welke kite? 5e lijn?
Waarschijnlijk als beginner zo'n 20 knopen.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Inderdaad Narcotic en dan nog met een 155 board. Max 18 knopen dus.
Als je meer range zou willen in je kite? Neem er een klein boardje bij van 128 ongeveer.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ok thnx, is het weer wat duidelijker
Enne een kleiner boardje betekent? Makkelijker te sturen? Of makkelijker uit t water komen vanuit waterstart?
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Job had een 0 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2008)
Kheb afgelopen zaterdag met mijn 12 m rhino 4 gestaan op de slufter, wind van 20 tot 35 knopen 6 bft met uitschieters naar 7. Wind was zeer vlagerig en het was net tegen het randje aan
Ben wel 95 kg schoon aan de haak en vaar met 132 x 40 boord.
denk je kan hem houden tot max 18 a 20 knopen.....heeft ook een beetje met ervaring te maken.
succes
Denk dat ik vandaag de keuze wel heb gemaakt vanaf 18/19 knopen gaat mn 9m heerlijk, dus daaronder neem ik mn 12m. Ga alleen nog ff naar mn board keuze kijken.
En ben echt niet van plan om met mn 65kg mn 12 in 6bft op te laten hoor heb mn portie zandhappen en strandpalen onderhand wel s gehad.
Maar allemaal bedankt
edit,reklame inderdaad
Registreerde: 05 December 2004
Vandaag eindelijk mijn eerste rakjes gemaakt op Nederlands water
Maar zit nog steeds te knoeien met mn kite maat, vandaag met 9m t water op ging wel lkkr maar ging later toch terug voor mn 12m. Tegen de tijd dat ik weer t water op zou was het loodgrijs geworden en de wind weer aangewakkerd, dus alles maar weer ingepakt. Dus.......
Ik ben zo'n 65kg en heb een board van 155, tot hoeveel knopen is die 12m dan een beetje te houden?
Die 9m houd ik tot zo'n 25 knopen.