Hmn verdachte vraag....
K geef m altijd af bij ''The Keyboy'' tegen een kleine vergoeding. Dit is een onderdeel van Trigion, na
aanleiding van de vele diefstallen passen zij op je sleutel en auto. Als er meer mensen gebruik van gaan maken hoe goedkoper.
Voor mee info bel, 0900 1857 (werkdagen) of (010) 298 11 33 (weekend)
of stuur een mail naar info@trigion.nl
Neem hem mee op zee in keypocket van mijn wetsuit of gewoon in de broekzak van de drysuit. Voordeel is dat mijn bus uit 1983 komt dus geen elektronica in de sleutel.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Zorg voor een sleutel die alleen fysiek werkt (dus of zonder chip of met chip, maar niet geprogrammeerd) en draag die met een koord om je nek. Startsleutel ergens in de auto verbergen.
In mijn broekzak in mijn locker in de container bij mijn kitekluppie
Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)
in mijn auto
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Ik heb bij de sleutelboer een 'niet' electronische sleutelkopie laten maken voor 10 euro en die gaat aan een koordje om m'n nek of in een pocket van m'n pak.
Ik kite al twee jaartjes met een sleutel in m'n pak (sleutelvakje of koordje in pak)
Het is een electrische sleutel met afstandsbediening en nog steeds niet stuk
Ooit wel een drypocket gehad, maar daar leek nog meer water in te staan dan in m'n wetsuit
Niet-electronische kopie (voor de deur) gaat aan een koortje om me nek.
Electronische sleutel ligt in een kluisje in mijn auto.
Mag je best weten want :
ik heb een intern slot in de versnellingsbak van mijn bus laten bouwen. (bearlock.nl)
Kost een paar hondert euro, maar dan heb je ook wel wat.
Zonder de sleutel ben je zeker een paar uur onder de auto bezig, om de versnellingsbak los te krijgen, dus ik weet in ieder geval dat hij er nog staat als ik terug kom.
De sleutel daarvan gaat ook om me nek mee.
Ik heb de bus gekocht om te reizen en die extra zekerheid heeft me in de loop v/d jaren enorm veel stress gescheelt.
Alleen daarom al de investering dik waard geweest.
Nog een tip : Een spanband tussen je deurhendels spannen, voorkomt dat mesnen je deurslot slopen en daarna je voordeuren openen.
Die onaangename verrassing, kan net genoeg zijn om de dief af te laten druipen.
Ow ja .... en fikse roestvlekken rondom, maken mijn bus ook diefstalbestendiger. Gratis !!!
Een drypack van Mystic, kost een tientje en werk nu al 5 jaar vlekkeloos. Ik neem ook altijd mn Iphone erin mee de zee op ook wel handig en het touchscreen werkt gewoon door de hoes heen, dus je kunt bellen terwijl ie waterdicht en safe is.
NB Ik moet mn halve deurknop slopen om m met de (nood)sleutel open te maken dus dat vindt ik verder geen optie
Ik gebruik ook altijd dat speciale zakje in m'n suit. Alleen een beetje jammer dat ik altijd half m'n wetsuit uit moet doen om weer bij de sleutel te kunnen en dus tot die tijd in de kou sta!
Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Heel verdacht @ERWINF :P Ben eigenlijk een boef.
The Keyboy is denk ik alleen in het westen of niet? Op zich wel een goed alternatief inderdaad.
Ik kite vooral in Workum(Friesland) en daar zijn volgens mij nog geen autodiefstallen geweest.
@HBX Thanks voor de tip! Misschien inderdaad wel een goed idee. Kan dat met alle automerken?
@STOMPIE goede kwaliteit sleutel dus! Ik durf het risico toch maar niet aan.
@MARTIN404 Klinkt goed! Thanks voor de tips.
@MARCELFACD Op zich hoef ik niet te bellen tijdens het kiten hoor ;) Maar heb idd al veel goede verhalen gehoord over de Drypack van Mystic.
Iedereen bedankt voor jullie reactie!
Overboard zakje, had hiervoor een aquapac die met een paar maanden kapot was maar de overboard houdt het al lang vol en ziet er nog als nieuw uit.
Ik heb er ook één van Overboard, prima ding. Gewoon aan nekkoord onder mijn pak maar er zitten ook nog andere bevestigingsmiddelen bij zoals een armstrap. Wel wat prijzig maar daar is de kwaliteit wel naar.
Je kan ook hier eens kijken ( hebben ze trouwens ook goede wetsuites, heel goed advies en erg goede service ( geen persoonlijk belang) )
http://www.surferswebshop.nl/Keypod_en_boardlock/Northcore_Waterproof_Key__Phone_Pouch
Geen idee hoe de kwaliteit is, prijs is wel interessant.
CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)
In de board lease of in je wetsuite zelf (zit soms ook een pocket) werkt ook prima mits je een garage sleutel hebt echter mijn huidige sleutel is te groot hiervoor.
Gebruik al jaren een denko pakpak voor electronische sleutel bij kiten en golfsurfen werkt voor mij prima. Heb hem onder mijn wetsuite dus dat is wel een nadeel in de winter als je tussendoor in je auto wil.
Ik gebruik al sinds 2008 vrijwel elke sessie de Pakpak van Denko, onverslijtbaar en simpel! Het is vergelijkbaar met zo'n portemonnee die je indrukt om te openen. Voorheen deed ik de pocket om m'n arm heen, maar de laatste jaren doe ik het tasje aan het koordje onder m'n wetsuit bij m'n borstkas.
djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)
Toch wel makkelijk voor de oplettende autodief.
FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)
Ik gebruik al jaren zo eentje: http://www.dexterssurfshop.com/wp-content/uploads/2013/10/keypod.jpg
Doe je rond je trekhaak of ergens aan je carrosserie.
Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)
De echte elitaire onder ons die kopen gewoon zoiets: https://www.facebook.com/video.php?v=10153476317198677&theater je moet even het langere filmpje checke op de website: http://bellroy.com/wallets/elements-phone-pocket Als je op vakantie gaat moet er misschien toch ook even een telefoontje worden gepleegd of aangenomen en wat eten & drinke! En de duurdere autosleutel vooral als je die na moet bestellen, die gaan denk ik met gemak over deze prijsklasse weer heen. Alleen je telefoon vaak al.
ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)
Registreerde: 18 March 2014
De tijd van je autosleutels op je autoband laten is geweest.
Waar laten jullie je autosleutels als jullie gaan kiten? In je tas, Surf sleutelkluis of dry pocket?
Hebben jullie nog tips?