de strap van mijn achterste been als ik de zee op vaar erg strak en de voorste losser,. Altijd aangepast op de windrichting. Superstrakke straps vind ik niks. Ik wil wel mijn board weg kunnen trappen als het moet. Te los is ook niks, bij een beetje bumpie ride schiet je er dan nog wel eens uit.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 26 - 37 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Zorg dat je eventueel je voet er uit kunt draaien.
Mijn achterste voet bleef zitten tijdens een crash met hoge rotatie.
Gevolg; hele voet naar de kloten en bijna 4 maanden herstellen....
Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)
bleef je voet er dan in zitten omdat ze te strak stonden of omdat je je voeten er tever in had? verder beterschap en succes met het herstel..
Voetbanden lekker los.
dan heb je wat meer vrijheid om je voeten te bewegen en verminderd eventuele blaren
Voet erin en straplengte instellen. Ik vind het boardje het beste aan mijn voeten zitten als ik een beetje moet 'schudden' met het boardje (door mijn voet te bewegen in de strap) om mijn voet ver genoeg de strap in te krijgen. Dit houdt overigens ook in dat ik wel uit mijn straps kan als ik dat wil.
Bij mij raken de voetbanden mijn wreef niet eens zo los zitten ze. Vind ik fijnst varen. Je boardje schiet dan ook wel is ongewild uit das het nadeel. Voordeel is dat ik hem voor een boardoff snel uit kan doen. Ik ben wat traag dus als ik hem niet heel snel uit kan doen heb ik hem niet op tijd weer aan mijn voeten 
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Ik doe ze graag lekker strak, maar de laatste jaren heb ik ze heel erg los gehad.
Dat kwam omdat ik elke keer erg veel gedonder had met schuurplekken, of pijn op verschillende plaatsen.
Nu heb ik de North Entity en die zitten perfect.
Ze overlappen een veel groter gedeelte van mijn voet en hebben 3 bevestegings punten, waardoor niet alle druk op 1 plek komt.
Kan ze dus zo strak doen als ik nodig vind.
Ook de opstaande rand op de pad, waar je je tenen achter haakt, scheelt een hoop in hoe strak ze wel of niet moeten.
Straps???
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Heb jou ook ooit zien zwemmen met straps hoor Djee
!
Registreerde: 02 September 2013
ik vroeg me af hoe strak jullie je voetbanden zetten? met windsurfen heb ik ze altijd zo groot mogelijk zodat ik tot me wreef erin zit . omdat ik dat dus gewent ben heb ik dit met kiten overgenomen en sta dus zo ver mogelijk erin.