Ik zag het board staan op Marktplaats. De adverteerder was me ook al vaker opgevallen. Ze adverteren ermee dat ze direct contant geld geven voor kitespullen. Onze gear die we zo open en bloot op het strand laten liggen wordt dan voor sommigen een mooie inkomstenbron. En op een dag met mooie wind ergens benedenwinds afgedreven bordjes opvangen wordt ook nog lucratief.
Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)
gewoon aangifte doen voor heling en dit helemaal uitspelen via de rechter zodat je een schadevergoeding krijgt.
zeker als de shop hem extreem goedkoop heeft ingekocht had men kunnen weten dat het gestolen goodies zijn. ook moet er legitimatie worden voorgelegd bij verkoop bij used products dus je hebt ook de dief al gevondn
zou even contact opnemen met bijv DAS rechtsbijstand kunnen je wel even snel en vaak gratis vertellen of het rendabel is. Pretty sure
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Ik sluit me aan bij Nature... Rechtsbijstand inschakelen en een officielle dreig brief cq waarschuwing dat je het er niet bij gaat laten zitten... Probeer de eigenaar van de winkel te achterhalen via fb..wie weet staan er foto's op dat hij kitesurft. Als blijkt dat de foto's al jaren oud zijn is hij dus in het wereldje thuis en weet de waarde te bepalen. Dreig tevens om een tros radar op de hoogte te stellen. Veel winkel eigenaren houden hun naam maar al te graag weg uit dat programma. Dezelfde brief zou ik naar politie sturen. Zij moeten dan middels een woordvoerder antwoord geven maar ook de politie staat niet graag verkeerd in de spotlight. Wie weet als je dreigt met juridsche stappen wegens nalatigheid van de politie en heling van de winkel worden ze ineens wel wakker. Ik heb jaren op een klantenservice gewerkt en als me 1 ding is duidelijk geworden. Een brutaal iemand heeft de halve wereld. Voor die zware jongens moet je niet bang zijn...gewoon zorgen dat je alles filmt. :-) extra bewijs.... Succes
Voel me gesteund ! Voor alleen dit board is het allemaal wat veel moeite. Economisch was het board al aan het einde van zijn leven, voor mij nog lang niet. Daarom besteed ik nog eens wat geld. De andere spullen hebben een forse vervangingswaarde. Ik hoopte natuurlijk op medewerking van de winkel. Om zo de andere spullen te traceren. Dat is niet gelukt. Politie maken elkaar inmiddels verwijten over de aanpak. Dus dat is alvast mooi. Mijn speurtocht gaat wel verder. Ik zoek nog een journalist die met name de deal tussen winkel en wijkagent onderzoekt. De deal gaat over buitenrechtelijke aanpak van gestolen goederen. Met wederzijds belang om elkaar niet te lastig te maken, en dat de gedupeerde als eenmallige en lastige passant wordt beschouwd in een langdurige relatie tussen winkel en politie. het was allemaal erg vriendschappelijk en vrijblijvend, leven en laten leven.
Hier zakt mijn boardshort van af.....
De handelaar in ongeregelde goederen is wettelijk verplicht om een inkoopregister bij te houden en deze ter inzage aan de toezichthouder aan te bieden. Daarnaast is hij verplicht om de door hem ingekochte goederen tenminste 3 dagen aanwezig te hebben alvorens deze te verkopen of bijv. om te smelten(metalen).
Mochten er van diefstal afkomstige goederen bij hem worden aangetroffen dan dienen deze door door politie inbeslag te worden genomen. En omdat de handelaar heeft geregistreerd van wie hij het board heeft gekocht kan de politie een onderzoek instellen naar de heler. De handelaar loopt nu geld mis maar dat kan hij verhalen(civiel) op degene die hem het goed heeft verkocht.
De officier van justitie kan vervolgens bepalen of jij jouw board terugkrijgt of dat hij deze beslissing aan een rechter over laat.
M.i. heeft de politie hier nagelaten haar werk te doen en heeft een wijkagent blijkbaar afspraken gemaakt welke niet kunnen....Hierdoor heb jij jouw boardniet terug en heb jij schade. En dan heb ik het nog niet over het geweldige advies dat je hebt gekregen.....
Al met al meer dan genoeg redenen om een officiele klacht in te dienen mbt het optreden van de betrokken agenten en de politie aansprakelijk te stellen voor de geleden schade.
Gemakshalve ga ik er wel vanuit dat je aangifte hebt gedaan van diefstal van het board en de andere spullen.
Groet Coenta
Coenta had een 4 sterren sessie in Scheveningen Zuid met maar liefst 17 - 20 knots op zijn Naish Cult (2010)
Coenta,
precies dit loopt nu op de achtergrond. Ik formuleer een klacht naar de politie. Mijn aangifte is volledig, de aankoopbon aanwezig, zelfs een tiental zeer gedetailleeerde fotos van board en rider. De wijkagent had voor de hulpofficier onbekende afspraken met de winkel. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om mijn board voor 100 euro opnieuw te kopen. Dat was gevoelsmatig beter dan met lege handen na een dag gedoe weer wegrijden. Nu heb ik tenminste mijn eigen board terug. Barry van oceon rodeo had een mooie aanbieding, maar mijn eigen board, een trouwe reisgezel over de hele wereld, was mij toch liever.
Je schetst overigens bijzonder goed hoe het zou moeten lopen. Punt is dat politie en winkel daarvan af zijn geweken. Onder druk en onder de indruk van de sfeer en omstandigheden koos ik uiteindelijk voor de korte route en dus betalen.
Registreerde: 22 June 2007
twee weken na de diefstal uit mijn auto kwam de Mako oceaan rodeo weer boven water bij Used products in Arnhem. Ik blij en dus in de auto naar Arnhem.
politie erbij en ik heb bewezen dat dit mijN board was. Met foto's , nummers en aankoopbon. Toch werd het board niet in beslag genomen!!! Er zijn namelijk afspraken over gemaakt met de wijkagent over gestolen goederen. Ze worden dus niet afgegeven. Het komt namelijk vrij vaak voor dat er gestolen spullen bij Used products opduiken.
De winkel doet dus aan heling, en de politie heeft daarover afspraken... Niet in mij voordeel zeg maar... Politie vind het prima, want de winkel staat in Het stop-heling-register. ohw, dan is het goed natuurlijk. Dat alle nummers van het board waren gevijld deed weinig ter zake, dat is geen bewijs voor de politie dat er kwader trouw is. Ja, nou, zeker zeg.
Geloof het of niet, de politie raadde mij aan om het board terug te kopen door de winkel schadeloos te stellen. Ik had geen andere keuze meer, het was dat of lege handen. Gelukkig kreeg ik korting, een betaalbewijs en een maand garantie. Ja, echt waar! Happy customer.
Nu hoor ik dat de eigenaar van Used products ook kite. Wat een kanjer moet dat zijn. En Wat een chagrijn houd je hier aan over.
De rest van de spullen is niet in de winkel aangetroffen, een kijkje in het magazijn werd mij niet gegund. Direct stonden er twee zware jongens op. Gezellig winkelen bij Used products.
Tot gauw op het water!