GoPro Hero 4 silver haperend beeld

Door: Jelle_Hilbers Reacties: 17 Hits: 3391
Jelle_Hilbers 03 March / 2016 / 20:46

Hallo allemaal,

Ik heb laats bij de media markt met de 21% korting een GoPro Hero 4 Silver gekocht voor 292 euro. Maar nu heb ik het probleem dat mijn beeld haperd op mijn macbook. Mijn macbook komt uit 2009 en heeft 500gb SSD. Hoe zou ik dit haperend beeld weg kunnen krijgen want het is heel vervelend dat ik nu geen filmpje kan maken met dit haperend beeld. Mijn comperuter specificaties zijn:

MacBook Pro (13-inch, medio 2009)

Processor 2,53 GHz Intel Core 2 Duo

Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3

Opstartschijf Macintosh SSD 500gb

Videokaart NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

spoetnik 03 March / 2016 / 20:55

Speel je de films vanaf die SSD af, of via USB vanaf je GoPro??

WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Jelle_Hilbers 04 March / 2016 / 00:19

Vanaf me SDD

fysmif 04 March / 2016 / 00:46

mijn pc speelde het ook haperend af. gopro2 vs gopro 4 = enorm verschil

het is gwn de pc als te traag is. video bewerking is heel zwaar, je hebt veel geheugen nodig en je beeldkaart en processor moet alles uit de kas halen als ze heeft.

zelf als het op de pc staat op je ssd kan je problemen hebben met oudere pc's

had zelf last met mijn i7 gaming pc 2014 die haalde 180 fraps op far cry 2 een beest kwa gaming maar niet gemaakt voor videobewerking

een 6 core met 32 gb geheugen en ssd is genoeg om soepel 4k te bewerken. normaal zou hij de gopro 5 ook moeten aankunnen buiten als die echt naar 8k zou gaan wat zot is {#emotions_dlg.bonk.gif}

nealzie 04 March / 2016 / 00:59

Grote kans dat de sd kaart in je gopro niet snel genoeg is (is het sdhc class 10?)

Daardoor kan de gopro niet snel genoeg de frames wegschrijven en mis je dus frames = happerend beeld, ookal speel je het op een mac pro af..

et1961 04 March / 2016 / 07:17

Wat kun je nou verwachten van een 7 jaar oude Macbook....{#emotions_dlg.schater.gif}

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

wazzaah 04 March / 2016 / 09:23

Alle andere programma's uitzetten en/of eerst converteren naar kleiner formaat.

Als je tv hebt met HDMI aansluiting en HDMI kabel kan je eerst even kijken of het niet aan je geheugenkaartje ligt

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

idefixe 04 March / 2016 / 17:34

Je beelden in het programma van Go-pro laden en uitvoeren naar het formaat wat je pc aan kan.

Dat omzetten kan dan ( met een pc met minder capaciteiten) wel ff duren. Of je schiet je beelden in een lagere resolutie  maar dat is dan weer jammer van de mogelijkheden van je Go Pro

Last edit by: IDEFIXE
Slingshot , Gibbon

Gyttja 05 March / 2016 / 08:23

Probeer inderdaad eens andere software, zoals eigen van gopro, of VLC. Bij mij op een hele zware mac pro (zo'n kast) speelde het met standaard software ook haperig af. Dan heb je het over een 8 core, 32gb geheugen, SSD's en AMD R9 280X grafische kaart. Dus meteen de computer afschrijven is nog niet nodig.

Helpt dat niet? Grote kans dat je laptop het dan toch niet trekt, probeer eens een andere computer. Misschien meer geheugennerin zetten, volgens mij kan dat met die 2009 modellen nog gemakkelijk zelf.

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

fysmif 06 March / 2016 / 07:55

@ GYTTJA nen 8 core hangt met filmkes afspelen van een go pro 4 op een mac ?

dan gebruik je de foute software, ik heb een I7 5930K (6 core 3.5) met 32 gb geheugen,ssd en gtx 970 gaming 4G en die weet nog ni als hij op staat,alleen bij video bewerking gebruikt hij gwn het geheugen. heb gwn windows 10 + go pro software en niets problemen.

ESComputers 06 March / 2016 / 20:34

JELLE_HILBERS

Dit is wel een redelijk oude macbook, het videogeheugen is volgens mij ook gedeeld dat is volgens mij ook niet meer van deze tijd. En welke versie van OS X draai je dan ? Leopard ? Qua hardware kun je niet veel er meer aan upgraden, de videokaart waarschijnlijk zowieso al niet want apple soldeert het vast dus jammergenoeg geen MXM modules. 4GB naar 8GB kan wel een verschil uitmaken, 4 GB DDR3 erbij zou wel niet heel veel meer moeten kosten. Of alle slots moeten alle bezet zijn dit kun je wel makkelijk nagaan zonder de laptop van te voren te moeten openen met software tools, OSX heeft daar waarschijnlijk al wel een programmaatje voor. Als je heel het geheugen zou moeten vervangen is het misschien ook nog wel de moeite waard.

Misschien is de processor ook nog wel te upgraden. Maar de minimale specificaties voor je gopro zijn wel deze processor tenminste in lage resolutie voor 4k heb je wel wat snellers nodig, ohw wacht deze processor staat wel in de lijst met System Requirements als minimum om mee te beginnen maar de grafische kaart heeft wel te weinig geheugen en volgens mij word het nog gedeeld ook met je 4 GB RAM geheugen, dat doen ze ook met onboard video kaarten die op het moederbord in een computer zitten. Dus dat is "officieel" wel te weinig: http://shop.gopro.com/EMEA/softwareandapp/gopro-app-%7C-desktop/GoPro-Desktop-App.html# Hier is nog wat informatie van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT204349#nvidia9400m Misschien is dit ook uit te zetten in het BIOS van de macbook, ik neem aan dat macs ook een bios hebben ? De processor moet alleen maar de video codec bij kunnen benen, maar als je filmpjes zo RAW heet dat volgens mij afspeelt is het 60 Mb/s Mega bits per seconde.

