Bagage TAP

Door: RickyK Reacties: 15 Hits: 3357
RickyK 27 September / 2015 / 18:35

Hey,

Heeft er iemand ervaring met je kitesurfspullen meenemen (naar Brazilie) met TAP?
Ik keek net op de site en daar staat dat een board € 100,- voor een enkele reis kost.

En golf spullen (ik heb zo'n Golf bag) € 75,- per enkele reis. 
Dat is wel heel veel! Met Arke betaalde ik altijd € 30,- als het met niet lukte mijn golf bag gratis mee te krijgen. 

Bestaat er nog een kans dat ik mijn golf bag gratis meekrijg? Want je mag wel 2 koffers van 32 kg pp meenemen.

RickyK had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Park (2012)

Magic_Ed 27 September / 2015 / 21:41

Als je alleen een twintip meeneemt misschien wel. Overigens vind ik 100 euro een vrij normale prijs voor een surfboard, maximaal 32 kg, kan je dus in totaal 96 kg meenemen in 3 tassen...

w w w . v e r s u s s h o p . n l

RickyK 28 September / 2015 / 09:37

Haha, ja, als je het zo bekijkt.... Maar waarom zou ik 96 kilo mee willen nemen op vakantie? {#emotions_dlg.bonk.gif}

Het gaat gewoon om een twintip en 2 kites... 

Er staat ook bij dat een kiteboard 100 euro kost. Ik vind het vrij prijzig. 

RickyK had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Park (2012)

RobbyNitroz 28 September / 2015 / 16:42

Ik dacht dat het iets minder was. De ultimate bagage prijzen topic heeft het over 35-75 euro -->

http://hanglos.nl/news/321884/ultieme-airline-en-bagage-kosten-lijst.html

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

RickyK 28 September / 2015 / 20:28

Ze zullen de prijzen wel aangepast hebben... {#emotions_dlg.nooo.gif}
http://www.flytap.com/Nederland/en/PlanBook/PrepareforTravel/luggage/SportsEquipment

Ik heb ze nog gebeld vandaag en het is echt zo... Een golfbag is 75 euro....

Als iemand nog tips om er onderuit te komen, hoor ik het graag! 

Magic_Ed 28 September / 2015 / 20:56

Heb net betaald: 100 euro enkele reis. Is al jaren zo trouwens...

kiter1 30 September / 2015 / 06:10

Betaal ook al jaren 100 euro enkele reis maar de laatste keer dat ik ging waren er 2 jongens voor me die 1 koffer en een kite bag incheckten per persoon als 2 stuks bagage tot 32 kilo en die kregen het wel voor elkaar zonder bij te betalen.Terwijl mijn kitetas voor 100 euro naar special luggage ging die van hun gewoon op de band als gewone bagage.Ik heb altijd veel bij me dus voor mij ging die vlieger niet op (2 tassen tot 32 kilo en nog 3 of 4 kite tassen ) maar zij kregen het voor elkaar.Je kan het proberen.Ligt mischien ook aan degene die achter de balie zit.

Laat ff weten of het je wel of niet lukt.

succes

kitesurftravel 30 September / 2015 / 09:21

Meerdere malen met TAP gevlogen, ene keer wel betalen en de andere keer weer niet. In elk geval niet van te voren je tas aanmelden want dan weet je zeker dat je moet betalen :)

casa dos ventos.com - cumbuco - Brazil

Magic_Ed 30 September / 2015 / 10:04

Heb alleen surfboards bij me, lukt toch niet, te groot.

coconutplukker 30 September / 2015 / 19:13

Vertrek ook binnekort met TAP richting Brazil. Waar zijn ze het strengst om in te checken , in Europa of daar ter plaatse ? Betaal je hier bij ons dan direct 200€ omdat ze ervan uitgaan dat je met je spullen terugkomt ook ?

Grtz, kristof

Magic_Ed 30 September / 2015 / 22:10

Of je reserveert en betaalt van te voren alles of je betaald per vlucht op het vliegveld (kan duurder zijn). Zijn in FOR minstens zo streng als hier. Maar zoals altijd ligt het aan de persoon aan de counter.

Last edit by: MAGIC_ED

Tim 30 September / 2015 / 22:54

Bij mij was het wel gemeld maar nog niet betaald. In Nederland hoefde ik niet te betalen en in Fortaleza wel 100euro.

Tim had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 14 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2014)

Rekel 14 November / 2015 / 11:40

Je kan eens kijken of je met Condor goedkoper kan vliegen. Zij vliegen vanaf Frankfurt direct op Fortaleza. 

Rekel had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

coconutplukker 14 November / 2015 / 13:04

Juist terug van van Brazilië met TAP . In Brussel tijdens check -inn niks moeten betalen . Dame aan de balie vond het wellicht niet erg dat er een overmaatse boardbag tussen de 4 toegelaten stukken bagage zat . In Fortaleza bij de terugreis wel effe problemen gehad . Gast aan de check -inn vroeg of er kitesurfgerief inzat . Ik zei dat het om parapente materiaal ging ( daardoor kon mijn gerief ooit es gratis mee met AIR FRANCE ) . Bleek dat de retour voor een parapente pakket me 150€ kostte ipv 100 € . Heb dit dan met veel moeite kunnen oplossen door te zeggen dat het om een misverstand ging .... Dus ja , wees gerust  , Bij TAP in Brazilië weten ze maar al te goed wat een kitesurfpakket is !

RickyK 16 November / 2015 / 10:28

haha, ja ik had hetzelfde. Op schiphol hoefde ik niets te betalen. 

En in Brazilie wel, ik vloog terug vanaf Recife en ze geloofde niet dat ik zei dat er persoonlijke spullen inzaten. Ze wilde in mijn tas kijken. Ik deed net of ik het niet begreep en toen somde ze op wat ik niet gratis mee mocht nemen: snowboard, windsurf, kite etc... ja, ik heb een snowboard meegenomen {#emotions_dlg.spinsmile.gif}

Maar ja, als ik dus had kunnen bewijzen dat er geen surfspullen in mijn tas zaten, had hij dus wel gratis meegekund. Ik blijf het vreemd vinden.

WoodyBloem 16 November / 2015 / 20:03

kan je niet je kitetassen / bord anders verpakken? ander materiaal er omheen, dan inderdaad van te voren je pakket aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij, dus je regelt toestemming voor je pakket, dan kan je aan de balie zeggen dat je het allemaal al geregeld is, ik heb zo de raarste dingen mee genomen, zelf buiten toegestaande afmetingen om. 

Als je lang genoeg zeurt gaat er vanzelf iemand kijken om het pakket toch past, en als ze van te voren weten dat jouw lange pakket erin moet  houden ze daar rekening mee bij het inladen. Als je maar niet over de 32 kilo gaat en ik zou het eigenlijk ook onder de +/- 23/21 kilo houden per pakket. Dan kost het iets van 80 euro per 21kilo. (aan de balie regelen is sowieso duurder)

Het enige vervelende is dat als ze in het pakket willen kijken ze alles gaan openhalen, maar dat is me maar 1x in China overkomen, voor de rest vertrouwen ze gewoon op de scanner

WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)