Ik denk dat het board wat je nu hebt 40 x 146 is en niet 140 by 146 :)
De juiste maat board hangt af van de condities van het water waar je vaart (dit heb je beschreven) en ook van je gewicht. Af hangelijk van je gewicht zou ik voor een board tussen de 134 en 138 gaan. Als je een te groot board neemt is het minder fijn bij chop en op de noordzee.
Ik heb zelf ervaring met de North Jaime pro en de X-ride. De X-ride vind ik het beste met chop.
maayke had een 5 sterren sessie in Mui Ne met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Best Cabo (2013)
Ha Maayke,
haha, klopt: de maten van mijn huidige boardje stonden verkeerd, hij is 140 bij 46cm. De post al even aangepast, ook mijn gewicht van rond 75Kg erbij gezet.
Zou je me aanraden om de Jaime pro en de X-ride te gaan testen? Of heel wat anders..?
hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)
Pro boardjes zijnn meestal vrij stijf en voor de gemiddelde rider niet erg fijn als het water choppy wordt.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Hey ik vaar al een jaartje of 11 en voor mij is de jaime pro 1 van de betere boards op de markt is zowel goed voor beginners als voor zeer gevorderden !!!
Heb toevallig ook een nieuwe jaime te koop kijk maar eens tussen de 2de hands spullen grts Tom
North Select van 1 jaar oud ivm de Euri's....
Daarna wil je nooit meer anders... 138 cm is echt top. Van 15 knopen tot 35 knopen...
markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)
Flyboards.....maakt zeer goede en betaalbare boards.
Je zou eens langs moeten gaan bij Versus....geven zeer goede uitleg en kan je zeker wat testen.
Succes met je keuze
Shinn Monk of F-one Trax met de Naish Apex Bindings. Genoeg kiters die met deze boards uit diverse modeljaren (en deze pads/straps) naar volle tevredenheid varen. Voordat er weer iemand gaat reageren op het delamineren van Trax in 2011/2012/... Ja, dat was inderdaad zo.
idd goed lijstje, jaimie pro is idd wel stijfjes, maar wle erg fijn op chop.
Chop en freestyle is altijd een moeilijke combo geweest. ik vind zelfde nobile NHP (je hebt al een shinn tegenstander gevonden zie ik, shinn was vroeger de ontwerper voor nobile) lekker varne op chop en freestyle, F-one TX is ook lekker en zelf vaar ik de Gaastra Vane. Die laatste is niet alleen mn favo omdat dat mn sponsor is, maar ook omdat het gewoon een fucking lekkere shape is. Er is wel e.e.a te kiezen, als j mn board wil testen ben je welkom. Zijn hier ook wel gasten met F-one trax
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Ik zou gezien mijn ervaringen voor de X-ride gaan als ik zo leest wat je wil....... super in Chop, super hoogtelopen, prima in de golven.
Select is tegenwoordig mijn boardje, 2014 lijkt op de X-ride maar dan in de supersport uit voering (dus vrij hard.....happy landings ;-)
Shinn Monk is ook wel een lekkere allesdoener en kunner
Als jij een van deze maten Nobile NHP kiest dan heb jij de komende 5 jaar LOL
reclame maken mag, neem hier voor contact op met rob @ hanglos.nl
Ps er is al een NHP vanaf 239 euro NIEUW als je even goed zoekt ;-)
heb zelf al aardig wat verschillende boards gehad en geprobeerd maar vind 't board wat ik nu heb de beste: f-one trax (niet de carbon versie)
zeker proberen wanneer je daar de gelegenheid voor krijgt.
gelet op meeste waar voor je geld zou ik voor de Focus gaan van LF,
kan nog een zooi boardjes aanraden, maar vind deze eruit springen.
Ik heb een Fone Acid carbon 2014 en die bevalt goed. Dat board heeft een heel veel pop en als je beter wordt kan je nog met boots gaan varen. Alleen hij loopt iets minder goed hoogte.
Blij met de reacties, bedankt. Heeft me wat verder gebracht met Googlen.
Als ik alleen nu weer kijk naar mijn banksaldo vrees ik dat ik het voor nu in de 2ehands hoek moet gaan zoeken.
Op marktplaats een X-Ride gevonden uit 2009: 135x39.. klinkt dat verstandig?
hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)
Aan de smalle kant en ook niet meer het jongste boardje. Ik heb nog wel een demoboardje liggen (2014 RLboards Razor Carbon 135*42). Daarop kun je vrijblijvend een paar weken varen en dan weet je hoe zo'n relatief licht boardje met medium rocker en flex vaart. Mijn advies is 40-41 breed.
Het is een 2014 North X-Ride 135x140 met NTT bindingen geworden. Nog bedankt voor de input!
North X-ride is een top boardje. Vaar ik zelf ook mee. Ook 2014 135x40 met NTT bindingen :)
Kitegirl-Judith had een 3 sterren sessie in Kornwerderzand met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2015)
Kijk ook eens naar een Crazyfly Raptor Pro. Doet alles wat jij wilt en is ziek licht. Het 2014 model gaat nu voor mooie prijzen. Stuk goedkoper dan North boards en IMHO nog beter ook. Succes!
Nog even een update van hoe de aanschaf die met hulp van deze thread gedaan is me bevallen is. Vind het zelf altijd wel aardig om ook te lezen wat het eind resultaat van forum adviezen is. Bii deze dan.
Gisteren eerste sessie op de nieuwe 2014 X-Ride (135-40): 25-29 knopen met een Evo 9m. En wat een verschil in vergelijking met m'n Shinn King George (140-46) ! de progressielijn staat weer mooi recht naar boven nadat die de laatste tijd wat aan het afvlakken was. Wat me met een paar uurtjes op water meteen opviel:
Lees bovenstaande wel enigsinds kritisch: ik vaar pas 3/4 jaar en ben pas sinds kort niet meer een complete beginner. Ik heb dus weinig vergelijksmateriaal.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Was het ritje van Makkum naar de marktplaatser in Waalwijk wel waard.
Registreerde: 03 October 2014
De titel zegt het eigenlijk al, ik ben op zoek naar een board waar ik nu ik een paar maanden bezig ben, en geen complete beginnner meer ben, mee verder kan. Dan kan ik mijn huidige lichtwind board echt voor lichte wind dagen gaan gebruiken en met normale wind op een kleiner board gaan varen.
Ik wil ontzettend graag verschillende boards gaan testen, maar ik weet nog niet goed welke boards, en of de boards die ik nu op het oog heb wel echt geschikt zijn.. dus of de marketing wel klopt met de werkelijkheid. Eigenlijk vraag ik dus om board suggesties om op te nemen in mijn 'te-testen-lijstje'.
Hier eerst wat info over mij, vast handig om te delen als ik zinnige suggesties zoek ;-)
Weeg overigens circa 75 kg.
Mijn huidige materiaal:
Mijn huidige skills:
Waar ik vaar:
Wat ik er mee wil kunnen doen:
Mijn lijstje tot nu toe:
Verneem heel graag suggesties en/of input of de vier boards waar ik nu aan zit te denken wel zinnig zijn.