Dit was NIET op muiderberg. Het trieste verhaal van Marcel was vorig jaar oktober in IJmuiden!!!!
OK, heb t niet gezien, maar heb wel de ambulance zien afvoeren. Verhaal zoals verteld door Junior: Wind uit NO, dat is 45 graden on-shore. Zeer vlagerig (van 8 tot 20 knopen). Jongen vaart op 4 m. van de kant en springt over de ballenlijn (normaal een sprongetje van 20 cm) en wordt gelift door een vlaag naar een meter of 3. Hierdoor overbrugt hij de 4 meter naar de (betonnen) kant. In zijn schrik overstuurt hij de kite, waardoor ie als een dood vogeltje naar beneden valt, met blote voeten op t beton. Resultaat: waarschijnlijk een gebroken hielbeen.
Voorlopige conclusie: gistermiddag was de wind heel vervelend (ik heb zelf een aantal uren gewacht voor ik t water opging, pas na zevenen werd de wind constanter), en met deze vlagen heeft die jongen een niet zo slimme aktie uitgevoerd, namelijk veel te dicht bij de kant varen.
Mocht hij dit lezen: veel beterschap en meer geluk (en wijsheid) gewenst voor de volgende keer.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ik was gisteren ook ff kiten in heerhugowaard (De stad van de son) maar ben daar ook vlak voor de kant overpowered ben maar de kant op gesrongen maar kwam erg hard terecht gelijk m"n release gebruikt.
Maar deze brak zodat ik achter m"n kite aan moest met een schoen tot op me enkel zat met mn been door de teen kant uitgescheurd en een scheur in m"n pak in de been naad omdat ik hard gevallen ben
Ik heb nu een gekneusde teen en een schaaf plek op m"n bill
Ben ik al bij dat ik m"n release kon gebruiken op tijd na de val en dat ik er redelijk ongeschonden van af ben gekomen had makkelijk m"n benen kunnen breken
zie hier het resultaat
image here
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
het was geer... hij heeft zijn enkel op 6 plaatsen gebroken.
ik wens hem het beste
Registreerde: 24 October 2001
wie oh wie weet hier meer over las het net effe op kitesurf.nl .
ga ik is een keer een dag niet varen na 7 dagen knallen achter elkaar gebeurd er weer een ongeluk