Hoe hoog spring ik??

Door: floflo Reacties: 14 Hits: 4396
floflo 30 July / 2014 / 12:16

Wat is er nou beter dan te kiten met 30 knopen en een paar keer flink hoog te springen. Ik ben altijd benieuwd hoe hoog ik in de lucht was. Elke keer weer je vrienden vragen maar die weten het ook niet precies. 

Iedereen kent het systeem Xsensr wel wat ze bij Redbull King of the air gebruiiken om de hoogte van de sprongen van de deelnemers vast te stellen.

Nou ben ik op zoek naar een horloge of een klein apparatje die mij de data kan weergeven aan het einde van een sessie.Bestaat zoiets, weet iemand er iets van? Of heeft iemand een goede mannier om de hoogte uit te rekenen?

Ik weet dat er horloges zijn met hoogte meters maar volgens mij zijn deze niet gemaakt om deze snelle bewegingen te kunnen meten.

ThijsK 30 July / 2014 / 12:22

Vriend van mij heeft een GPS tracker. Kost een paar euro en je kunt niet alleen zien hoe hoog je gaat maar ook precies welke afstand je hebt afgelegd. Waar je overal bent geweest, je gemiddelde snelheid en je topsnelheid. Ik zou hem is een berichtje sturen waar die dat ding vandaan heeft.

Eat, sleep, kite, repeat.

ThijsK had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Cabrinha Chaos (2013)

Dobbelsteen 30 July / 2014 / 12:30

Die GPS tracker kan er ook enkele meters naast zitten, dus niet erg handig om de hoogte van je sprong te weten. Beter werken met iets dat je acceleratie meet, dan kan je de hoogte berekenen denk ik.

Een andere mogelijkheid is om te filmen en zo via driehoeksmeting of andere methodes iets te kunnen meten {#emotions_dlg.smile.gif}

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

martin404 30 July / 2014 / 20:51

Vraag iemand om een close-up foto te maken en meet in photoshop hoeveel vin-lengtes je boven het water hangt.

No kite related brand affiliations

Dobbelsteen 30 July / 2014 / 21:24

Maar je moet volgens mij ook een referentiepunt hebben waar je je sprong op baseert, zodat je meer meetpunten hebt dan enkel de kiter en de waterlijn. Of niet?

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

martin404 30 July / 2014 / 23:57

een balonnetje aan een touwtje in het water, ongeveer op het punt waar je springt.

Je weet je lijn-lengte, foto, klaar.

Als je hoger springt dan je lijnlengte, moet je het even posten

No kite related brand affiliations

floflo 31 July / 2014 / 02:06

Ik heb wel eens met een GPS tracker gevaren. Maar heel noukeurig zijn ze niet. Hij zal je het verschil vertellen tussen 5 of 10 meter maar niet 5 of 6 meter.

Hier is een close up foto. Maar totaal geen referentiepunt. lastig te zeggen denk ik hoe hoog dit is...

Last edit by: FLOFLO

ThijsK 31 July / 2014 / 02:23

Je kunt ook een foto uitkiezen waar je je afzet vanuit het water ziet, je beenlengte opmeten en kijken hoeveel keer deze tot aan het water erin past..?

Last edit by: THIJSK
Eat, sleep, kite, repeat.

ThijsK had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Cabrinha Chaos (2013)

D-ice 31 July / 2014 / 07:41

Gewoon niet aan beginnen!

Je denkt toch altijd dat je hoger springt dan je daadwerkelijk gaat.

Hou de illusie gewoon in stand {#emotions_dlg.pompom.gif}

Morres 01 August / 2014 / 12:32

eenmiljoenmiljard

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Djee 01 August / 2014 / 22:20

2x50%

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

djrevmoon 02 August / 2014 / 14:56

Dit ding doet wat jij wilt, en meer: http://www.woosports.com/#woo

groeten!

"Gravity is a myth: this planet sucks!"

Magic_Ed 03 August / 2014 / 15:27

@Floflo: als je de ooghoogte (t.o.v. het water) weet van de fotonemer, dan weet je hoe hoog de horizon ligt. Vervolgens met de lengte van je eigen ledematen het stuk tussen board en horizon afmeten: de totale hoogte. Niet precies, maar nauwkeuriger dan gps.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

YannickB 04 August / 2014 / 11:28

Als je de Xensr prima vindt en je hebt ook een iPhone, heb je alleen nog maar de Pebble smartwatch nodig. Maar dan kan je wel direct na je sprong zien hoe hoog je je bent gekomen {#emotions_dlg.yes_new.gif}.

YannickB had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Spoon 05 August / 2014 / 15:57

Volgens mij is dit al wel een paar keer langs gekomen maar wat dacht je van de trace!

https://www.kickstarter.com/projects/activereplay/trace-the-most-advanced-activity-monitor-for-actio

There is a spoon