In this video Ruben Lenten tries out the new Ozone Vortex Ultra-X. This is the first Aluula Kite from Ozone
Even serieus. Ik vaar nu 12 jaar met Ozone. Ik vaar 3 kites. 7m, 9m, 11m. Om de zoveel jaar koop ik nieuwe kites, afhankelijk van het aantal vaaruren.
Dus de Vortex zou betekenen
7m = €2589,-
9m = €2869,-
11m = €3099,-
Hoe dan? H20 watersports, zijn jullie het contact met de werkelijkheid kwijt geraakt? En leuk dat aluula maar na een paar sessies heb je een kite met "blikschade" op de LE.
Dit is waarom iedereen gaat wingen. Geen enkele les geleerd van de windsurf industrie sinds de jaren '90.
Ps, en ja ik ken de 30% kortingsregelingen die te krijgen zijn via de "mannetjes", maar dan nog 5k voor 3 nieuwe kites
Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Eens, kite zou rond de 1000 euro mogen kosten om het hele verhaal enigszins betaalbaar te houden. Zeker voor jonge beginners zonder een watersportende pappie is kiten te duur aan het worden. Ze zien je thuis al aankomen; pap, mam ik wil gaan kiten. Mag ik even een paar duizend euro lenen.
Het kan ook best betaalbaar zijn, eventueel overjarig, maar je moet dan vaak wel weten waar je moet zoeken.
Grootste deel van de kosten van een kite zijn arbeidskosten, en een aluula kite is wel iets meer werk, maar niet 1000-1500,- meer werk. En de materiaalkosten zijn ook echt niet zoveel hoger. Dit is gewoon puur een prijspunt gekozen om de normale kites niet teveel goedkoper te hoeven maken (of liever helemaal niet), en nog wel 'goedkoop' genoeg om fanatiekelingen over te halen.
De komende jaren hoef je nog niet te verwachten dat dacron volledig vervangen wordt door aluula. Dit gaat nog even mooi uitgemelkt worden.
Ik heb weleens voorbij horen komen dat je met aluula een kite minder nodig hebt. Als dat echt zo is scheelt dat natuurlijk flink.
En gelukkig zijn er ook nog normale kites, die doen het ook prima. Dit next level spul is voor diegene die dat kunnen betalen. Ook niet iedereen rijdt een Porsche toch?
Ik zie er zo af en toe iemand mee varen, dan denk ik "zo dan, doe maar duur".. en ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar het verschil, maarja ik heb ook geen Porsche voor de deur helaas
Los van het aluula verhaal.
Elke nieuwe versie kost 300 tot 400 meer dan zijn voorganger. Kijk maar naar de catalyst voor en na de split naar catalyst v1 en enduro v1 en vervolgens de prijzen van de enduro v1 en latere enduro versies.
Het is een prijsstrategie die niet gaat werken.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Er is ook altijd een normale versie toch......je hoeft geen Aluula te nemen. Gevalletje als je vraagt wat ze kosten kan je het niet betalen
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)