Flysurfer

Door: KiteShallow Reacties: 12 Hits: 2020
KiteShallow 03 October / 2015 / 18:09

Ik heb nu Slingshot Rally 9 en 6 m. In de maand September heeft nauwlijks gewaaid. Zo bij windkracht 11-12 knopen moet ik andere kite hebben. Ik kan een SR 11 kopen, maar ik denk aan een Flysurfer. Het schijnt anders te sturen dan een kite met LE. In de winter wil ik landboarding of flyboarden. In het water heb je een grotere vlieger nodig dan op het land.

Lang geleden heb ik wel kite buggy gedaan. Ik wil weer gaan lessen. Kite feel biedt meteen 3 uur E 149,- voor morgen terwijl geen wind is. 1 1/2 uur vind ik meer dan genoeg per sessie. Bij versus is dat mogelijk voor E 90 en bij Coraaltje ook. Ik denk dat Versus alleen in het water doet en Coraatje op het land.

Heb je ervaring, tips en tricks hoor ik graag van je.

davidov 03 October / 2015 / 19:07

Wat wil je gaan lessen? Kite-buggy of land / flyboarden? 

Welke stranden kite je meestal? 

Een flysurfer / foil kite werkt zeker anders.... Bij Versus hebben ze hier veel ervaring mee, dus misschien is het geen slecht idee om die kant op te gaan. Daar kunnen ze je ineens uitleg geven over foilkites en je hiermee verder helpen! 

FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Hollandkiter 03 October / 2015 / 20:00

Morgen staat er een prima windje om met grotere Flysurfer kites te gaan landboarden. Volgens mij zo rond de 8 a 10 knopen voorspelt.

KiteShallow 03 October / 2015 / 20:27

Ik wil graag in het water, maak mij niet uit waar. Het kan deze maand nog. Kite feel zei dat je eerst landboard moet doen. Straks in het winter landboarden/flyboarden of kite buggy.

Morgen kan ik niemand vinden die 1 1/2 uur les wilt geven.

Marc_87 04 October / 2015 / 09:00

Als jij met een tubekite kan varen dan zou ik geen geld spenderen aan een les ofzo.

Bij Versus kan je bijvoorbeeld een Speed 4 / Sonic FR testen, er is ook de mogelijkheid ze dat netjes uitleggen op het strand. Dat bespaard je weer geld.

Ik kan met de Sonic FR 15m al buggien van zo'n ongeveer 4 knopen. Dus dat gaat heerlijk.  

Wat is je gewicht als ik vragen mag? Als je bijvoorbeeld voor een Sonic FR gaat en je weeg nog geen 75kg zou ik voor de 11m gaan. Ik kan met die kite met mijn 85kg al varen als andere kiters met 17m tubes op het water staan.

Last edit by: MARC_87
Powered by Flysurfer

Jeroen Schoots 04 October / 2015 / 11:29

flyboarden.nl

Leren je de tips and tricks,ze zijn te vinden op het strand in ijmuiden.

Succes 

KiteShallow 04 October / 2015 / 12:02

Iedereen bedankt voor de reaktie's.

@MARC_87 : ik weeg ca. 56 kg

HBX 04 October / 2015 / 13:38

Kennis van me weegt 60 kg en vaart met een 12m speed4 naast een 9 en 6m tube kite en kan kan daarmee lekker varen op de tt van 10 tot dikke 35kn.

Afhankelijk van je kite niveau is de Sonic FR ook een optie maar de 11m Sonic vraagt wel iets meer skills t.o.v. de 12m speed4.

Maar zoals Marc ook al aangeeft, je kan deze bij Versus testen en er bestaat de mogelijkheid dat er iemand van het team een uurtje meegaat om je op weg te helpen.

Suc6

Last edit by: HBX
Have Fun and Hang Loose

bas meerwijk 04 October / 2015 / 16:00

In de maand September heb ik veel kite uren gemaakt, zeker 5 x in de week kunnen varen.... kijk anders eens bij www.kite-freaks.nl wij zijn Flysurfer PRO Centre en kunnen je zeker alle info geven die je wilt, en tevens hebben wij de complete flysurfer range in de test en gaan wij natuurlijk even met je mee om je opweg te helpen,

Vriendelijke groet Bas Meerwijk

www.kite-freaks.nl

kite-feel 05 October / 2015 / 14:27

Beste Maria,

Goed van je dat je hier even het balletje op gooit.
Er zijn op dit forum diverse ervaren Foilkiters actief.

Wij ontvingen zaterdagmiddag een bericht van je of er diezelfde dag of zondag een les kon worden gegeven.
Zie bericht:

Comments: Hoi,
Ik heb veel lessen  gehad voor kitesurfen.....maar kan nog niet zo goed. Ik heb 2 kites Slingshot Rally 9 en 6 m2. Ik weeg ca. 56 kg. Nu dacht ik aan flysurfer bij weinig wind dat ik toch kan oefenen in het water en in het winter te landboarden. Kan ik bij jullie lessen voor beide doeleinden of doen jullie alleen in het water.
Ik kan in het weekend en een dag doordeweeks.
Groeten,
Maria.

In dit bericht geef je aan nog niet zo goed te kunnen kiten. Verder zien we hier de vraag of het niet alleen in het water gegeven kan worden, maar ook op het land.

Met de windvoorspelling(zondag) die er stond van 8-11 knopen gaan wij het risico niet nemen om een waterles te plannen. Die dag zijn dan ook alle kitesurflessen afgezegd.
Echter is deze wind wel perfect om met een grotere maat foilkite op een rustige manier te leren Kitelandboarden(wat absoluut niet is aan te raden zonder les).

Vandaar dat wij je de leskeuze van de 3 uur durende privéles Kitelandboarden hebben aangeraden.
Dit heb je naar onze mening dan ook wel echt nodig om als onervaren Foilkiter op een veilige manier de KLB dicipline te kunnen gaan beoefenen. In 1,5 uur kun je absoluut een Foilkite leren kennen, maar niet veilig leren Kitelandboarden.

Als je op ons lesoverzicht kijkt zie je ook de mogelijkheid om een 2 uur durende Flysurfer kitesurfles te reserveren voor slechts €50,-. Tijdens deze les leer je alles rondom de Foilkite en kan je ervaren hoe het vaart(als je dit kunt).

Uiteraard kan je ook bij een Flysurfer Pro Center/Shop een kite testen, echter verwachten de shops natuurlijk wel een bepaald praktijk niveau van je.

We wensen je veel wijsheid toe en hopen je snel op het water te zien cruisen met een prachtige Flysurfer in de handen.

Surfgroeten,

Team KiteFEEL

Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

Job 05 October / 2015 / 18:08

Ik begrijp dat je aardig wat lesjes hebt gehad mbt kitesurfen. Op een gegeven moment is het een kwestie van gewoon doen... Als je de vlieger door hebt, en dus beheerst zou ik geen les nemen, zonde van je geld. Je zult gewoon uurtjes moeten gaan maken en zelf een beetje gaan pielen. Ik zou geen 150,- (!!) meer gaan investeren in les, kan je beter sparen voor een andere kite.  

mbt landboarden: Ga naar een spot waar ze boarden... Kom je er niet uit helemaal uit kan je het altijd vragen aan iemand die het wel al kan.

Last edit by: JOB

Job had een 0 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2008)

Jeroen Schoots 05 October / 2015 / 18:47

Bij westen wind naar Ijmuiden,zijn altijd mensen die je wegwijs willen maken

Jeroen Schoots 05 October / 2015 / 18:48

24-25 zijn de flymasters,super landboard evenement op Ijmuiden,komt de top van Europa