Harnass strak of iets losser?

Door: Fleurtje123 Reacties: 16 Hits: 3016
Fleurtje123 20 March / 2017 / 10:31

Hai! Vraag; na een tijd gevaren te hebben met een zit-trapeze (had rib achterzijde gebroken) ben ik weer terug gegaan naar mn waist-trapeze. Ribben blijven heel ;-) alleen voelen elke keer beurs aan. 

Doen jullie je trapeze heel strak of juist iets losser?

Sanka 20 March / 2017 / 10:42

Ik had ook me ribben aan de achterkant gekneusd kwam door een harnas dat te slap was. Nu ik een nieuw harnas heb, heb ik hier geen last meer van. Ik draag hem evengoed iets losser , zodat de haak beetje naar de zijkant kan, dat strakke hou ik echt niet van. 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Fleurtje123 20 March / 2017 / 10:58

Ok! Ik had eerst een behoorlijk stevig harnas (Manera Exo) Daarmee is het mis gegaan. Heb daarna bijna alle trapezes aangehad en heb nu een Mystic Dutches. Die is een stuk zachter en slapper maar geeft minder drukpunten lijkt wel..... 

Fleurtje123 20 March / 2017 / 11:01

Welke draag jij nu @Sanka?

Sanka 20 March / 2017 / 11:06

Mystic Diva. Bestaat uit 3 pads, zeg maar je rug en die 2 aan de zijkant zijn los. Maar een harnas is heel erg persoonlijk en wat ik lekker vind betekend niet dat  dat jou ook fijn past. 

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Fleurtje123 20 March / 2017 / 12:03

Heb de diva ook gepast idd. De Dutches zat mij net "comfortabeler" 

Het probleem is dat ie prima zit, maar na een sessie de ribben toch beurs zijn haha. 

Sanka 20 March / 2017 / 12:21

Misschien aantal sessie invaren ? Merkte de 3e x ofzo dat hij al lekkerder zat! 

Icarus1984 20 March / 2017 / 13:30

harnas zou ik zelf strak zetten, kan die ook niet/moeilijker gaan schuiven

At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

RobbyNitroz 20 March / 2017 / 13:54

Ik laat hem goed aansluiten maar trek hem niet heel strak.

Heb met veel verschillende harnassen gevaren van heel stug tot heel "slap" en heb absoluut voorkeur voor de een boven de ander maar dat kunnen wel zowel heel stevige als flexibelere versies zijn. Met andere woorden het lijkt bij mij meer de pasvorm te zijn en niet zozeer het feit dat het harnas steviger dan wel flexibel is. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Fleurtje123 20 March / 2017 / 16:21

Ok, dank! Ik moet maar even doorzetten met die beurse plekken haha.

Djee 20 March / 2017 / 18:41

Ook weer niet te lang, een slecht zittende harnas kan je sessies aardig verkl*ten. Mocht het niet wennen beter een andere kopen die wel goed zit.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

repete 21 March / 2017 / 10:08

Niet te strak dat je ook nog een beetje bewegingsvrijheid hebt. Harnas moet goed aansluiten.

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Nature 21 March / 2017 / 18:40

ik heb mijn harness altijd zo strak mogelijk en dan nog strakker :) een smal gesneden harness zit mij het lekkerste.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

idefixe 21 March / 2017 / 18:41

Zo strak dat tie blijft zitten waar die zit....

Slingshot , Gibbon

Kitemen 22 March / 2017 / 08:37

Zoals je ziet zoveel mensen zoveel smaken...kort gezegd het is persoonlijk. Het belangrijkste is dat de Harnas goed aansluit en niet te los zit. 

NIX 24 March / 2017 / 05:35

Je harnass zo strak mogelijk vast zetten dat je nog net fijn kan ademen. Wat ook helpt is Surf Wax op je trapeze. Kruipt die minder snel naar boven. Zo kan je het ook op je pads/straps smeren.

Blijven de voetjes goed vast zitten. 

Last edit by: NIX

FeRNandeZ 26 March / 2017 / 20:35

Voor mij ook lekker strak, koop zeker geen te grote harnass das echt ruk........Verder buik helmaal inhouden en maximaal insnoeren.

Als de kite eraan trekt, komt altijd wat ruimte tussen je buik en de spreader en heb je geen llast dat hett strak zit. Maar als ie te los zit dan schuift, of buigt  je spreader omhoog tegen je ribben, krijg blauwe plekken van. Verder niet te lang je kite op 12 uur houden helpt ook.

Soms trek ik ook in het water mijn harnass nog beetje strakker als het nodig is, als je op je rug in water ligt kite op 12 uur, gaat dat gemakkelijk.

kantje board !