Split boards ervaringen gezocht.

Door: j-jk Reacties: 10 Hits: 1796
j-jk 19 August / 2021 / 14:27

Hey Ik ga mijn scala weer een stukje uitbreiden.

Aangezien ik toch wel redelijk vaak loop te klooien met het formaat van mijn bord, heb ik nu maar besloten een split board aan te schaffen.

Na alle recensies gelezen te hebben neig ik naar een kitelement resolve, enigszins schappelijk geprijsd als je daarover mag spreken voor 1000 euro.
en carbon, dus waarschijnlijk stukken stijver dan alle ondergenoemde.

De nobile NHP split is ineens ook weer binnen beeld aangezien ik een 2020 model kan aanschaffen met bindingen en fins voor net minder als de kitelement.

Zojuist was ik ook nog bij versus, en die hebben een flysurfer staan.
aangezien dit de duurste is van bovengenoemde valt hij voor mij eigenlijk af. ook omdat ik er weinig reviews over kan vinden.

Dan als laatste de Concept X veruit de goedkoopste, maar ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden.
Gevoelsdingetje denk ik, hij ziet er nogal raar uit met dat derde deel wat je vast moet schroeven.

 

Nu heb ik eigenlijk niet denderend veel eisen, zo is het voor mij bijvoorbeeld niet perse een voordeel dat de nobile en de flysurfer zo snel in en uit elkaar te bouwen zijn. tijdsdruk zal ik namelijk niet gauw hebben wanneer ik ga kiten.

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring op een of meerdere boards die er iets zinnigs over kunnen zeggen.
Ongefundeerde meningen zijn natuurlijk ook welkom {#emotions_dlg.hypocrite.gif}

Op het kitehigh forum kwam ik trouwens een reactie tegen (uit 2015 welliswaar) dat het idee splitboards dood zou zijn omdat je bij veel vliegmaatschappijen niet moeilijk zouden doen over oversized bagage. echter heb ik hele andere ervaringen. mijn tripje naar griekenland volgende maand zou bijv. 100 euro duurder worden met mijn normale board. maar met 4 a 5 tripjes word het dus al goedkoper om een splitboard mee te nemen.
Huren op locatie blijft bewonderingswaardig duur. dit snap ik voor kites, want die zijn aan nogal wat slijtage onderhevig. maar boards zouden naar mijn mening prima een jaartje of wat oud kunnen zijn.

 

Maar goed Meningen alstublieft.dankuwel{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

maartenva 19 August / 2021 / 14:37

Review van het Flysurfer board. Als je er toch voor gaat, bestel er dan gelijk een stapeltje vinnen bij.

 

https://youtu.be/eg1elO33ONA

Last edit by: MAARTENVA

FeRNandeZ 19 August / 2021 / 17:17

Hangt er helemaal van af, bagage inbegrepeen wordt steeds minder standaard. Veel vliegmaatschappijen moet je nu zowie zo betalen voor ruimbagagge.

Bij Transavia  standaard ruimbage 20kg is nu 35euro. Surf uitrusting is 49euro, dus voor ietsje meer kan je dan 35kg meenemen en ook lange boards, daar hoef je dus niet meer voor te gaan lopen klooien.

Bij Easyjet, zit wel standaard ruimbagage in het ticket. Ik heb daar dan ook zonder bijbetalen Foil+board en kites meegenomen. Zolang tas maar onder de 20kg is. (Lengte dacht max 160 is altijd ok).   

 

Voordeel is dus dat je wat minder hoeft te slepen en makkelijk in een taxi past en het is best geinig gadget :).

kantje board !

j-jk 19 August / 2021 / 17:20

@Maartenva Hey dankjewel, had deze al wel gezien.

Ik was het alleen vergeten. thnx voor het herinneren.

Nu zouden daar natuurlijk nog steeds "normale" fins op geschroefd kunnen worden. 

 

Zojuist bijzonder snel reactie gehad op een mailtje richting kitelements. reactie (uit naam) van de eigenaar dus dat is voor mij nog een klein plusje erbij.

@fernandes

Ik heb gisteravond een vlucht geboekt bij transavia en die prijzen zijn per vlucht.

Dus 50 euro om een bord mee te nemen kost dus per keer al weer 100 euro bovenop het retour.
Ik heb nergens gelezen dat ik bij het nemen van het "duurdere" pakket op mijn vlucht waardoor ik 35KG mee mag nemen ineens ook grotere bagage mee mag nemen.
Dat pakket kost trouwens ook alweer 180 euro bovenop de reis.

