Kitesurfen in Tanger (Noord Marokko)

Door: Moradius Reacties: 12 Hits: 3400
Moradius 15 May / 2007 / 16:17

Hee mensen,

deze zomer ben ik van plan om mijn familie in Tanger te bezoeken en ik vroeg me af of het nut heeft om mijn kitespullen mee te nemen. Ik heb begrepen dat er in Essaouira, Agadir en Dakhla goed gekite kan worden maar deze plaatsen liggen allemaal in het zuiden van Marokko. Helaas heb ik geen tijd om deze spots te bezoeken. Zo is Tanger - Agadir zo'n 900 km en Tanger - Dakhla zelfs 2000 km 

Tarifa is maar een half uurtje varen naar Tanger, dus ik vroeg me af of een van jullie Tanger, regio Tetouan of een van de andere noordelijke steden al een keer met de kite heeft gecheckt? 

Kitesurfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...

wazzaah 15 May / 2007 / 16:47
Altijd meenemen, check kitebeaches.com eens. En we verwachten nu wel een compleet verslag erover natuurlijk 
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Moradius 15 May / 2007 / 17:16
  Hee Wazzaah, thanx voor de link Helaas geen goede info over Tanger:

http://kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=2976

Dat betekent dus dat ik straks als een soort van Marco Polo goede spots moet zien te ontdekken?

Mocht ik wat interessants tegenkomen dan zal ik daar uiteraard een compleet verslag van maken. Mijn verslag zal wel veel zinnen bevatten als "Water op deze spot voelt net beton aan wanneer je op je plaat gaat" en "Prachtige spot om de hele dag te bodydraggen". Ben namelijk net begonnen met kiten
Kitesurfing is not just a lifestyle, it's life, where style is just an option...

wazzaah 15 May / 2007 / 17:19

Geeft niet, iemand moet toch de spots als eerst testen. Misschien is t water er wel fluweel zacht als je op je plaat gaat 

Je kan ook nog ff proberen een oproep te plaatsen op kiteforum.com. 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Moradius 15 May / 2007 / 17:42

Top ik zal ook even een oproepje plaatsen op kiteforum.com. Mocht ik wat meer weten dan zal ik het ook hier plaatsen. Deze info is namelijk vooral handig voor mensen die én verslaafd zijn aan kitesurfen én verslaafd zijn aan cous cous! 

Alberto 15 May / 2007 / 17:54

Hoi,

Mijn broer is daar vele jaren geleden geweest. Dat was nog in het windsurftijdperk. Hij heeft toen regelmatig goed kunnen varen. Dus ik zou zeker je spullen meenemen.

Moradius 15 May / 2007 / 18:32

Hee Alberto dat is goed nieuws! Weet je broer toevallig ook ongeveer waar in Tanger? Die regio ligt namelijk zowel aan de Middellandse Zee als aan de Atlantische Oceaan.

Maar ik zal dus zeker mijn spullen meenemen 

Nog even een plaatje van de regio:

johndoe 15 May / 2007 / 20:24
he kiter ik ga naar tanger 1juni voor 2 weekbel even 0628266613 rachid kite loop

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 15 May / 2007 / 20:26
ik won in tanger

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 15 May / 2007 / 22:04

Vanaf Tanger uurtje met de boot ben je in Tarifa (zeeeeer vette kite-spots daar )

Erg gewild onder de kiters/surfers

jorush 16 May / 2007 / 00:35
gast dat is noord holland !!!

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

Moradius 16 May / 2007 / 10:48

@ Rachid: Relaxt dat je in juni al lekker naar Tanger gaat kerel. Ik ben van plan om eind juli/augustus te gaan, ook voor twee weekjes. Ik zal contact met je opnemen 

@ Helium: Ik ben dat ook zeker van plan om te doen. Het zou gewoon mooi zijn wanneer je in Noord Marokko ook paar goede spots zou hebben, hoef je die oversteek niet iedere keer te maken. Nadeel van Tarifa is wel dat het zo crowded is toch? 

@ Jorush: Hahahaha je hebt nog gelijk ook! 

dom 16 May / 2007 / 13:44
Haha, meesterlijke opmerking jorush
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus