Ervaringen Kauper Maverick?

Door: Robertstad Reacties: 5 Hits: 1622
Robertstad 13 June / 2021 / 08:42

Heeft iemand ervaring met de Kauper Maverick? Ik zoek een kite om met weinig wind te foilen. Ik lees goede recensies over de Slingshot UFO en de Kauper is bijna net zo licht.

 

Thanks,

Robert

FeRNandeZ 14 June / 2021 / 08:14

Ben ook wel benieuwd naar dat ding, met name of ie ook een beetje lowend sheet en go heeft. Omdat het erg snel ding lijkt die je in beweging moet houden....

kantje board !

depostbode 15 June / 2021 / 11:48

heb een 5 meter, backstall like crazy, als je met de support spreekt dan ligt het aan je bar. Als je kan aantonen dat je bar perfect is, dan vragen ze om heel je bridle te gaan opmeten {#emotions_dlg.bonk.gif}

Terugsturen is geen optie, testen is geen optie. Coating doek is pover, nu al helemaal 'verkreukeld' na 3 sessies. 

Voor zwaardere riders: kite vervormt ook enorm op twintip

kortom: look elsewhere

 

Robertstad 15 June / 2021 / 12:38

Super bedankt! Was ik al bang voor. Had al een review van de Kapper bar op YouTube gezien. Waren ook wat aanmerkingen op de kwaliteit en eenzelfde kluitje in het riet respons van Kauper.

Ga de UFO maar eens proberen.

Last edit by: ROBERTSTAD

flyingtiger 30 June / 2021 / 09:08

Ik heb andere ervaringen en ben super happy met mijn KauperXT kites.
Ik heb een 6m en later een 8m gekocht en tevens een foilkite (11m falcon).

Ja, kleine kites kan je vaak makkelijk backstallen, dat komt simpelweg omdat je bar range door de kite afmeting veel angle of attack kan veranderen. Overigens heb ik zo goed als geen backstalll als ik de bar normaal trim voor de omstandigheden.
(Ik heb overigens de kauper bar en ook tevreden mee. Heb wel twijfels over de plastic tube hoe lang die goed gaat blijven maar andere bars hebben ook onderhoud nodig en dit is waarschijnlijk een onderdeel van een paar euro).

Overigens vind ik zelf het hebben van een beetje backstall in de bar range wel prettig. Het geeft b.v. ook mogelijkheden om te loopen zonder power of te voorkomen dat een kite over je heen vliegt.

Verder zou ik er inderdaad niet mee twintippen omdat the leading edge IMHO daar niet geschikt voor is maar ik heb helemaal geen issues met mijn bijna 80 kilo met foilen/
Overigens heeft mijn 4M ghost enorm veel issues met de leading edge vervormingen met het starten bij foilen terwijl ik met de kaupers juist nul problemen heb.

Zelf prefereer ik dus de kaupers over mijn andere kites (Slingshot Ghost en Airrush Ultra).

De windrange is enorm vergeleken met de one struts en het gewicht is vergelijkbaar (zo niet minder ) dus lightwind en downwind performance is erg goed en dat voor een fractie van de prijs.

Last edit by: FLYINGTIGER

depostbode 30 June / 2021 / 11:18

heb ook 2 airush ultra's en dat zijn echt fantastische kites, onlangs uit luiheid de 14m gevaren met 7bft, stevig overpowered, maar de airush stond als een huis. Omgekeerd houdt diezelfde kite de kids met 10 knopen aan het kiten {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Die kauper heb ik nu ook aan de kinderen gegeven als stormkiteje, die wegen maar 40kg. Maar ze nemen toch veel liever de rrd's of de ultra...