Nieuw boardje tips

Door: RRA Reacties: 9 Hits: 1315
RRA 04 April / 2023 / 13:13

Hoi,

Ik ben na inmiddels 9 jaar op een Shinn Monk (133-41)   gevaren te hebben wel eens toe aan een nieuw boardje, Monk is wel altijd erg goed bevallen moet ik zeggen. 

ben met name een freeride kiter en hoge sprongen\, ook erg lekker {#emotions_dlg.thumbsup.gif} , gekke freestyle tricks zijn niet (meer) aan mij besteed.

Zoek dus eigenlijk een board die smooth door de chop gaat en een beetje lief is voor mijn knietjes  en waarmee je ook nog goed kan springen. 

Oh ja niet onbelangrijk , lengte 192 cm , gewicht 89 kg 

Ik weet , testen is het beste maar de tijd  ontbreekt een beetje. 

Mvg

RRA

 

 

RRA had een 3 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Rise (2011)

FeRNandeZ 04 April / 2023 / 18:39

Het Reedin kev pro boardje is een erg fijne snelle plank, die lekker smooth is.  Maar er is vast allerlei mooi spul te vinden.

kantje board !

repete 04 April / 2023 / 18:52

Haha zelf ook lang met een Monk gevaren. Heerlijk board. 
Mijn advies: Liewe Shotgun

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

FeRNandeZ 05 April / 2023 / 08:29

Shotgun vaart ook heel erg lekker en super easy, ook zeker een heel fijn apparaat.

Maar heb zelf het gevoel dat door al die ribbels in de bodem,  net iets minder snel is wat meer drag op het water zeg maar.

kantje board !

Nature 05 April / 2023 / 12:53

Klinkt als de nieuwe Fluid PRGRS!  speels, en super smooth echt een heerlijk boardje!
https://www.fluidkiteboarding.com/boards/prgrs-2023-allround-crossover-kiteboard/

Of natuurlijk de XTR alleen die is momenteel uitverkocht omdat XTR2 komt.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

harmsel 06 April / 2023 / 20:52

"Of natuurlijk de XTR alleen die is momenteel uitverkocht omdat XTR2 komt."

dat klinkt niet logisch, meestal is het oude board dan juist lekker goedkoop als ze weer een nieuw model (kleurtje) verzinnen

Kite

Nature 08 April / 2023 / 13:27

Het oude board is niet meer verkijgbaar bij ons.. betekend niet dat je hem misschien niet elders kunt kopen ;) 
En geloof mij als ik je zeg dat het zeker niet alleen het kleurtje is haha.  (ik design hem namelijk :P )

 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

mees 11 April / 2023 / 17:08

Lieuwe Shotgun, eerst even testen....is mogelijk bij die jongens.

Doet alles waar jij om vraagt, en meer ...

zwafra 09 May / 2023 / 22:02

De nieuwe Duotone Jaime sls ..superboard ..moet je zeker eens testen model 2023 heeft een andere bodemvorm als de voorgaande modellen en vaart merkbaar beter...

Go extreem

Knalle 10 May / 2023 / 13:23

sluit mij aan bij lieuwe shotgun....

vaart super makkelijk, medium flex, dus lief voor de knietjes en goed in choppy condities

niet te zwaar, en lekker snel.

en vergeet niet de propads...zitten als gegoten om je voeten

en helemaal naar eigen smaak te stylen, wat wil je nog meer.

er is altijd wel een mogelijkheid op strand om te testen.

suc6 met de keuze....

Cabrinha Moto X