de platste bowkite

Door: Raven2 Reacties: 20 Hits: 1013
Raven2 05 October / 2005 / 14:27
Ik zag dit plaatje. Een bow kite vergeleken met de cabrinha switchblade. Nog platter dus. Wat vinden jullie hier van?

Flag 05 October / 2005 / 14:28

volgens mij is de bovenste de crossbow, oftewel de fireblade is juist meer in de ronding

Raven2 05 October / 2005 / 14:30

Deze tekst hoort er nog bij. het is een windwing

With all the comparisons going on, it may be interesting to see the difference between "bow" kites entering the market and what Windwing is working on in the Hi-Pro (high projected) area.

We"ve been working on Hi-Pro kites for many years, as we believe they are the future of kite design based on sound technical reasons. Our Rage and Rapture kites have already established the benefits of Hi-Pros.

All the "bow" kites that have come out in recent weeks are a particular version of the Hi-Pro, with a crescent-shaped, highly swept planform. Unlike the current "bow" trend, our interest is in flatter, high projected wings. This distinction between our Hi-Pro wing and a "bow" kite should be clearly made.

The "bow" is a Hi-Pro but not all Hi-Pros are "bows"...

Shamikaze 05 October / 2005 / 14:49
doet me ergens denken aan de G-Spot van gaastra enkele jaren geleden ...
Vaseline en een koevoet lossen alles op ;)

Fokke 05 October / 2005 / 15:05
joh wat cool! is het niet ook stukje gezichtsbedrog omdat de cabrinha meer beneden wind staat? denk datdat wel wat mee kan tellen
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Mosquito 05 October / 2005 / 15:21
Je ziet toch dat de ene vlieger schuin van boven is gefotografeerd en de ander schuin van onder. Niet te vergelijken zo. Maakt verder niet uit hoor!

Raven2 05 October / 2005 / 15:24
Hier worden de kites vergeleken:

Bazaki_Thijs 05 October / 2005 / 15:26

crossbow is ook veel platter als op die andere foto ;)

Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

Raven2 05 October / 2005 / 15:30
ja hehe...het is ook geen crossbow op die eerste foto maar een SWITCHBLADE. Die is minder plat DAN een Xbow.

rikss 05 October / 2005 / 15:31
mannn je ziet inderdaad zo dat de crossbow in ze volle power stand staat.. zodathet lijkt dat hij minder plat is en die zwarte witte geval staat in de stand waarin hij nauwelijks of geen kracht heeft, lijkt mij(depowerstand) miscchien gebruiken we daar nu nieuwe thermen voor met die bowssss maar dit topic is echt zwaar vermoeiend

Brutus 05 October / 2005 / 17:16
De Cabrinha is zelfs een CB en géén Switchblade, kijk maar naar de vorm van de zwarte zijstukken, die lopen bol naar binnen en bij de SB lopen ze hol naar buiten. Duidelijk een geval van vertekening door het van een andere hoek te bekijken

Flywoods 05 October / 2005 / 17:53
Al te plat springt niet, hebben ze dat van de flysurfers nu nog niet geleerd ? Als je een kite in de powerzone stuurt wordt de aanstromingshoek veel groter en dan levert een gebogen opp veel meer power. Maar dat meten ze niet in een windtunnel. Hoog aan de wind en goed glijden doe een "hi pro" wel  maar dat is maar een deel van de eigenschappen die een goede kite moet hebben
www.monofoil.com "Changing the course of sailing forever"

rimmert 05 October / 2005 / 18:00

Jezus, hier en op kiteforum worden er al weet ik veel hoeveel berichtjes geluld over de Switchblade... Het is overduidelijk een Crossbow. kijk maar op de Press release van de Switchblade. Net als wat Brutus zegt de grijze rand die de Switchblade niet heeft...

Verder is de foto inderdaad niet duidelijk. De leading edge van de Crossbow loopt ook naar achteren weg, dat is bij de Rapture niet zo, en dat maakt het nog onduidelijker om te vergelijken.

En het plaatje van Torch gaat nergens over want die andere kite is een Flysurfer!!!

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

RC-Kiter 05 October / 2005 / 18:01

De pic die forumgebruiker torch in zijn laatste post laat zien is een vergelijk van de switchblade/crossbow en de flysurfer speed. Niet de hi-projected bow van windwing die in de startpost staat.

En flywoods, een flysurfer speed springt en lift als de beste, enkele een crossbow 12 in 30 knopen springt langer en hoger. Een bowkite "voelt" erg soortgelijk als een vlakke foilkite. Probeer d"r maar eens een paar, dan begrijp je wat ik bedoel.

Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites

Marc_87 05 October / 2005 / 18:09