Start- en landings lijn met karabijnhaak

Door: Barney66 Reacties: 7 Hits: 525
Barney66 26 August / 2024 / 15:37

Wederom is op de betreffende kitespot vorige week (2e slag Rockanje) mijn start- en landingslijn met blauwe karabijnhaak los genomen van een houtenpaal en meegenomen. Ik heb geen idee wat daar de lol of de waarde van is om deze lijn mee te nemen (zogezegd...te stelen). Ook al is deze lijn niet van jouw, je mag deze altijd gebruiken om te starten - en of te landen als er geen andere persoon aanwezig is om de kite aan- of op te pakken. Maar neem deze niet mee..... Is best kostbaar om dat iedere keer te vervangen door een nieuwe set....

FeRNandeZ 26 August / 2024 / 17:25

Zullen ongetwijfeld wandelaars zijn, mensen met honden vakantie gangers etc,  die hebben geen idee dat dit wordt gebruikt door kiters, maar denken dat iemand dit item is vergeten.  Mijn kitebag is nl nog nooit meegenomen van het strand.

 

Ik zou zeggen hang er een label aan in het Engels,  "kitesurf landing leash, do NOT remove"  Owner;  Naam en 06 erbij ?   Of je kan  een tweede leash aan je harnas hangen, als je denkt dat het opzet is?

kantje board !

kiteruithoorn 26 August / 2024 / 17:45

fucking iiritant op schellinkhout ook al 2 x gehad en dan kom je als laatste van het water .

kiteruithoorn

Knalle 26 August / 2024 / 19:36

dik 20 jaar geleden hadden we allemaal een RVS pin van 35 cm met een golfbal er bovenop, om je kit te landen en op te laten. deze gebruik ik nog steeds. en om mijn kitetas vast te zetten, zodat die niet weg waaid. zie mensen vaak verbaast kijken als ik die gebruik. maar altijd een slechte zaak als je spullen worden mee genomen, al zal het idd niet altijd slecht bedoeld zijn. 

Cabrinha

karel79 27 August / 2024 / 17:01

Misschien wel door kinderen.. knetterdruk daar met al dat strandweer vd afgelopen tijd.

Volgende keer ff vastmaken met een schroef of spijkeroog aan die houten paal.

En een labeltje eraan in minimaal 2 talen

Lars_023 31 August / 2024 / 08:15

Nou om Barney66 even te steunen, al 2 keer een lease om een strandpaal "kwijt" geraakt waarbij 1 keer zichtbaar een kite collega hem in zijn hand had boven aan de duin bij de parkeerplaats. 

Sommige mensen vinden het eem handige oplossing en komen toch niet meer terug op de locatie.

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

FeRNandeZ 31 August / 2024 / 19:21

Gebruik het zelf alleen voor foilen als ik alleen ben in weing wind,  "honden grond anker schroef",  daar leg ikook mijn kitebag aanvast zodat ik hem makkelijk terugvind. Bij mij nog nooit meegenomen, tas niet en anker niet.

Boon draaipen 40 cm kopen | Intratuin

 

kantje board !

HkerkMarthijn 02 September / 2024 / 20:57

Ik heb er een aan mijn harnas gemaakt. 1 lus aan de ene kant en eventueel nog een lus in het midden om kleiner te maken en een carbiner aan de andere kant. Lang genoeg om om een strandpaal of iets anders te doen.

Mocht ik in de problemen komen kan ik ergens landen of oplaten.