Voor mij is een ander voordeel dat het dan in mijn grote northface duffel past. dus heb ik ook maar 1 stuk bagage bij me. en hoef niet apart bij de off size luggage te wachten

Last edit by: J-JK

asluis 19 August / 2021 / 18:07

FeRNandeZ 19 August / 2021 / 20:15

@J-Jk,

Dat klopt dus niet. Tenzij je alleen handbagage meeneemt. Maar het lijkt me sterk dat je kleding je splitboard en je kitestuff in je handbagage kan en moet minder dan 10kg zijn.

Je moet dus zowie zo betalen voor bagage, bij Transavia.

a)  39Euro voor 20kg ruimbagage, max 70cm 

b)  49Euro voor 35kg SurfSpul,  ruimbage, max 3.60m

Dus scheelt maar weinig.

 

Idd bij easyjet, kan je nog gratis je splitboard meenemen (nu std 20kg ruimbage inbegrepen), maar reken er maar gewoon op dat alle budget charters, je straks bagage betaald los bijboekt.  

 

 

kantje board !

j-jk 19 August / 2021 / 23:20

naja gister werd er toch echt doodleuk nogmaals 100 euro bijgeteld toen ik het hokje watersport bagage aantikte.

en je praat nog steeds over de prijs per vlucht. aangezien ik op vakantie en dus terug naar huis moet gaan die bedragen dus keer 2.

trouwen apart dat je bij easyjet nog "gratis" bagage krijgt. want ook de normale vliegers doen er standaard geen bagage meer bij. klm brussel airways en ik geloof ook Lufthansa moet je nu gewoon elke kg ruimbagage bijboeken

FeRNandeZ 20 August / 2021 / 08:35

 

Ah excuses sorry je hebt gelijk, bij easyjet was alle ruimbagage ook betaald, alleen bij easyJET paste alles makkelijk in normale ruimbagage. (heb niet apart watersport gekocht)

Ruimbagage:  23kg  (lengte + breedte + hoogte) = onder 275 cm.

(uiteraard als ze vragen wat erin zit, zeg nooit kite of surf, duik, golf, muziek etc,  maar  parasol, partytent, campeer spullen, whatever, zwembadje etc)

 

Maar idd het is best irritant.

 

 

 

kantje board !

richardkiter 20 August / 2021 / 08:38

https://rlboards.com/product/splitboard/

599 euro, koopje.

Vaar zelf de licht wind board. Goeie kwaliteit en nog normaal te betalen

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Mushroom 30 August / 2021 / 14:39

zijn ook handig als ski's

j-jk 07 October / 2021 / 18:49

Ik heb dus uiteindelijk een Kitelement Resolve gekocht in het wit.

 

Ben er een week mee naar Prasonisi geweest (dikke aanrader trouwens) en ben toch wel redelijk blij met mijn aankoop.

De afwerking vind ik voor een plank van 1000 euro wel wat te wensen over laten. zo zit er een nihil kleurverschil in linker en rechterdeel (ik heb de witte variant, afwijking valt dus gelijk op.)

Maar ook randen zijn niet mooi afgevreest.
Het ziet er uit als iemand uit de losse pols de scherpe randjes heeft afgeschuurd/vreest.

Echter dit laat ik maar even buiten beschouwing, want hoe vaak kijk ik nou echt naar mijn voeten tijdens het kiten...

qua vaareigenschappen ben ik zeer tevreden, hij presteert beter dan mijn decathlon bord. snijdt lekker door het water en loopt redelijk makkelijk hoogte.
Ik heb zelfs nog nooit zo'n stijf bord aan mijn voeten gehad (wat ik fijn vind).
Ik heb geen moment gemerkt dat ik een splitboard aan mijn voeten had hangen.
Meegeleverde pads zijn en compleet gedemonteerd. het duurt dus even voordat deze perfect op je voeten afgesteld staat. het materiaal moet zichzelf namelijk ook nog zetten en vormen.

Montage systeem werkt voorlopig prima, 6 pz2 schroeven er in en je bent klaar om te gaan.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat je erg goed moet opletten bij het schoonmaken en opbergen.

Tussen de 2 delen zat namelijk na een echt degelijke schoonmakbeurt nog steeds zand, maar nog belangrijker.
Dit zat zelfs tussen de schroeven en het schroefdraad. dit terwijl ik hem zandloos gemonteerd heb.
Misschien binnenkort nog wat vet er in wrijven, maarja dat moet ik dan na elk gebruik ook weer schoonmaken en vernieuwe... ik ben er nog niet uit.

 Handle vind ik zelf bagger, en ga ik binnenkort eens aanpassen/wisselen. deze is namelijk gemaakt van een soort nepleer, en dus flexibel. in golvend water heb ik persoonlijk daardoor meer problemen het board op de plek te houden waar ik hem wil hebben.
Dus daar komt binnenkort een stijve handle voor in de plaats

In ieder geval erg happy met mijn bord.

Last edit by: J-JK