Het is denk ik verstandig om contact op te nemen met Apple en GoPro.

GoPro heeft trouwens z'n nieuwe app uitgebracht ik weet niet of je deze al gebruikt ? Ik kan hier nu ook weer mee converteren heb het net ontdekt volgens mij stuurt gopro weer geen mailtje dat ze hun software geupdate hebben.

Op het youtube kanaal van GoPro Tutorials staan nog 5 nieuwe filmpjes, misschien is de mobiele app ook geupdate ? Nog niet naar gekeken. In de beschrijving staat wel de download links voor MAC en PC. Met die nieuwe app converteert die de bestanden van 60 MB/s naar 12 MB/s maar dat moet ook wel allemaal in kunnen stellen in studio, ligt er denk ik ook maar net aan in welke resolutie en frames per secondes je filmt. Maar 12 MB/s moet je makkelijk zonder happeringen af kunnen spelen, ik zou even een klein stukje film met de nieuwe app converteren een paar seconde is al genoeg misschien iets langer om er zeker van te zijn dat het probleem dan opgelost is met haperingen. Je kan ook in lagere resoluties en fps filmen, 720p 25/30 fps is genoeg dat is nog steeds wel zo'n beetje de standaard. Ander moet je even VLC downloaden en kijken of je frames verliest en anders upload je het gewoon naar youtube of vimeo. Kun je twitch streams wel bekijken als je ze op source zet, dat is misschien ook wel iets om even uit te proberen van wat je macbook nog aan kan, want als die source niet meer aan kan kun je bij twitch de stream met stapjes verlagen.

Hier is nog wat leesvoer, misschien dat ze karma gaan laten zien volgende maand ? Nu dat ze iets van 100 miljoen in de software hebbben gepompt kan misschien ook hinten naar enige vorm van een nieuw hardware speeltje ? De Hero 5 komt waarschijnlijk pas ergens iets in de 2e helft ofzo van dit jaar had ik geloof ik ergens gelezen of dat ze alles in een keer gaan introduceren. http://news.doddleme.com/product-reviews/apps/gopro-updates-desktop-buys-video-editing-apps/ 

Last edit by: ESCOMPUTERS

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

Gyttja 07 March / 2016 / 08:47

@ FYSMIF, lees mijn bericht nog eens goed. Ik probeer daar te zeggen dat software ookinvloed kan hebben. Bij mij werden die filmpjes standaard door de mac met QuickTime geopend. Daarmee ging blijkbaar iets niet lekker, en liep het schokkend. Ik wist dat het vanwege de specs nooit aan mijn computer kan liggen. Dus andere software geprobeerd, en dat was de oplossing.

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

idefixe 07 March / 2016 / 17:31

dus:

a. de eigen software van Go pro installeren.

b. het videobestand van je Sd kaart verhuizen naar je SSD drive (intern communiceert dat ff wat sneller )

c. videobestand laden in het Go Pro progamma en na een eerste grove edit de boel uitvoeren in een ( voor jouw Mac book ) te behapstukken formaat. Je kunt dan de beelden later verder editten in een gangbaar progamma wat op jouw mac book goed functioneerd.

Ondertussen even kijken hoe je jouw Mac Book kunt upgraden . ( zie de post van EScomputers)  Het voordeel hierbij is dat het een oudere machine is en het spul om de boel te upgraden vaak voor weing te koop is. Of gaan sparen voor een nieuwe machine en jezelf afvragen wat het je waard is.....

Bij het filmen jezelf ook afvragen waar één en ander, jouw filmpie,  voor bedoeld is. Voor publicatie op het net is vaak een lagere resolutie al snel voldoende. Met daarbij de opmerking dat bij een leuke  / goede movie de creativiteit van het filmen / de edit een veel grotere rol speelt dan de resolutie / de technische aspecten..... {#emotions_dlg.yes_new.gif}

Last edit by: IDEFIXE
Slingshot , Gibbon

ESComputers 09 March / 2016 / 09:37

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

idefixe 09 March / 2016 / 12:57

En nu maar wachten op de eerste toffe beelden van Jelle  {#emotions_dlg.koffie.gif}

Slingshot , Gibbon

Jelle_Hilbers 10 March / 2016 / 11:36

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips  . Ik ga waarschijnlijk me RAM upgraden. En ik zal wel laten weten als ik mooie beelden heb

Kriske 12 March / 2016 / 12:58

Ram upgraden zal niet veel uithalen. Op welke framerate neem je je beelden op? Als je op een te hoge frame rate opneemt dan je computer aan kan, krijg je schokken en haperingen. Ram upgraden gaat je vooral helpen om sneller te renderen tijdens montage. Om het even kort te houden. Monteer je beelden met een deftig programma en render tussen door regelmatig. In je montage programma zal je na het renderen de schokken niet zien. Als je je film afwerkt (omzet) wordt dit naar een lagere framerate gezet ( 25p of 50p afhankelijk van wat je gekozen hebt). Je afgewerkte film zal dan geen schokken meer vertonen.

BTW: als ik films op 120fps FullHD opneem, heb ik hetzelfde als jij bij playback.

Kris

Naishfan 22 March / 2016 / 14:00

{#emotions_dlg.coool.gif}

Je videokaart heeft maar 256mb geheugen dus dat is het grootste probleem om hoge resolutie video's af te spelen.