Meeste sporthorloges, die hoogte kunnen meten doen dat op basis van een barometer. Deze zijn leuk voor in de bergen, maar zeker niet geschikt om de hoogte van je sprongen nauwkeurig te meten!
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Heb een Garmin 735XT; prima om je route op het water mee te loggen en ook je snelheid maar hoogte gaat hem inderdaad niet worden.
Je kan er inderdaad appjes op installeren maar schiet je opzich niet zo heel veel mee op want ze meten toch allemaal hetzelfde; hartslag, snelheid, gps positie enz.
Heb hem zelf maar 1x meegenomen om te testen daarna niet meer.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Ik heb een Garmin Fenix 5 Sapphire edition. Buiten een volledig horloge en gezondheids assistent is ie voor kiten niet geschikt.
Pas met een accelerometer algoritme erbij ( Woo , Piq ) wordt het een accurate jump meter...
Nu spring ik soms 36 meter hoog
Maar dat wist ik al voor dat ik hem kocht ...
Ik zou de goedkoopste GPS versie nemen van welk betrouwbaar merk dan ook ...
Rebel1974 had een 4 sterren sessie in Ouddorp met maar liefst 7 - 15 knots op zijn Flysurfer Speed (2013)
Suunto Ambit is prima GPS horloge. Hoogte van sprong is niet betrouwbaar.
Snikkel had een 5 sterren sessie in Almere Muiderzand met maar liefst 11 - 15 knots op zijn SlingShot Wave SST (2019)
Voor De apple watch is er nu een Xensr app die precies dat doet wat de Xensr hoogte meter doet
https://itunes.apple.com/nl/app/xensr-sessions/id1220676251?mt=8
Nog ff voor de duidelijkheid deze app maakt gebruik van de sensoren in je apple watch je hebt dus geen apparte xensr nodig
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik gebruik zelf de Samsung GearS3
Geen Woo of soortgelijk product van 200 euro maar wel een Garmin horloge van 300+, ik snap het niet..
Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)
Hoogte van je sprongen is inderdaad niet nauwkeurig te doen met een sporthorloge.
Zelf gebruik ik een Garmin Vivoactive HR van €208. Waterdicht tot 50m wat ik wel een prettig idee vindt bij een crash. Het is een super horloge voor allerlei sporten door de sportspecifieke Apps of dataschermen. Ik gebruik een datascherm voor mijn snelheid, die perfect de maximum en huidige snelheid toont.
Daarnaast is het horloge half smartwatch. Dat wil zeggen dat je berichten en reminders binnenkomen op je horloge als ie met bluetooth aan je telefoon verbonden is. Voor die prijs een topding die ik ook met wielrennen intensief gebruik.
Let wel op dat je een horloge koopt met voldoende waterdichtheid. De meeste sporthorloges zijn helemaal niet geschikt om mee te kiten.
De certificering van de waterdichtheid van horloges is werkelijk belachelijk. Horloges die gecertificeerd zijn voor waterdichtheid tot 50 meter zijn volgens de meeste bronnen net aan voldoende waterdicht om mee te kunnen zwemmen/douchen. Om waterdichtheid te garanderen bij watersporten zoals kiten en wakeboarden moet je horloge eigenlijk minstens 200m/20 bar gecertificeerd zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als je een horloge met 50m-waterdichtheid gebruikt met kiten, deze direct zal vollopen met water. Misschien gaat hij zelfs jaren mee. Maar hij is er in ieder geval niet voor ontworpen, en zal dus veel sneller stuk gaan dan een horloge die hier wel voor gemaakt is.
Registreerde: 21 January 2018
Hoi,
Ik wil graag een sporthorloge aanschaffen die ik ook voor het kiten kan gebruiken. De sporthorloges kunnen allemaal de snelheid en afstand enzo bij houden, maar tegenwoordig zit er ook een hoogtemeter in! Als deze hoogtemeter nauwkeurig de hoogte van je sprongen kan meten, hoef je dus geen Woo of soortgelijk product aan te schaffen. Dat zou scheelt weer 200 euro ;)
Ik ben benieuwd of er al mensen sporthorloges/smartwatches gebruiken bij het kiten? En wat hou je dan bij en hoe nauwkeurig is dit?
Ik zie bij Garmin horloges wel de mogelijkheid om apps te installeren. een voorbeeld kite app is deze: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/b8493f65-58a8-445a-a67d-29ec0f615594