wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
De beste spot als beginnende kiter in Italië is Campione del Garda. Deze spot is ligt zo'n 10 km vanaf het noorden van het Gardameer. In de maanden Juni, July is het er naar mijn idee 100 % windzeker. in Augustus schat ik zo'n 70 % dit omdat het er dan vaak slechter weer is, wat weer invloed heeft op de termische wind daar.
Bij campione del garda hebben ze goede regels en een goed veiligheids systeem. Een diploma is verplicht om het water op te gaan. maar als je het al kan (maar geen diploma hebt) kun je bij de kitesurf school daar aan een waterstart meedoen. Dit kost niet zoveel, je gaat dan met zo'n 8 kiters (beginners) met een bootje zo'n 5 kilometer zuidelijker (in de middag) of noorderlijker (in de ochtend) en je vaart dan een downwinder of je vaart gewoon lekker zonder je zorgen te hoeven maken over afdrijven. Beppe of een van de andere jongens die er werken schat je niveau in en is het voldoende dan krijg je een tijdelijk diploma waarmee je ook vanaf het strand mag starten.
Er is daar op het strand/ grasveld voldoende ruimte door de week. in het weekend is het er nogal eens bomvol. maar op het water is dan wel weer ruimte zat.
het waait er 's morgens vroeg zo'n 6/7/8 bft, dan zwakt hij af tot 4 bft. draait rond een uur of 11 en bouwt op tot zo'n 4/5/6 bft. die wind blijft staan tot een uur of 5/ 6.
Je kunt er douchen, eten en chillen.
Ik vind het een top spot
maayke had een 5 sterren sessie in Mui Ne met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Best Cabo (2013)
Kelv had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best Kahoona (2010)
yoan had een 3 sterren sessie in Sicily - Stagnone met maar liefst 12 - 15 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Boss (2010)
Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)
Registreerde: 11 September 2007
hallo hanglossers
ik ga deze vakantie met me ouders naar italy op vakantie iemand vette spots daar ( voor beginent kiter)
ik weet nog niet precies waar we heen gaan me ma had al wel een camping met kitespot ernaast gevonden leek me wel relax
maar alvast bedankt
mvg daan
titel aangepast en verplaatst naar waar kiten! Grtz Emiel