Altijd samen gaan, zeker op jouw leeftijd. Er kunnen heel veel dingen mis gaan met kiten, in je lijnen varen, boardje koppen, weersveranderingen, andere kiters die de kite niet onder controle hebben. Kitemaatje is zeker op jouw leeftijd gewoon nodig , trouwens eigenlijk voor iedereen...
Misschien kan het wel maar een buddy is aan te raden. Wat vinden je ouders er van? Probeer anders iemand te vinden die in dezelfde situatie zit dan kun je daar mee afspreken.
Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)
als je gaat kiten bij de zm spreek gewoon een paar mensen aan of ze een oogje in het zeil willen houden.... Ga er dan wel vanuit dat je redelijk kunt kiten! Ik vaar er door de weeks ook wel... vaar met naish park 2016. spreek me gerust aan
onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)
Of probeer in een Whatsapp groepje ofzo te komen. Daarin zoeken mensen elkaar vaak op om samen te gaan kiten. Kun je mooi aanhalen, en als je samen gaat let je automatisch ook op elkaar.
Spreek als je er met je pa bent eens wat mensen aan om te vragen. Of misschien meld iemand zich hier die in z'on groepje zit.
Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)
En laat altijd iemand thuis weten waar je bent en wanneer je weer inpakt dat je okay bent.
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
Ik weet precies wat je bedoeld. Ik heb een tijdje mijn telefoon meegenomen zodat me ouders konden kijken waar ik was via de locatie van de telefoon. Doe dan wel eerst een lifeproofhoesje om je telefoon en dan een zakje die ook waterdicht is. Het heeft bij vorige zomer ook een iPhone 6 gekost. Ik raad het wel aan om te vragen aan iemand die ook aan het kiten is of hij je in de gaten wilt houden.
Ik ben zelf 17 en kitesurf al 3 jaar ongeveer op de zandmotor. Dus ik zou ook wel een keer met je kunnen kiten als het uitkomt. Ik vaar met een groene RPM 2016
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren. Dat er andere mensen aan het kiten zijn hoeft niet te betekenen dat die ook echt op je letten en je meteen helpen in het geval van nood. Dus als je er heen gaat spreek dan (van te voren of ter plekke) duidelijk met iemand af dat die op je let / dat je op elkaar let. Behalve van een whatsapp groep, zou je ook lid kunnen worden van een (kite)surfclub zoals bijvoorbeeld Jumpteam (www.jumpteam.nl) Daar kan je misschien makkelijker leeftijdsgenoten ontmoeten die met hetzelfde zitten. (en dat is wel zo leuk natuurlijk)
Thnx voor de reacties. Ik zat ook na te denken en het is wel beter als er iemand is die op me let. Ik ben ook niet zo goed was van de zomer begonnen met lessen en kan nu wel upwind blijven en oefen met transitions. Ik ga de deze week zowieso nog met me vader kitesurfen dus daar is geen probleem mee en als hij niet kan neem ik gewoon mijn opa mee om op me te letten. Mijn opa windsurfde vroeger dus die vind het altijd wel leuk om te kijken.
Leuk dat je zo jong en fanatiek bent en nog 3 generaties watersporters.
En wat een stoere opa!!!
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
Prima dat je opa meegaat om op te letten , maar wat gaat hij doen als je in de problemen komt op het water? Dat lijkt mij je grootste zorg.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Ga lekker naar de zandmotor spreek wat mensen aan zodat je de ''locals'' leert kennen en als je dan vraagt of ze een beetje op je willen letten of vraagt of ze samen met je willen varen dan komt dat helemaal goed. Toen ik op mijn 11e begon met kite ging ik ook altijd alleen naar scheveningen om te kiten. Ik kende wel bijna iedereen van de club daar dus als ik op het water was was ik nooit alleen.
Het belangrijkste is dat je met gezond verstand het water op gaat en elkaar helpt als er iets fout gaat. Nou merk ik wel dat ten opzichte van vroeger de kiters een stuk minder behulpzaam zijn tegenover elkaar. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de grote groei van de sport waardoor het groepsverband minder is geworden. Maar zodra jij een aantal mensen leert kennen op de zandmotor en met ze afspreekt dat jullie samen gaan kite zie ik geen problemen onstaan als je daar zonder je vader heen gaat.
Kitesurfen is een sport waar nog weinig regels aan verbonden zijn, hopelijk blijft dat zo, maar daarom moeten we dus juist wel een oogje voor elkaar in het zeil houden.
ThIeMeN had een 0 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 6 - 8 knots op zijn Gaastra Max (2010)
Registreerde: 06 April 2017
Hallo allemaal. Ik had ff een vraag. Ik ben dus 13 jaar en kitesurf vaak met mijn vader. Soms kan hij natuurlijk niet maar is het wel de perfecte wind. Dus daarom dacht ik dat ik ook wel alleen kan gaan want er zijn vaak altijd wel mensen bij de zandmotor die kunnen helpen als er echt een probleem is. Ik kan ook de kite zelf oplaten en landen dus heb daar ook geen problemen mee. Ik hoor graag wat jullie denken wat handig is.