volgens mij is de bovenste de crossbow, oftewel de fireblade is juist meer in de ronding
Deze tekst hoort er nog bij. het is een windwing
With all the comparisons going on, it may be interesting to see the difference between "bow" kites entering the market and what Windwing is working on in the Hi-Pro (high projected) area.
We"ve been working on Hi-Pro kites for many years, as we believe they are the future of kite design based on sound technical reasons. Our Rage and Rapture kites have already established the benefits of Hi-Pros.
All the "bow" kites that have come out in recent weeks are a particular version of the Hi-Pro, with a crescent-shaped, highly swept planform. Unlike the current "bow" trend, our interest is in flatter, high projected wings. This distinction between our Hi-Pro wing and a "bow" kite should be clearly made.
The "bow" is a Hi-Pro but not all Hi-Pros are "bows"...
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
crossbow is ook veel platter als op die andere foto ;)
Jezus, hier en op kiteforum worden er al weet ik veel hoeveel berichtjes geluld over de Switchblade... Het is overduidelijk een Crossbow. kijk maar op de Press release van de Switchblade. Net als wat Brutus zegt de grijze rand die de Switchblade niet heeft...
Verder is de foto inderdaad niet duidelijk. De leading edge van de Crossbow loopt ook naar achteren weg, dat is bij de Rapture niet zo, en dat maakt het nog onduidelijker om te vergelijken.
En het plaatje van Torch gaat nergens over want die andere kite is een Flysurfer!!!
De pic die forumgebruiker torch in zijn laatste post laat zien is een vergelijk van de switchblade/crossbow en de flysurfer speed. Niet de hi-projected bow van windwing die in de startpost staat.
En flywoods, een flysurfer speed springt en lift als de beste, enkele een crossbow 12 in 30 knopen springt langer en hoger. Een bowkite "voelt" erg soortgelijk als een vlakke foilkite. Probeer d"r maar eens een paar, dan begrijp je wat ik bedoel.
Windwing lijkt iets platter... who gives a shit. Het gaat erom hoe het vliegt en wat je ermee kan en wat niet.
apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Registreerde: 19 June 2003