IKO halen

Door: DrAgOnRuJe Reacties: 19 Hits: 1540
DrAgOnRuJe 25 February / 2005 / 22:00

jongens, ik wil samen met een vriend van me een IKO certificaat halen. Wie weet waar dat kan en wanneer?

thanks

-Cedric- 25 February / 2005 / 23:07
waar woon je?

-Cedric- 25 February / 2005 / 23:08
het kan namelijk op meerdere plaatsen

Nemo 25 February / 2005 / 23:10

Waar woon je?  In de KSM staat ook een lijst met scholen, en of ze IKO gecertificeerd zijn.  Ik kan je zelfs nog wel een school noemen, ben ik zelf ook ooit geweest, waar je na een dagje les meteen je Level 2 hebt gehaald.  Ongeacht wat je wel, en vooral niet, kan. 

Ik wil maar zeggen, het is een leuk bedacht systeem, maar als alle scholen zo zijn als die ene waar ik ben geweest, dan werkt het voor geen meter.  Is toch zonde van zo'n systeem.

DrAgOnRuJe 26 February / 2005 / 00:24
eey bedankt voor jullie snelle reactie, ik woon in lelystad maar de afstand maakt opzich niet veel uit zo lang het maar in nederland is.

Nemo 26 February / 2005 / 00:39
Ik zal morgen ff kijken in nieuwe KSM, daar staat een lijst met scholen in, en ook of ze IKO gecertificeerd zijn.  ('k Heb net die nieuwe KSM aan een vriend uitgeleend)

DrAgOnRuJe 26 February / 2005 / 01:09
oke thnx man! dat lijkt me heel erg handig!

Mario 26 February / 2005 / 08:36
  uuhm,een IKO haal je dus niet bij een IKO gecrtificeerde school
kijk ff op www.ikorg.com ,daar zal je alles kunnen vinden
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Kingkai 26 February / 2005 / 13:07
wat is eigenlijk het verschil tussen IKO en een cursus tot kitesurfinstructeur bij het watersportverbond? Waar heb je meer aan en moet je als je lesgeeft dan nog een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

dom 26 February / 2005 / 13:13
over aansprakelijkheidsverzekeringen, je hebt een instructeursverzekering maar de meeste kitesurfscholen verzekeren jou als instructeur, zo is dit bij mij het geval.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

waveman 26 February / 2005 / 13:13
KNWV is erkend door NL. overheid, aanspraklijkheidsverzekering moet je in ieder geval aanvragen als je lessen gaat geven, er is een verzekering voor sport-instructeurs die zou ik zowieso doen, weet alleen niet of je dan een instruc. opleiding moet hebben.
NKV-lid worden? gewoon doen. Wie niets weet moet alles geloven. (Marie von Ebner-Essenbach)

waveman had een 4 sterren sessie in Ameland, Noordzee met maar liefst 14 - 20 knots op zijn North Vegas (2006)

Rens 26 February / 2005 / 14:31
  Ey DrAgOnRuJe ik lees dat je uit lelystad komt. Ik kom uit dronten en nu vraag ik me ff af welke spots jij bezoekt. Alvast bedankt, Rens
www.ventanabaykiteboarding.com

DrAgOnRuJe 26 February / 2005 / 16:29
eey Rens.. met dit koude weer kite ik meestal hier op het ijselmeer in lelystad.. als het weer wat warmer wordt dan rijden we met oost en zuid-oost naar enkhuizen en schellinkhout. Met west vaak hier in lelystad en met zw gaan we meestal naar workum of mirns.

Rens 26 February / 2005 / 17:26
okay, ik heb nog nooit iemand zien kiten bij het ijsselmeer bij lelystad is dat bij de dijk naar enkhuizen waar ze ook windsurfen of?

DrAgOnRuJe 26 February / 2005 / 19:19

dat bij de dijk waar ze ook windsurfen noemen ze hookipa, maar dat is dan het markermeer he.. ik kite meestal bij de marine haven (daar heb je wel een mooi strandje) eigenlijk kite ik altijd als het waait en niet te koud is.. waar vaar jij dan meestal?

DrAgOnRuJe 26 February / 2005 / 19:19

dat bij de dijk waar ze ook windsurfen noemen ze hookipa, maar dat is dan het markermeer he.. ik kite meestal bij de marine haven (daar heb je wel een mooi strandje) eigenlijk kite ik altijd als het waait en niet te koud is.. waar vaar jij dan meestal?

Rens 26 February / 2005 / 20:42
Ik zelf ben afgelopen zomer begonnen en kite ook wanneer ik kan. Bij Elburg naast de brug daar mag je gebruik maken van het strandje bij het reacreatiepark. Overal kniediep of net wat dieper en een mooi grasveldje voor de kites intussen 4 mnd op curacao gezeten en een weekend op Bonaire....das beter te doen :D_/-\o_

Nemo 26 February / 2005 / 22:19
Oh, mijn fout dan.  Ik dacht dat het om een IKO certificaat ging|:(  (zo'n ding dat aangeeft welk level je hebt, en wat je nodig hebt als je kitespullen wil huren)  M'n instructeur noemde dat ook een IKO certificaat

Roek 26 February / 2005 / 22:33

Aloha DrAgOnRuJe

WWW.MAUNAKAI.NL VRAGEN NAAR MAARTEN HUISMAN GA ZELF IN APRIL/MEI VOOR ME IKO INSTRUCTEUR.

ook bij maunakai.

@kingkai : eey Dude je bent bij Luna Kiteschool Ameland via ons verzekerd.

seeyah

Fly like a butterfly, Sting like a bee

DrAgOnRuJe 27 February / 2005 / 00:35

y0 Roek.. thnx for je reactie, ik hoop dat wij in maart al terecht kunnen.

Anders wordt het ook april!