Welke barren passen op een naish park 2013?

Door: jonas1990 Reacties: 7 Hits: 2272
jonas1990 20 March / 2016 / 22:00

Omdat ik niet tevreden ben van de kwaliteit van mijn naishbar 2013: kwaliteit lijnen, hanggrip, swivel,...

Zou ik graag een andere bar kopen die op de kite past.

Al verschillende forums afgegaan maar nooit een concreet antwoord. Of de depower is korter of de kite vliegt minder goed of?

Ik kijk bv uit naar de Cabrihna bar 2014,2015 of slingshotbar? North gaat niet heb ik gelezen?!

Alvast bedankt !!

sljvanginkel 21 March / 2016 / 09:42

Geen direct antwoord op je vraag, maar misschien toch nuttig: ik gebruik regelmatig een Cabrinha bar (1x Overdrive, 2014 model) op een Naish Ride en Naish Draft. Dat werkt in ieder geval prima, dus ik verwacht dat hij op de Park ook zou moeten werken.

Edit: vergeten te melden dat de knoopjes/lussen bij Cabrinha/Naish precies andersom zitten. Om dit te laten werken moet je daarom een setje pigtails kopen (bs. op http://www.infexion.nl/) om ze 'om te zetten'.

Last edit by: SLJVANGINKEL

Jelle_vw 21 March / 2016 / 19:48

Misschien ff bij een shop langs. Kun je ze in het echt zien en voelen.

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

wimbers 22 March / 2016 / 21:22

ik weet uit ervaring dat op de naish park prima de BWS undertow bar past. volgens mij is er niet echt een fijnere bar te vinden.

bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

rdeheld 22 March / 2016 / 22:21

Ik heb zelf de Naish barren en North barren op mn Gaastra kites gehad. Waar je op moet letten is

• Op welke hoogte zit de Y split
  • Op hoeveel lijnen is de kite ontworpen om op uit te flaggen
  • Lijn lengte
  • knoopje / lusje op power of stuurlijn

Een North bar vanaf 2014 zal denk ik prima gaan met een Park

davedej 22 March / 2016 / 22:57

North bar vanaf 2014 kan juist niet op een Naish Park 2013. Volgens mij hoort er bij een Naish park een zogenaamde universal bar. Die heeft een Y op de fronlines die nogal laag zit.

North barren vanaf 2014 hebben de Y (split point) ongeveer 5 meter boven de bar.

Niet verstandig omdat dit de vaareigenschappen verandert.

Ik heb onlangs wat testen gedaan met verschillende hoogtes van de splint point (Y) en dat geeft nogal een verschil. 

Ook moet je opletten dat de lijnlengte klopt (volgens mij heeft Naish verschillende mogelijkheden); ook die moet je niet gaan wijzigen als je tevreden bent hoe de kite nu vliegt. Elke meter verandering voel je direct.

Dave

wetestkites.com

jonas1990 09 April / 2016 / 19:32

Thanks voor jullie respons!!

De 2015 Cabrihnabar zou dus perfect moeten passen zonder aanpassingen?! Het safetysystem is wel aangepast dat jaar...

Onlineshopping... :)

BIG THANKS!!!

Marc_87 10 April / 2016 / 14:54

De Cabrinha bar vanaf 2014 past prima op de Park. Je moet misschien alleen even de pigtails willen van de power- en stuurlijnen.