ben je op zoek naar een kiteboard waar je ook mee kan wakeboarden, of een wakeboard waar je mee kan kiteboarden?
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken om mee te wakeboarden, alleen zou het mooi zijn als ik er ook mee kan kiteboarden.
als je een wakeboard neemt, zou ik er op letten dat die een continuous rocker heeft en het liefst ook niet mega veel.
verder denk ik dat je het beste een boot board kan nemen, hier zitten wat channels in en kan je ook vinnen op zetten, is wat handigger als je een beetje grip wilt hebben met kiten.
je zou ook een kiteboard met veel rocker en een grindbase kunnen nemen, bijna elk merk heeft daar tegenwoordig wel een model van.
Kijk eens naar de CrazyFly Addict.
Dit wakestyle kite board is uitermate geschikt om te wakeboarden. Ook sliders/kickers in een cablepark is geen probleem, board kan je eenvoudig varen zonder vinnen door de speciale channels. Daarnaast is het board uit hoogwaardige materialen (carbon/Kevlar) vervaardigd en kan dus echt wel tegen een stootje!
En NU overjarig voor een zacht prijsje te koop!
Paar sjieke boots erop en knallen maar ;)
linkje; http://passionpowered.nl/shop/sale/crazyfly-addict-2016-kiteboards/
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Lastig hoor? Het hangt er ook een beetje van af hoe goed je kan wakeboarden en kiten, als het alleen maar een beetje voor de fun is maakt het allemaal niet zo veel uit maar als je echt serieus gaat wakeboarden dan zou ik toch echt voor echt wakeboard gaan. Die keuze moest ik ook een jaar geleden ook maken en heb een 3 stage wakeboard met grindbase gekocht voor achter de boot ( heb eigen boot) ik vaar af en toe achter de kabel vandaar de grindbase. Maar als je veel kabel vaart dan zou ik een kabel board kopen. Boot wakeboards zijn eigenlijk te stijf voor het sliden het blijft een lastige keuze. Kite wake boards zijn naar mijn mening niet geschikt voor achter de boot veeel te weinig rocker om een goede release te hebben vanaf een golf het kan wel met een kiteboard maar echt hoog zal je niet kunnen springen (je gaat ook snel te hard) heb het zelf ook geprobeert voor de fun is het wel ok. Je hebt hebt echt die rocker nodig die een echt wakeboard heeft anders bots je meer tegen de golven aan dan een goede relaese (spronghoogte). Er zijn natuurlijk mensen die op een sate prikker nog hoog springen maar het gaat wel makkelijker met veel rocker Er is wel een nadeel aan een echt wakeboard ze zijn namelijk vrij zwaar.
succes hoop dat je hier wat aan hebt. Blijft lastig
Thnx voor al de tips. Heb ik zeker wat aan.
Qua niveau: met kiten ben ik wel redelijk gevorderd. Met wakeboarden wat minder. Afgelopen zomer m'n eerste sliders/kickers gedaan, maar dat smaakt naar meer. Sta af en toe achter de boot, maar m.n. aan de kabel. De boot die ik heb heeft ook geen mega goede hekgolf, dus het effect van de golf als kicker gebruiken vervalt een beetje. Echt goede jumps/raileys heb ik met wakeboarden nog niet gemaakt, maar zou ik wel graag willen leren.
Misschien zou je eens wat kunnen testen en zelf ervaren wat de verschillen zijn. Er zijn wakeboardscholen met goede wakeboardboten en dan kan je bv zelf je kiteboard meenemen om te proberen ook niet zo duur om een keer mee te gaan. Seizoen is helaas nu wel gesloten volgens mij zo"n hybride wake kiteboard kan ook een goede optie zijn als je niet zo heel vaak achter een boot vaart neem er dan wel een met een grind base
Kijk is naar de slingshot series !
jorismolenaar had een 4 sterren sessie in Callantsoog met maar liefst 20 - 28 knots op zijn F-One Bandit V (2012)
slingshot heeft inderdaad erg mooie wakestyle boards, en ook veel ervaring in wakeboarding.
Ik heb zelf kort terug een best profanity gehaald bij de surfpirates voor een prikkie. was zo goedkoop dat het best te proberen was, alhoewel ik eigenlijk naar een slingshot wakestyle board op zoek was. vind het zelf best wel een fijn board maar heb helaas nog niet kunnen testen op de kabel.
Registreerde: 22 March 2007
Hallo,
Binnenkort wil ik gaan kijken voor een nieuw (overjarig) wakeboard. Nu weet ik dat er veel kiters ook met boots varen.
Welk wakeboard / kiteboard met boots adviseren jullie / hebben jullie goede ervaring mee?
Ik ben 182 cm en 73 kg.
Wakeboarden: boot en kabel, sliders en kickers gaan goed, raileys en rotaties wil ik graag leren.
Kiten: Redelijk gevorderd.
Thnx,
Alex...