Eigen kitebar

Door: harmsel Reacties: 3 Hits: 1061
harmsel 07 April / 2023 / 05:55

Speciaal voor @fernandez presenteer ik met trots:

De eigen makelij kitebar

wel jammer dat afbeeldigen niet meer werken...of heeft iemand tips hoe dat wel werkt?

Er staat wel een ouder plaatje hier: https://wordpress.com/page/kitebardiy.wordpress.com/15

intussen heb ik 4 testriders (inclusief mijzelf) en iederen is supergelukkig ermee. Dat komt omdat dit echt veel beter is dan een bar van de 'merken'. En  omdat ze de bar van mij hebben gekregen :-)

Ik gebruik al 3 jaar niets anders meer en vaar het hele jaar door op zee, ongeveer 60 sessies per jaar.

Mijn zoontje van 8 wil ook niets anders, logisch een gewone kitebar is veel te dik en de depower range te beperkt. Zijn 18mm dikke 45 cm brede barretje heeft een voor hem gemaakt QR systeem. En natuurlijk heeft hij geen haak op zijn harness. Een haak op het water is leuk voor piraten, windsurfers en mensen die unhooked willen stunten.

Mijn 8 jarige test rider:

 

De echte meerwaarde van mijn bar zit in:

  1. Extreem laag gewicht
  2. Extreem lange depower (instelbaar, niet iedereen heeft een evenlange armen)
  3. Een QR die je echt heel makkelijk weer kunt vastmaken
  4. Veiliger door één methode van verbinden aan je harness, geen harness haak of chicken loop
  5. Heel makkelijk oprollen van je lijnen (geen plastic sleeves)
  6. Past perfect op mijn spreaderbar loze full carbon harness (breedste sliderrope in de wereld)



 

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

FeRNandeZ 07 April / 2023 / 10:37

Leuk man,  als je meer plaatjes info wilt delen dan graag ben wel beniewd. 

Swiffelt ie ook automatisch terug ?

 

1=top, ziet er echt mooi uit man.

2=ok goed, ben beniewd hoe het werkt zonder cleat.

Als bar van mij afduw moeten stuurlijnen slap hangen, meer depower, nog verder weg is niet nodig. (de lijnen hangen dan al slap)  Je wilt wel altijd bij je bar kunnen komen mocht je hem loslaten.  Voor mij nog steeds lijnlengte afstellen op stall max power en dan depoweren zodat bar op goede afstand zit voor je armlengte / rug / houding. (max depower range, is de lengte van je armen en tot waar de release op je body zit, deze moet zo compact mogelijk zijn, dich op je buik,dit is idd must voor kids)

3=top, ziet er mooi uit man

4=top, veel comfortabeler ook,  minder torsie en ik denk ook sterker dan een hook.

(alleen op het strand kite wisselen etc is lastig, heb ook een keer op het water per ongeluk release geopend doordat mijn boardje er tegen aan tikte, het bleek  erg lastig om op zee half onder water de release met een  kite op spanning liggend in wat golven om de rope te doen en dicht te klikken.  Puur chickenloop dicht klicken en inhaken harnass is veel gemakkelijker)

5=ok idd all die overbodige rommel sleeves eigenlijk niet nodig....

(Bar moet nog wel net blijven drijven, mocht je hem toch volledig losgooien)

6=ook erg nice project.  

 

Mbt slider rope, dit is trouwens erg goed spul; 

Gurtband mit Dyneema® und Kennstreifen, 12mm, SONDERPREIS (extremtextil.de)

Gewoon rond dynema heeft de neiging om platgedrukt te worden en daardoor deformeert opent de vezel etc, band glijd over breed oppervlak en slijt veel minder dan rond slider rope.

kantje board !

Nature 08 April / 2023 / 13:30

Plastic sleeve zit niet om de lijn voor de leuk maar om te voorkomen dat je lijn om je bar slaat bij relaunchen :) 

Ziet er een beetje uit als een foil bar mixed met de Airrush fixed.
{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

harmsel 08 April / 2023 / 14:15

@nature. En voor slijtage, begreep ik. 

Bedankt dat je mij vergelijkt met Airush, dat is een mooi compliment. 

Mijn bar is overigens niet 'fixed'. Je kan, tijdens het varen, de stuurlijnen met 20 cm trimmen. Ala Kauper

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?