Mijn Cabaretescanner ging alweer af. Dus bij deze
Cabarete is inderdaad de place to be als je wilt kitesurfen in de DR, in Punta Cana heb je simpelweg weinig wind.
Het is er inderdaad wel mooi maar ook in de omgeving van Cabarete heb je supermooie stranden. Hier op Encuentro een stukje naar links kom je echt onwijs mooie baaitjes tegen waar je echt het 'onbewoond eiland' gevoel krijgt. En de bergen die hier vlak achter liggen zijn heel erg mooi en een stukje verder heb je super mooie watervallen en rivieren. Voor de natuur zit je hier dus sowieso heel goed, ook omdat het een stuk groener is dan Punta Cana. We nemen trouwens zelf ook wel regelmatig mensen mee naar de echt mooie stukjes waar je normaal niet zou komen.
Punta Cana is AI gebied. je hebt daar onwijs veel resorts waar de meeste surfers niet in willen zitten. Ik heb hier 2 maanden terug een paar mensen gehad die waren ook in Punta Cana geweest op huwlijksreis. Ze hebben 2 weken lang in het resort gezeten en zijn er 1 keer uit geweest met een tourtje. Jammer dus. Ze wilden toch graag iets van het land zien en zijn toen bij ons gekomen. Het probleem in de AI hotels is dat een hoop mensen werken met commissies. De touroperators zeggen dat het gevaarlijk is en dat je zodra je het resort verlaat, word besprongen door een bosneger. Ze proberen de mensen binnen te houden dus, als ze al naar buiten willen en iets willen zien van het land kunnen ze het beste met een tourtje mee, waar de medewerker van de touroperator weer een percentage over krijgt. De mensen waar ik het eerder over had wisten niet eens wat de Dominicaanse munteenheid was. Het eerste wat ik gedaan heb is ze de Dominicaanse wijk ingestuurd om daar een beetje rond te hobbelen. Was toch niet gevaarlijk achteraf, en ze zagen op deze manier 40x zoveel in een middag dan dat ze eerder in 2 weken hadden gedaan. De Dominicanen zijn een onwijs vriendelijk volk. Ze helpen je gelijk als je een probleem hebt (bv met de scooter) en maken graag een praatje met je. AI betekend ook iedere avond van hetzelfde buffetje eten samen met een hoop engelsen die je normaal in Voetbalstadia tegenkomt en bv Russen die voor het eerst hun land uit zijn gevlucht. Zo kan ik nog wel even doorgaan en heb nog wel 1000 en 1 voorbeelden van mensen die ik hier ben tegengekomen die in een AI hotel zaten omdat ze eigenlijk dachten dat het goedkopen was of een andere reden hadden. De boodschap is eigenlijk; Als je wind wil, ga naar Cabarete en niet naar Punta Cana. - Als je mooie stranden wilt, kun je net zo goed naar Cabarete komen waar je ze ook hebt. - Als je de surfsfeer wilt proeven en iets van de locale cultuur wilt meemaken, Ga NIET in een AI hotel maar zoek een andere accomodatie. Eten doe je in Cabarete al vanaf 2,50 / 3 euro dus daar hoef je het niet voor te laten en je kan ook nog eens je eigen restaurant uit zoeken of je gaat lekker barbecuen op het strand
Zo!, Heb ik ook weer even mijn frustraties richting de AI formule geuit
svennie had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 20 - 30 knots op zijn North Vegas (2011)
Idd helemaal toppie....super reactie...voor mij geen punta cana en geen all in.....hooked ik denk dat jullie weer wat gasten krijgen in juni....
Adios
Geen probleem,
Nog 1 tip- In de zomer gaan de vluchten altijd vrij snel. Het is dus beter om nu alvast een beetje rond te kijken, om zo nog iets betaalbaars te vinden.
Je kan even een mail sturen naar Chantal info(at)hookedcabarete.com . Zij is vaak wel op de hoogte van aanbiedigen etc of vraag even bij een van de reisagenten waar we mee werken.
