ongeluk muiderberg

Door: Naish-Kiter Reacties: 16 Hits: 1682
johndoe 14 May / 2005 / 00:17

wie oh wie weet hier meer over las het net effe op kitesurf.nl .

ga ik is een keer een dag niet varen na 7 dagen knallen achter elkaar gebeurd er weer een ongeluk

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Themeattree 14 May / 2005 / 01:05
kon het niet vinden op bovenstaande link, maar wel op kitesurf.nl : Kitersurfer verongelukt bij IJmuiden Marcel, een 31-jarige man uit Velserbroek, is donderdag 14 oktober 2004 verongelukt. Bij een vlagerige wind heeft de ervaren kitesurfer op een ongelukkige manier zijn controle over de kite verloren. Het gevolg was een zware crash, waarbij hij zijn nek gebroken heeft en waarschijnlijk op slag het leven verloor. Ons medeleven aan familie en vrienden voor het te vroege en tragische verlies van Marcel.javascript:AddText(":|") not smiling
Taz!!!

Alex1 14 May / 2005 / 01:22

Dit was NIET op muiderberg. Het trieste verhaal van Marcel was vorig jaar oktober in IJmuiden!!!!

Themeattree 14 May / 2005 / 01:30
blijft een triest verhaal...en geeft tevens aan dat je wel moet weten waar je mee bezig bent. Het is geen knikkeren wat we doen!!!!!!!!!!!!!
Taz!!!

RoyE 14 May / 2005 / 01:31
Ja maar het is niet het antwoord...

Eloy 14 May / 2005 / 04:33
idd, volgens mij heb je de datum niet eens gelezen :X
Live fast die young...

Magic_Ed 14 May / 2005 / 08:00

OK, heb t niet gezien, maar heb wel de ambulance zien afvoeren. Verhaal zoals verteld door Junior: Wind uit NO, dat is 45 graden on-shore. Zeer vlagerig (van 8 tot 20 knopen). Jongen vaart op 4 m. van de kant en springt over de ballenlijn (normaal een sprongetje van 20 cm) en wordt gelift door een vlaag naar een meter of 3. Hierdoor overbrugt hij de 4 meter naar de (betonnen) kant. In zijn schrik overstuurt hij de kite, waardoor ie als een dood vogeltje naar beneden valt, met blote voeten op t beton. Resultaat: waarschijnlijk een gebroken hielbeen.

Voorlopige conclusie: gistermiddag was de wind heel vervelend (ik heb zelf een aantal uren gewacht voor ik t water opging, pas na zevenen werd de wind constanter), en met deze vlagen heeft die jongen een niet zo slimme aktie uitgevoerd, namelijk veel te dicht bij de kant varen.

Mocht hij dit lezen: veel beterschap en meer geluk (en wijsheid) gewenst voor de volgende keer.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

kiteboardertje 14 May / 2005 / 09:49
Op ijburg was de wind heel constant net als op zee maar ja daar moet je ook niet te dicht bij de kant springen hehe he nick>:);)
http://www.KbWorks.nl

johndoe 14 May / 2005 / 10:08
nou ik had gisteren ook een ongeluk bij Muiderberg. Ik vaar op een gast af ik ga voorlangs, gaat hij ineens springen. Ik trapte mij gelukkig via hem weg, anders was het niet goed afgelopen. We crashten allebei en onze kites zaten gelukkig niet door elkaar. Hij zei dat hij mij helemaal niet zag:?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 14 May / 2005 / 10:10
die gast die verongelukt was op muiderberg, moest even bij de kant zijn stuntje vertonen. Er kwam een vlaag en hij landen op het asfalt.

SKdB 14 May / 2005 / 10:54

Ik was gisteren ook ff kiten in heerhugowaard (De stad van de son) maar ben daar ook vlak voor de kant overpowered ben maar de kant op gesrongen maar kwam erg hard terecht gelijk m"n release gebruikt.

Maar deze brak zodat ik achter m"n kite aan moest met een schoen tot op me enkel zat met mn been door de teen kant uitgescheurd en een scheur in m"n pak in de been naad omdat ik hard gevallen ben

Ik heb nu een gekneusde teen en een schaaf plek op m"n bill

Ben ik al bij dat ik m"n release kon gebruiken op tijd na de val en dat ik er redelijk ongeschonden van af ben gekomen had makkelijk m"n benen kunnen breken

zie hier het resultaat

image here

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

SKdB 14 May / 2005 / 10:56
? waar is de foto nou dan zet ik hem ook op de gallery onder( RIP curl)

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

lisanne 16 May / 2005 / 09:33

zou het beter zijn als die betonnen rand gewoon zand werd??

Kingkai 16 May / 2005 / 13:31
Ik stond bij Junior en Maarten toen het gebeurde en die gast sprong gewoon veel te dicht bij de kant, dat doen overigens de meeste kiters daar! :(
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

ralph 16 May / 2005 / 13:46

het was geer... hij heeft zijn enkel op 6 plaatsen gebroken.

ik wens hem het beste

NORTH

Kingkai 16 May / 2005 / 14:08
dat meen je niet!!! Sterkte en beterschap toegewenst!!!
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

johndoe 16 May / 2005 / 14:31
het is ook nie zo slim om bij muiderberg vlak bij de kant te varen als je weet dat er een betonnen stuk zit. en iedereen daar moet inderdaad een stuk meer upwind. want niemand heeft zin dat muiderberg definitief gesloten word, we hebben al niet zo groot stuk.