Greetz, Ybo
Je moet naar Cabarete gaan. In de baai zelf mag je beperkt kiten (links) en in de rest van de baai windsurfen. Een baai verder heet Kitebeach, de volgende baai heet Encuentro waar je goed kunt golfsurfen. Van alles wat dus, absolute aanrader, september zit ik er ook weer.
Ben in Punta Cana geweest, ik was toen nog geen fanatieke kiter. Moet wel zeggen dat ik het met Ybo eens ben. Het is er schitterend, maar ze proberen je erg op het resort te houden. En in die twee weken in mei geen kiter of windsurfer gezien. Naar die kant van de dominicaanse ga ik echt nooit meer terug.
@ Johndo..
Nee je moet niet met 1 paard gaan, maar met 300 paarden!
Oja en ik zou zeker niet een all-inclusiv hotel boeken, je hebt er niks aan als je gaat kiten.. Ik zat ook allinclusive in het palmbeach resort, midden van cabarete, ziet er leuk uit maar het eten is niet te vreten! Er zijn op kitebeach genoeg BBQ avonden, en in alle strandtentjes is het eten goed.
Vergeet geen anti-diaree pillen mee te nemen, tenzij je 5 kilo kwijt wil raken
Een leuke aanrader, maar wel redelijk prijzig, is de outback safari. Dan rij je het binnenland in met een gids, terwijl je zelf rijdt in een lekkere 4x4. Door riviertjes, en de stijlste hellingen, een ware ervaring!
Verder moet je een beetje oppassen dat je geen drugs daar koopt maar dat spreekt voor zich.
He ibo, Ik zat in het palm beach resort en via onze travelhost konden we een outback safari doen.
Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar je rijdt richting puerto plata, en dan een stuk het binnenland in. Het heet ook "outback safari". Je gaat onderandere langs een kabelbaan, waar je van de rotsen aan zo'n kabel af kan hangen. Op een gegeven moment rij je door de suikerriet velden waar de haitianen zitten.
Of wacht ik heb het gevonden:
eXtreme Trophy, you are the driver,
Tel: 1-848-0108
Dat dacht ik eerst ook met die stranden. Maar het is echt wel mooi ook hoor (zie foto van het strand in Cabarete, in het midden zie je links een punt, daarachter meteen is kitebeach, mooie wandeling ook mocht je in Cabarete verblijven.) En je kunt ook nog een paar dagen naar de smalle kant van het eiland gaan, daar kan je ook kiten, maar dan ben je in je up op een bounty strand. Vergeet niet naar Blue Moon te gaan voor schommelen bij zonsondergang in een soort van Jurrassic Parc set en dan indonesisch eten en cocktails!
Blue moon is idd de moeite waar ja. Je hebt wel minimaal een groep nodig van 8 personen vandaar dat wij ook regelmatig mensen bij elkaar zien te krijgen die mee willen. Supermooie omgeving, lekker op de grond zitten en met je handen eten.
Mbt de wind in Mei en Juni is die gewoon top. Ik weet nog dat ik vorig jaar mijn rib gebroken had na een crash in een golf. Ik heb toen dus in de periode die je aangeeft iedere dag op het strand gezeten en gebaald....... Wind is gewoon goed eind mei en juni dus kom gerust deze kant op.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 09 August 2005
Hallo
Even voor de dominicaanse republiek kenners onder ons. Ik ben van plan om eind juni 2 weken naar de Dominicaanse te gaan. Nou weet ik dat cabarette the place to be is qua kiten en surfen en zou ik eigenlijk daar heen moeten gaan, maar punta cana is zoveel mooier (als je de plaatjes mag geloven). Punta cana is het echte bounty gevoel terwijl cabarette niet beschikt over witte stranden en palmwouden op het strand.
Mijn vraag is eigenlijk kun je en mag je kiten op punta cana.....
Oh ja googelen levert niet veel op dus hopelijk zijn er hier mensen die kunnen helpen...
Bedankt..
Groetjes Jeffrey